Permalänk
Inaktiv

Magnetiskt halsband

Jag söker magnetiskt halsband som ser ut på etta sätt men i Sverige, inte Hongkong. DealExtreme: $15.49 Phiten X50 Titanium Alloy Pressure Reduction Neck-loop (50cm)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Måste av ren nyfikenhet fråga vad man har sånt till, fäster man nycklar på det?
Vidare är ju dealxtreme en bra sida med gratis frakt till sverige. Det blir 120spänn totalt ju

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Man får faktiskt (tro det eller ej) bättre balans av det
Testade min brors igår och det funkade ruskigt bra... jag brukar inte klara av att gå på en slackline men igår gick det utmärkt när jag hade det på mig

Permalänk
Medlem

Hmm, jag ställer mig extremt skeptisk. Hur påstår de att det ska gå till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Hmm, jag ställer mig extremt skeptisk. Hur påstår de att det ska gå till?

De stabiliserar de lösa skruvarna i skallen såklart!

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Skrivet av anon34061:

Man får faktiskt (tro det eller ej) bättre balans av det
Testade min brors igår och det funkade ruskigt bra... jag brukar inte klara av att gå på en slackline men igår gick det utmärkt när jag hade det på mig

Det borde väll finnas fler där han fick tag i sitt?

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Fan grabbar göm tråden innan MBY ser den. Stackarn kommer få hjärtsnörp om han får syn på detta
Seriöst så ta och lägg pengarna på något vettigt ist. Det är ju ett under att folk går på detta.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derivator:

Det borde väll finnas fler där han fick tag i sitt?

Han fick tag på sitt genom jobbet.

Skrivet av hapone:

Hmm, jag ställer mig extremt skeptisk. Hur påstår de att det ska gå till?

Jag vet inte hur det går till och jag var med rätt så skeptisk men det funkade faktiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Han fick tag på sitt genom jobbet.

Jag vet inte hur det går till och jag var med rätt så skeptisk men det funkade faktiskt...

Ja men visst. Det gör även sockerpiller och Voodoo. Men om det nu ger dig en psykologisk effekt så stoppa ett gäng kylskåpsmagneter i fickan och kör hårt.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Avstängd

Fast, jag förstår inte riktigt vad TS vill ha ut av produkten? Jag finner inga referenser till att den skulle påstå sig vara magnetisk och som ju vem som helst kan kolla upp är inte titan ferromagnetiskt. Titan brukar man använda just eftersom det inte interagerar med kroppen över huvud taget och därför kan användas i implantat, i fMRI, etc.

Är det inte bara frågan om ett vanligt halsband med ett magnetlås? Jag kan inte ens se att det är en bondfångarprodukt (bortsett från vissa idiotkommentarer på DX). Ett vanligt halsband, såvitt jag kan se. Såvitt jag förstår är en "pressure reduction neckloop" helt enkelt en vanlig grej för att bära saker som kikare och kameror bekvämare. Varifrån kommer påståendet om bättre balans?

Om det är bättre balans man är ute efter så är det uppenbart att det inte gör någon skillnad såvida det inte väger ton och du tröghetsnavigerar på slak lina med det!
Risken finns att du hamnade i den klassiska fällan att låta sig luras av sina egna förväntningar. Vad skulle ett magnethalsband göra för balansen? Förväntanseffekt. En effekt som inte tar hänsyn till om du tror dig vara skeptisk eller inte.

För att veta om något dylikt fungerar räcker det inte med anekdoter, det krävs riktig evidensbasering. "Funkar för mig" är den äldsta felkällan av de alla.

Allmänt om magnetterapi: CSI | Magnetic Therapy: Plausible Attraction?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Han är här!

Det MBY skriver låter onekligen vettigt (Som vanligt).
Har dock för mig att min far för några år sedan fick ett magnetarmband via sjukhuset för något. Detta var verkligen magnetiskt. Vet inte om det hjälpte eller vad det var meningen att det skulle göra. Möjligt att det var tänkt att lindra ledvärk eller någon annan arbetsrelaterad skada/förslitning. Har dock ingen aning om hur det i så fall skulle fungera.

