Permalänk
Medlem

Min dator - Uppdaterad

Eftersom jag inte tog foton första gången jag byggde så gör jag det nu :P. Köpte 4 blå LEDs (120mm),en H50 och en FLäktkontroll.

Specs:

Gigabyte GA-P55A-UD3
640GB Western Digital Caviar Black SATA II
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 , DDR3
Intel Core i7 860, 2.80GHz (Än så länge ,ska snart överklocka )
XFX Radeon HD5770 XXX 1GB
Fractal Design Tesla 650W 80+
Cooler Master HAF 922 Mini - E

Enjoy!!1!!

Min dator - Uppdaterad

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

+1 för fläktarna har två själv, det är sjukt flås på dom

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

+1 för fläktarna har två själv, det är sjukt flås på dom

Låter en jäävla massa med 4 st ^^ Tur att man har headset

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

inte så bra kvalite på bilderna, lackera insidan av chassit oxå!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Stäng av blixten och ta under dagsljus nästa gång

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Det är lagom mycket data i ditt galleri. Datorn kunde det ha varit fler bilder på dock

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

ptja.. helt ärligt vet jag inte vad resultatet är.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Stäng av blixten och ta under dagsljus nästa gång

Var under dagsljus fast blixten ändra sig till Automatisk hela tiden :S

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

seriöst, när ska ungar på 12 bast förstå att leds inte är snyggt!

Permalänk
Medlem

Jag tycker leds i snyggt och jag är 18

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av MROO:

Jag tycker leds i snyggt och jag är 18

seriöst? tycker du att tex en haf låda är snyggare än ett lian li?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

seriöst? tycker du att tex en haf låda är snyggare än ett lian li?

Lian li gör ju bara gråa tråkiga lådor till övervuxna gubbar

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Låter en jäävla massa med 4 st ^^ Tur att man har headset

"ha headset, som judarna !

Permalänk
Medlem

Vart hittade du 120mm lysdioder? "Köpte 4 blå LEDs (120mm)"???????

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Lian li gör ju bara gråa tråkiga lådor till övervuxna gubbar

+1
Visst är det en smaksak, persoligen gillar jag skrikiga färger och leds och UV, att lian li är så dyra och ändå aluminium gråa är ju bara tragiskt

Skrivet av LOLmeOUT:

"ha headset, som judarna !

Även om det är något opassande med ett sånt uttalande så måste jag erkänna att jag skrattade och sen kom jag ihåg det där 480/hitler klippet och skrattade en hel del till

Ajust det ledfläktarna är inte problemet utan dem "dåliga" bilderna och att det ser slött utfört ut men om du är nöjd är jag det med det är ju trots allt huvudsaken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Vart hittade du 120mm lysdioder? "Köpte 4 blå LEDs (120mm)"???????

Dom finns på inet t.ex. Revoltec ska du ha isåfall jag har en coolermaster också. Den är inget att hurra för om vi säger så.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av edberg24:

Dom finns på inet t.ex. Revoltec ska du ha isåfall jag har en coolermaster också. Den är inget att hurra för om vi säger så.

Tror han var ironisk för att galleri skaparen skrev led's istället för fläktar med led's

Permalänk
Medlem

rätt fult faktiskt :S skulle vart 2 led, och man ska ju kunna ha 4st 120mm fläktar på det där coolermaster chassit ?

Permalänk

Skum placering på fläktarna. På vattenkylningen skulle jag placera två likadana fläktar för att köra push n' pull: två likadana för att få det så optimalt som möjligt. Förstår heller inte riktigt placeringen av fläkten vid hårddiskarna, det sitter redan en fläkt i fronten. Nej jag tror du får mycket bättre om du sätter två led-fläktar på sidan av chassit och två led-fläktar på vattenkylningen.

Hur tänkte du när du beställde sakerna? Man brukar beställa efter en idé man har.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hur fixar man nya bilder och ändrar information o sånt :P?

Ska göra en Push-Pull på min H50 men har inte tillräckligt långa skruvar. Kommer nog köpa de snart.

Jag hade en idé med detta,fast måste ha glömt något eller så bara förhasta jag mig:/.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Hur fixar man nya bilder och ändrar information o sånt :P?

Ska göra en Push-Pull på min H50 men har inte tillräckligt långa skruvar. Kommer nog köpa de snart.

Jag hade en idé med detta,fast måste ha glömt något eller så bara förhasta jag mig:/.

Vad menar du? Menar du i ett galleri då? Det har du ju redan gjort, är bara göra likadant såklart!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

+1
Visst är det en smaksak, persoligen gillar jag skrikiga färger och leds och UV, att lian li är så dyra och ändå aluminium gråa är ju bara tragiskt

Även om det är något opassande med ett sånt uttalande så måste jag erkänna att jag skrattade och sen kom jag ihåg det där 480/hitler klippet och skrattade en hel del till

Ajust det ledfläktarna är inte problemet utan dem "dåliga" bilderna och att det ser slött utfört ut men om du är nöjd är jag det med det är ju trots allt huvudsaken

Skrivet av klasvonklas:

Vad menar du? Menar du i ett galleri då? Det har du ju redan gjort, är bara göra likadant såklart!

Menar att lägga in mer bilder här och fixar information.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Menar att lägga in mer bilder här och fixar information.

Det är ju bara att gå till de gallerier som du har skapat och ändra dem. Det finns en redigeraknapp vid dem. Sen är det ju bara att ladda upp flera och/eller ändra i texten som finns och uppdatera den.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Det är ju bara att gå till de gallerier som du har skapat och ändra dem. Det finns en redigeraknapp vid dem. Sen är det ju bara att ladda upp flera och/eller ändra i texten som finns och uppdatera den.

Tack!

Uppdaterad igen med 2 nya bilder.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Lian li gör ju bara gråa tråkiga lådor till övervuxna gubbar

tsss, dom är vackra som en tex aston martin, chassin som haf är som en "stajlad volvo" med borrat hål i avgasröret

Permalänk
Skrivet av Quickzor:

tsss, dom är vackra som en tex aston martin, chassin som haf är som en "stajlad volvo" med borrat hål i avgasröret

Ja, antigen köper man nåt färdigt till enormt överpris eller köper nåt billigt, pillar med det och känner sig enormt stollt.... som en aston(lian li) och en stajlad 850(haf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

seriöst, när ska ungar på 12 bast förstå att leds inte är snyggt!

Jag är 13 (fyller 14) Och jag tycker inte led's är så snyggt. Lådorna ska vara stilrena med ett fönster utan massa blått ljus. ska det lysa ska det vara vitt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Ett jäkla whine om detta med LED osv. Att ni använder ålder som ett argument för att berättiga användandet/icke användandet av LED är ju också sorgligt. Fysisk ålder är så missvisande, samt att alla självklart tkr olika och även i olika sammanhang.

Det jag mest reagerar på är att TS har mage att kalla Arctosa för ett dåligt tangentbord! Måste motsätta mig detta då jag själv sitter med ett sådant och är nöjd med det till det priset. Men detta är väl ännu mer en smaksak.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

i rätt mängd tycker jag att LEDs är snyggt.
Även jag reagerar på att TS kallar Arctosa för dåligt då det är det bästa jag har haft (men jag har inte provat många tangentbord så det kan vara dåligt jämfört med andra...).

Permalänk
Medlem

1p för kabeldragningen

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless