Köpa på steam funkar ej??

Permalänk

Köpa på steam funkar ej??

Hej, jag skulle köpa ett spel från steam med det funkar ej :S det kommer bara upp:

Ditt köp har inte slutförts. Dina kreditkortuppgifter har nekats av din bank.

Observera att banken i vissa fall kan "reservera" summan på ditt konto, men den kommer inte att debiteras. När du har läst informationen nedan, och om du anser att ditt kort har nekats av fel orsak, kan du prova att genomföra köpet igen.

Jag har allt rätt och har pengar på kortet :S fattar inget

All hjälp uppskatas.

Permalänk
Avstängd

Kontakta din bank, det är allt du kan göra. Vi kan inte hjälpa dig.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har också fått det problemet förr. Ett X antal gånger faktiskt. Jag väntade i några minuter eller timmar, sen funkade allt igen och jag fick ett glatt leende på läpparna. Så det är faktiskt bara att vänta, men om det är såhär i flera dagar, så kan du ta kontakt med din bank.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fick det meddelande för ett tag sen också, var tvungen att kontakta Steam support för att få det fixat. Använder ett e-kort och dom verkar inte gilla att man använder flera olika kreditkorts nummer.

Permalänk
Medlem

Har du Swedbank? De ändrade i början på april, så man inte kan köpa över internet utan att aktivera en/två säkerhetsfunktioner för sitt kort. Har du internetbank kan du aktivera en av dessa funktioner via den utan att gå till ett kontor.

Shopping på nätet kräver rätt säkerhetslösning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Har du Swedbank? De ändrade i början på april, så man inte kan köpa över internet utan att aktivera en/två säkerhetsfunktioner för sitt kort. Har du internetbank kan du aktivera en av dessa funktioner via den utan att gå till ett kontor.

Shopping på nätet kräver rätt säkerhetslösning

Jag har swedbank och har ändrat till det där nya 'säkra' systemet men kan ändå handla från varenda sida utan att göra nåt speciellt... eller skriva in nåt extra..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag har swedbank och har ändrat till det där nya 'säkra' systemet men kan ändå handla från varenda sida utan att göra nåt speciellt... eller skriva in nåt extra..

Ja, det är ett "papperssystem". Jag blev stoppad en gång när jag inte hade det på, men gick in och slog på det och sen har det fungerat hos mig, också utan extra frågor/säkerhet. Det kräver att sidan man handlar hos har anslutit sig till funktionen, men man får handla även om de inte har det och kan inte se att det kommer stoppas på väldigt väldigt lång tid, eftersom det finns så många e-handlare.

Permalänk

Jag fick precis smaka på detta problem, "Ditt köp har inte slutförts. Dina kreditkortuppgifter har nekats av din bank.".

Jag kör MasterCard genom E-Kort och det har fungerat utmärkt hela tiden, köpte t o m spel igår på steam med kortet? Någon som vet vad det kan vara?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag kör e-kortet också, fungerar inte för mig heller! Slutade fungera igår tror jag. X( Fan de måste fixa det fort, vill ju köpaaaaaaaaaaa .

Permalänk
Medlem

jag kör utan e-kort .. fungerar hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt med Visa kort från Skandiabanken, aldrig blivit nekad med mitt kort .
Kortet har tom alltid haft kontakt i bankomat, aldrig fått meddelandet " vi har tyvärr ingen kontakt med din bank" som jag ofta fick med tidgare banker.

Köpte precis 2 spel från steam

Permalänk

okej, det är iaf fixat nu så ingen nytta för denna tråd mer

Permalänk
Medlem

Köpte Valve Pack igår med Visa, Handelsbanken. Inga problem för mig inte

Permalänk
Medlem

Använde förr e-kort men pga just av dem problemen som ni nämner så slutade jag använda det ochskaffade mig istället Swedbank VISA - och vips så vart problemen borta.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Använde förr e-kort men pga just av dem problemen som ni nämner så slutade jag använda det ochskaffade mig istället Swedbank VISA - och vips så vart problemen borta.

Själv har jag 2 VISA kort.
1 för vanligt användande och 1 för internetköp, då för jag över summan till kortet.
Så skulle det bli kapat , så gör det inget.