Permalänk
Medlem

En liten sökning gav följande:

Tyget i halsbandet är behandlat med "Aquatitanium" vilket tydligen ger halsbandet väldigt positiva egenskaper:

Citat:

"The Necklace range is effective in relieving stiff neck / shoulder ache, migraine/headache, backache due to fatigue, insomnia and for maintaining whole body balance and blood circulation. "

http://www.phitenmy.com

Intresant att notera är att sidan varnar för kopior av halsbandet; halsbandet på Phitens sida ser annorlunda ut mot det på DealExtreme.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Avstängd

Bara för att det förekommer på sjukhus eller apotek betyder det inte att det är sunt. Alla dessa former av svaga permanentmagneter hör till samma fält; bluff. Statiska närfält växelverkar knappast med kroppen. Det är symptomatiskt att alla dessa ting (skor, armband, plattor, sängar, etc) alltid säljs för diffusa symptom - symptom som inte sällan är psykosomatiska, huvudvärk, ledvärk, trötthet, illamående, etc. Dylika symptom påverkas i väldigt hög utsträckning av förväntanseffekter, placebo, nocebo och den allmänna terapieffekten.

Det finns inga som helst evidens för att magneter skulle hjälpa mot t.ex. migrän eller ledsmärta. För det första finns ingen som helst vettig mekanism bakom. För det andra visar seriösa studier såklart nollresultat. För det tredje är magnetfält energilösa och som sådant ett väldigt märkligt naturfenomen som det är svårt att få grepp om. Därmed är det väldigt tacksamt att komma med humbug och pseudovetenskap kring magnetism.

Många magnetfältsterapier ligger nära akupressur i "andemening" och kombineras. Men givetvis blir inte redan förmodligen verkningslös akupressur bättre av att instrumenten är magnetiska. Det hela påminner om radiumkapslar som såldes på 20-talet för att bota allt möjligt och hålla ohyra borta. Skillnaden mot då är att emedan magneter är komplett meningslösa var radium faktiskt potentiellt farligt.

Ja, även svenska sjukhus hamnar i pseudovetenskaps-träsket då och då. Ofta är det inte någon toppstyrd humbug utan det handlar om "driftiga" sjuksköterskor och läkare som introducerar egensinniga idéer - inte sällan som pyramidförsäljning - utan någon som helst medicinsk eller saklig grund.

Edit, Generalkyckling: Sjuksköterskor, läkare och andra med yrkeslegitimation är enligt lag skyldiga att följa vetenskap och beprövad erfarenhet. Egensinniga utomvetenskapliga behandlingar är inte sanktionerade utan tvärt om föremål för anmälan till HSAN eller rent av polisen. Möjligt att en uska eller sjukvårdsbiträde aningslöst får anamma pseudovetenskapliga metoder, men en läkare eller sjuksyrra får det inte. Vem på sjukhuset gav din far detta armband? Är du säker på att inte armbandet bara var magnetiskt som en bieffekt av någon funktion, t.ex. blodtrycks-, tonus- eller pulsmätare, en injektor eller annan mackapär?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd

En liten fundering... det finns ju folk som är överkänsliga mot "el", så kallad "elallergi". Nu vet jag ju inte om det verkligen är sant att man faktiskt kan vara allergisk mot el eller mot magnetfält?

Om så vore fallet så är det ju inte omöjligt att man kan påverkas av ett magnetiskt halsband. Men jag antar att det här ENBART handlar om psyket. Att man inbillar sig vissa saker och därav sker dem.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Testpilot
Skrivet av GaMeR2K5:

En liten fundering... det finns ju folk som är överkänsliga mot "el", så kallad "elallergi".

Den så kallade elallergin är inte bevisad som en riktig sjukdom, personer som påstår sig lida av problemet kan inte i blindtest avgöra om de befinner sig i ett elektromagnetiskt fält eller ej. Jag det hela mer som en fobi, precis som att en hundrädd person kan vara bredvid en hund bara han inte vet om det.

Elöverkänslighet - Wikipedia

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Den så kallade elallergin är inte bevisad som en riktig sjukdom, personer som påstår sig lida av problemet kan inte i blindtest avgöra om de befinner sig i ett elektromagnetiskt fält eller ej. Jag det hela mer som en fobi, precis som att en hundrädd person kan vara bredvid en hund bara han inte vet om det.

Elöverkänslighet - Wikipedia

Jag tror inte heller på elallergi.
Men min morsa är "allergisk" mot CRT skärmar, hon svullnar upp när hon sitter vid såna skärmar och hennes arbetsgivare har varit tvungna att införskaffa LCD åt henne
Edit: .... det här var på 90-talet, innan LCD var standard.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag tror inte heller på elallergi.
Men min morsa är "allergisk" mot CRT skärmar, hon svullnar upp när hon sitter vid såna skärmar och hennes arbetsgivare har varit tvungna att införskaffa LCD åt henne
Edit: .... det här var på 90-talet, innan LCD var standard.

Jag lider med dig, morshan är likadan, Hon säger att hon reagerar på Elektro-magnetfält och högspänningsprylar, Grejjer som flimmrar är hon också sjuk mot, typ lysrör, fläktar, u name it, allt som går på AC typ 50hrz - Her biggest enemy! Även radiovågor blir hon dålig av, hon beskriver symptomen som att det kokar i huvudet, som om hon skulle ha huvudet i en microvågsugn.
Hon går även runt me massa instrument för att försäkra sig om att hon inte är i närheten av något hon blir sjuk av.

Hennes el-överkänsliga kompisar är ennu värre, dom tål inte batterier ens. allt som innehålller ett batteri blir dom grymt sjuka av, därför får man lägga av sig klockor o ficklampor o skit i en plåtlåda innnan man kommer hem till dom..

När jag är hos morshan brukar jag ha på telefonen endå, säger man inget så märker hon inte nått. Hon säger att effekten kommer långt efteråt...

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trance_Nation:

Jag lider med dig, morshan är likadan, Hon säger att hon reagerar på Elektro-magnetfält och högspänningsprylar, Grejjer som flimmrar är hon också sjuk mot, typ lysrör, fläktar, u name it, allt som går på AC typ 50hrz - Her biggest enemy! Även radiovågor blir hon dålig av, hon beskriver symptomen som att det kokar i huvudet, som om hon skulle ha huvudet i en microvågsugn.
Hon går även runt me massa instrument för att försäkra sig om att hon inte är i närheten av något hon blir sjuk av.

Hennes el-överkänsliga kompisar är ennu värre, dom tål inte batterier ens. allt som innehålller ett batteri blir dom grymt sjuka av, därför får man lägga av sig klockor o ficklampor o skit i en plåtlåda innnan man kommer hem till dom..

När jag är hos morshan brukar jag ha på telefonen endå, säger man inget så märker hon inte nått. Hon säger att effekten kommer långt efteråt...

Låter jobbigt det där. Hälsa din mamma att det som tur är går att behandla med terapi.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Glöm inte placebotabletterna.

Det roliga är att mycket av denna "alternativmedicin" inte helt sällan går mot new age, okultism eller spiritism i förlängningen..

En bekant påstod sig ha beviset att mobiltelefoner är farliga genom ett experiment där man höll en telefon vid huvudet och detta gjorde att man fick sämre balans....... Jag tror själv att man kan bli påverkad av att få en mobiltelefons fulla sändningseffekt i tinningen under längre perioder men det ger som sagt en viss uppvärmning (kanske mest för att man pressar något mot örat ?) som säkert kan vara den bidragande faktorn, att det skulle påverka balansen i någon form av hemslöjdsövnig har snarare med att man står med armen i en annan vinkel och saknar samma förmåga att balansera kroppen med en upptagen lem.

Det intressanta med magnetterapi är att vi redan befinner oss i ett stort magnetfält som är mellan nord och sydpolen, varför hjälper inte det mot div hälsoproblem ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Det finns folk som får olika symptom när de vet om att de vistas i magnetfält, tyvärr är bara en liten andel av dessa ute efter att få reda på den riktiga orsaken till symptomen, utan de vill att orsaken ska vara något annat än psykologisk.
Låt oss leka med tanken att det skulle finnas en annan orsak till elöverkänslighet, så skulle detta inte på något sätt bevisa att alla just led av denna orsak utan det psykologiska kan ändå vara en orsak.

Våran kropp påverkas otroligt av hur vi mår och stress kan leda till en massa problem. Så att när "elöverkänsliga" flyttar i skogen, så blir det mycket lugnare plus att de inte hetsar upp sig för att de är rädda för el.

