Scythe lanserar Ninja 3

Permalänk
Melding Plague

Scythe lanserar Ninja 3

Sommarvärme i all ära, årstiden är inte överklockarens favorit. Scythe hjälper till att hålla processorn sval med den tredje versionen av kylaren Ninja.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kan vara ganska intressant, men 1kg känns ju lite risky:O

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Jädrans vilket lågt pris .... känns som om Intel & AMD behöver tänka om nu när det släpps många torn på över 1Kg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikatataku:

Kan vara ganska intressant, men 1kg känns ju lite risky:O

Det är det inte.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris, hoppas detta sätter press på de andra tillverkarna!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Det är det inte.

+1 har försökt att bryta av ett gammalt Moderkort och det gick men tror nog att kraften övergick 1kg ganska rejält

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

+1 har försökt att bryta av ett gammalt Moderkort och det gick men tror nog att kraften övergick 1kg ganska rejält

Tror också risken är liten men, Även att de kanske inte går av så finns risken att ledningsbanor går av och lödningar lossnar så att de blir obrukbart ändå. Och det står ju ibland i bruksanvisningen för tunga kylare att de bör monteras av ifall man skall förflytta datorn då det kan utsättas för stötar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Kanske blir en sån när den kommer ut då:) Dock så var "eldflammorna" på toppen ganska fula, men dom ser man ju ändå inte när datorn är stängd

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

1 kg är ju väldigt lite, man kommer upp i typ 15-20 när man bara sviktar kortet med en hand på varje sida om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

I'm getting one! Passar den till 775 dock? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

I'm getting one! Passar den till 775 dock? :S

Yep

Edit: Verkar dyr, kan man köra Push/Pull utan att behöva lista ut hur man fäster fläkten själv?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Är man orolig att mobot inte pallar.
Köp Scythe Ninja Wire CPU/GK-kylare - Inet.se

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Trevligt att se Scythe skrota pushpinsen men det kanske dom gjort på dom dom andra nyare modellerna som redan finns på marknaden.

Så när får vi se ett cpu-kylar test Andreas?

Permalänk
Medlem

Corsair H50 känns som ett av de få vettiga alternativen just nu. Jag förstår inte riktigt varför det inte utvecklas fler processorkylare baserade på vätskekylning, de är ju så mycket effektivare!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Yep

Edit: Verkar dyr, kan man köra Push/Pull utan att behöva lista ut hur man fäster fläkten själv?

dyr? det är ju ett jättebra pris jämfört med konkurrenterna, det ingår ju även en tyst och bra fläkt.

Permalänk

tycker det var ett okej pris

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Corsair H50 känns som ett av de få vettiga alternativen just nu. Jag förstår inte riktigt varför det inte utvecklas fler processorkylare baserade på vätskekylning, de är ju så mycket effektivare!

Omständigt att montera, tar större plats, vissa gillar inte vatten

Skoj med en ny kylare. bara se om den är något bättre än föregångaren med.

Sen så får man ju aldrig ner tempen på dator under rumstemp så tror de kvittar 2-3C hit eller dit just nu på sommaren.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Corsair H50 känns som ett av de få vettiga alternativen just nu. Jag förstår inte riktigt varför det inte utvecklas fler processorkylare baserade på vätskekylning, de är ju så mycket effektivare!

Mjae..

"Sadly it doesn't have what it takes to be a very effective quiet CPU cooler by SPCR standards. Compared to most recent large tower heatsinks we've tested, the H50's thermal performance is close to the bottom end of the spectrum whether paired with the stock fan or our low speed reference fan. The H50 may be a victim of our open testbed which we prefer because it eliminates several variables impacting CPU cooling performance, but even if it cooled as well as the Megahalems of the world, the noise of the pump would remain a problem. The pump generates a loud buzzing sound like that of a toy motor, so no matter how well the H50 performs, in a closed case or otherwise, it will always be louder than a traditional high performance air cooler unless you use a loud fan to drown it out."
- SPCR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuppel:

Mjae..

"Sadly it doesn't have what it takes to be a very effective quiet CPU cooler by SPCR standards. Compared to most recent large tower heatsinks we've tested, the H50's thermal performance is close to the bottom end of the spectrum whether paired with the stock fan or our low speed reference fan. The H50 may be a victim of our open testbed which we prefer because it eliminates several variables impacting CPU cooling performance, but even if it cooled as well as the Megahalems of the world, the noise of the pump would remain a problem. The pump generates a loud buzzing sound like that of a toy motor, so no matter how well the H50 performs, in a closed case or otherwise, it will always be louder than a traditional high performance air cooler unless you use a loud fan to drown it out."
- SPCR

CoolIT ECO A.L.C. har jag för mej ska va tystare än H50, Eller om de va CoolIT Vantage A.L.C. som va de.

För övrigt så vore de kul å se hur Ninja 3 presterar i jämförelse med min Orochi rev.b med lite olika fläkt settup's.

För de hade varit nice med en kylare som inte kräver lika mycke plats utan att få högre db vid samma temp.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vill man ha en låg ljudnivå & temperatur = Noctua
Men, kan kännas dyrt när det finns billigare alternativ, haha

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Vill man ha en låg ljudnivå & temperatur = Noctua
Men, kan kännas dyrt när det finns billigare alternativ, haha

Jo, den är bra, men Ninjan har ju alltid varit en av de bästa kylarna för tysta system iom att kylflänsarna är så glest placerade att man inte behöver ett speciellt högt statiskt tryck för att leda bort värmen (=fläktar på lågt varvtal klarar av att trycka luft genom fläkten).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meanis:

Är man orolig att mobot inte pallar.
Köp Scythe Ninja Wire CPU/GK-kylare - Inet.se

De borde banne mig skicka med en sådan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

funderar fan på att byta ut noctuan nu:P (har NH-D14)
dessutom oroar inte vikten mig ett dugg!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av belga:

De borde banne mig skicka med en sådan

Det står ju i artikeln att dem skickar med nåt för att avlasta vikten, så kanske är det just den dem skickar med för att få iväg dem.... kan ju inte tänka mig att många köper dem lösa

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Corsair H50 känns som ett av de få vettiga alternativen just nu. Jag förstår inte riktigt varför det inte utvecklas fler processorkylare baserade på vätskekylning, de är ju så mycket effektivare!

Jag har alltid varit skeptisk när det gäller vatten och elektronik kombinerat.

Jag skulle dessutom aldrig köra vattenkylning då det låter för mycket. En bra fläkt kan du med lite undervoltning få praktiskt taget ljudlös. Pumpljudet får man bara inte bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Vill man ha en låg ljudnivå & temperatur = Noctua
Men, kan kännas dyrt när det finns billigare alternativ, haha

Nja, bland de "värsta" tyst-PC entusiasterna (SPCR) är nog Schythe kylflänsar kombinerat med Nexus fläktar faktiskt vanligare än Noctua.

Permalänk
Medlem

Äntligen bolt-thru, är väl bara Mugen II som dom haft det på sen innan. Hoppas det är bättre kontakt mellan bottenplatta-heatpipe och heatpipe-fläns, på min Ninja II är flänsarna t.ex. väldigt lätta att röra på.
Flammorna var ju inte speciellt snygga och täckplupparna för heatpipsen=usch!

Men billigt om den presterar tyst och svalt.

Skrivet av bbx8:

Yep

Edit: Verkar dyr, kan man köra Push/Pull utan att behöva lista ut hur man fäster fläkten själv?

Ser ju ut att finns utskärningar för extra fläktclips, bara clipsen som fattas, sen är frågan hur mycket det hjälper med pnp iom att det är så glest mellan flänsarna.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Då är de bara att vänta på ny version av Ninja Mini då, för Rev B har ju försvunnit från samtliga återförsäljare

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Omständigt att montera, tar större plats, vissa gillar inte vatten

Skoj med en ny kylare. bara se om den är något bättre än föregångaren med.

Sen så får man ju aldrig ner tempen på dator under rumstemp så tror de kvittar 2-3C hit eller dit just nu på sommaren.

2-3C idle ja, men Fulload är en helt annan historia, där kan det skilja fråm 90c till 60c med luftkylare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Corsair H50 känns som ett av de få vettiga alternativen just nu. Jag förstår inte riktigt varför det inte utvecklas fler processorkylare baserade på vätskekylning, de är ju så mycket effektivare!

H50 kyler tyvärr inte lika bra som highend luftkylare som True Black m.m, jag bytte tyvärr ner mig när jag köpte en H50.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)