NZXT visar lyxig fläktkontroller med pekskärm

Permalänk
Melding Plague

NZXT visar lyxig fläktkontroller med pekskärm

För den som inte nöjer sig med rattar och knappar har NZXT en fläktkontroller med färgskärm och tryckkänslig display.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Väldigt snygg imo och priset var inte heller så farligt:P

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Får den ström via "usb" kabeln tro?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Sweet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Niiiiicccccceeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! längtar efter mer ingående förklaring av hur den funkar(kopplas).

Permalänk
Medlem

600 for en flaktkontroll...

Permalänk
Medlem

Tycker om denna mer då: CNZXT Sentry LX och denna om man skall ha touch funktion:
NZXT Sentry 2

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Har den och är inte nöjd med den riktigt, flippar ur totalt ibland och tappar allt minne och dra upp fläktarna på högsta för 1 till 2 minuter. så väntar spänt på denna och se om det blir ett köp istället för Lx;an

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Musikälskare

Ser ut som något från Star Trek

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Har den och är inte nöjd med den riktigt, flippar ur totalt ibland och tappar allt minne och dra upp fläktarna på högsta för 1 till 2 minuter. så väntar spänt på denna och se om det blir ett köp istället för Lx;an

Intressant, jag satt och kliade på beställ knappen förra veckan nämligen på den.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Har den och är inte nöjd med den riktigt, flippar ur totalt ibland och tappar allt minne och dra upp fläktarna på högsta för 1 till 2 minuter. så väntar spänt på denna och se om det blir ett köp istället för Lx;an

Det gör den för mig med, helknäppt. Fast det är så kort stund att man inte bryr sig. I övrigt är jag ganska nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Varför sitter ett batteri på den?

Vänta nu... så den sparar inställningar kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Varför sitter ett batteri på den?

Vänta nu... så den sparar inställningar kanske.

Där slog du spiken i huvudet

Permalänk

Överflödig...vem vill ha en stor klump på skrivbordet som bara fyller en funktion - kontrollerar fläktar. Nä då räcker min nuvarande Zalman ZM-MFC1 Plus

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Där slog du spiken i huvudet

AJ^^

Skrivet av dbxxx:

Har den och är inte nöjd med den riktigt, flippar ur totalt ibland och tappar allt minne och dra upp fläktarna på högsta för 1 till 2 minuter. så väntar spänt på denna och se om det blir ett köp istället för Lx;an

den lilla eller den stora? hade tänkt beställa den lilla till mitt fractalchassie

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk

får den bra recensioner köper jag den direkt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Svårt att se poängen med fläktkontrollers i dag när alla moderkort mer eller mindre har fläktstyrning via bios. Orka ratta fläktar hela dagen jag vill använda datorn. Konfa en profil för fläktarna i bios och var nöjd ffs. Detta är bara ytterligare en totalt onödig grej för 99.99% av användarna.

Kan säkert vara smidig vid bänk benchande eller nåt men annars nä.

Permalänk
Medlem
Citat:

den lilla eller den stora? hade tänkt beställa den lilla till mitt fractalchassie

Den stora, NZXT Sentry LX.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Svårt att se poängen med fläktkontrollers i dag när alla moderkort mer eller mindre har fläktstyrning via bios. Orka ratta fläktar hela dagen jag vill använda datorn. Konfa en profil för fläktarna i bios och var nöjd ffs. Detta är bara ytterligare en totalt onödig grej för 99.99% av användarna.

Kan säkert vara smidig vid bänk benchande eller nåt men annars nä.

Den är ju absolut inte smidig vid benchande eftersom fläktarna aldrig uppnår exakt 100% vilket man vill ha då,
däremot är fläktkontroller bra för det som vill ha datorn tyst när man sover och sval när man spelar!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Får den ström via "usb" kabeln tro?

Molex skulle jag tro.

jag har också LX:en men gillar inte att givarna ska tejpas, ville hellre ha ngt som läste från komponenternas egna givare=/

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Den är ju absolut inte smidig vid benchande eftersom fläktarna aldrig uppnår exakt 100% vilket man vill ha då,
däremot är fläktkontroller bra för det som vill ha datorn tyst när man sover och sval när man spelar!

Det va ett exempel. Tänkte mer av på och några olika hastigheter. Pillar man och fipplar med LN2 kan det säkert vid vissa tillfällen var smidigt att slå av fläkten vid något moment osv. Så jag tänkte. Anbvände ju fläktar lite runtom som sagt. Säger inte att denna modellen är optimalt för det. En hemmasnickrad av-på model eller av-7V-12V model fugnerar ju med. Går lätt att bygga.
Men som sagt kan ju vara smidigare om man bänkar och behöver ha möjlighet att slå av och på dom istället för att sitta och ryka i kontakter osv.

Permalänk
Medlem

Fin är den, men den lär ju ha samma värdelösa betraktningsvinkel som Sentry LX ...

Permalänk
Medlem

Kan man övervolta smidigt via den? Alltså få fläktarna att snurra snabbare?

Tänkte ifall man skulle skaffa ifall man skaffar ett ATCS840, för att få det att låta lite. ATCS ska vara rätt tyst i jämförelse med Antec 900, och jag vill gärna höra att det lever.Gillar fläktljudet.

Permalänk
Medlem

Färgskärm är att ta i lite, flerfärgat filter som ger olika färg till olika delar av skärmen (någon som minns vectrex?). Ser i all trevlig ut och priset är bra. Skönt att slippa program som kör i bakgrunden för att styra fläktar, och man får information även vid spelande i fullskärm.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara