inbyggda realtek nätverk trasig eller inte??

Permalänk
Medlem

inbyggda realtek nätverk trasig eller inte??

Hej det är så att jag asus moderkort M4A79T Deluxe och dess inbyggda nätverkort Realtek har gått in i nån"deep slumber mode" vad är det för nåt.
Hur får man bort den och dessutom är nätverks ikonen med rött kryss men de funkar ändå att köra internet konstigt nog men är det bra eller dåligt.

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Det är ett strömsparläge som ska gå in när du inte har en nätverkskabel inkopplad.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Gå in på Enhetshanteraren -> Nätverkskort -> "Realtek PCIe GBE Family Controller" Och högerklickar -> Egenskaper -> Energisparfunktioner och bockar ur "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström" och trycker sedan på "OK"

Permalänk
Medlem

Gaston85
svar nätverkskabel är i och internet fungerar konstigt nog??!!

Emil_98
Svar fungerar inte vad göra?? så en sak varför är näverksikonen i aktivitestsfältet högra hörn röd kryssad??

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Skrivet av McFreedy:

Gaston85
svar nätverkskabel är i och internet fungerar konstigt nog??!!

Emil_98
Svar fungerar inte vad göra?? så en sak varför är näverksikonen i aktivitestsfältet högra hörn röd kryssad??

Det är inte ikonen för det trådlösa som det är ett kryss över? Om du nu har trådlöst då, annars vet jag inte. Du kanske har två nätverksportar?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!