T.ex. här pratar en nyexad arkitekt som fick sluta jobbet och fly till ödemarken.
Känslig för el? - Studio Ett | Sveriges Radio
Där pratar om hon om argument som om att hon självklart inte vill bo i ödemarken och hon ser ingen poäng med att inbilla sig elöverkänslighet.
Då jag undrar om hon nu har så stora problem med el, varför försöker hon inte sätta sig in lite tänkbara alternativ? Där just inbilla sig saker inte behöver vara något frivilligt och man kan även veta att något är ofarligt men ändå få kroppssymptom av det. (fobi)

Bara ta en sådan sak som att stå på scen, vad är det för farligt att göra det? Om man tar ett steg längre och gör en "fuck for forest" (FFF), då istället kanske "fuck for privacy/Integrity" på en scen emot APB/IPRED etc, så är det inte en stor andel av den manliga befolkningen som klarar av detta. Vi vet om att det bara är inbillning och det inte är något farligt, men likaså får vi en massa symptom av folkmassan som ser på. Orsaken är såklart psykologisk och inte det att vi är "människoöverkänslig".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Om folk tror på det och mår bra av det så är det väl bra. Även om det säkert bara är placebo som spelar in.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Trance_Nation:

Jag lider med dig, morshan är likadan, Hon säger att hon reagerar på Elektro-magnetfält och högspänningsprylar, Grejjer som flimmrar är hon också sjuk mot, typ lysrör, fläktar, u name it, allt som går på AC typ 50hrz - Her biggest enemy! Även radiovågor blir hon dålig av, hon beskriver symptomen som att det kokar i huvudet, som om hon skulle ha huvudet i en microvågsugn.
Hon går även runt me massa instrument för att försäkra sig om att hon inte är i närheten av något hon blir sjuk av.

Hennes el-överkänsliga kompisar är ennu värre, dom tål inte batterier ens. allt som innehålller ett batteri blir dom grymt sjuka av, därför får man lägga av sig klockor o ficklampor o skit i en plåtlåda innnan man kommer hem till dom..

När jag är hos morshan brukar jag ha på telefonen endå, säger man inget så märker hon inte nått. Hon säger att effekten kommer långt efteråt...

Fast blanda inte ihop att inte kunna vara i närheten av lysrör med elallergi.

Saken är den att lysrör inte ger kontinuerligt ljus (som exempelvis en glödlampa), utan istället blinkar lysrör flera gånger per sekund (ofta 50 ggr/sek, då det svenska elnätet har frekvensen 50 hz). Just det blinkandet kan vara störande. Men det är på grund av hur ljuset skickas ut, det har absolut ingenting att göra med de svaga magnetfält som allting elektriskt skickar ut (vilket inkluderar din egen hjärna: en "riktig elallergiker" (som ju inte finns) borde vara stendöd kan man tycka...). Risken med att blanda ihop begreppen är såklart att din psykiskt sjuka mamma kan få syn på en referens till ett vetenskapligt papper om problemen med lysrör och missförstå det hela som att det skulle vara ett stöd för att elallergi verkligen skulle finnas.

Skrivet av Karaff:

Jag tror själv att man kan bli påverkad av att få en mobiltelefons fulla sändningseffekt i tinningen under längre perioder men det ger som sagt en viss uppvärmning (kanske mest för att man pressar något mot örat ?)

Fast varför tror du det? Finns inte några ordentliga bevis för det direkt, och din egen intuition är helt värdelös och bör aldrig tros i sådana här så uppenbart vetenskapliga frågor.

Förövrigt, anledningen till att ditt öra blir varmt är inte för att du trycker mobilen mot det... Du har uppenbarligen helt glömt det faktum att en mobiltelefon är en elektrisk apparat, som absolut inte är hundraprocentigt effektiv. Den kemiska energin i batteriet driver kretsarna, skärmen och så vidare, men det mesta försvinner som värmeenergi. Det finns ingen fundamental skillnad mellan att hålla en mobiltelefon eller ett påslaget strykjärn mot huvudet: båda genererar varierande men stora mängder värmeenergi.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Skrivet av Trance_Nation:

Jag lider med dig, morshan är likadan, Hon säger att hon reagerar på Elektro-magnetfält och högspänningsprylar, Grejjer som flimmrar är hon också sjuk mot, typ lysrör, fläktar, u name it, allt som går på AC typ 50hrz - Her biggest enemy! Även radiovågor blir hon dålig av, hon beskriver symptomen som att det kokar i huvudet, som om hon skulle ha huvudet i en microvågsugn.
Hon går även runt me massa instrument för att försäkra sig om att hon inte är i närheten av något hon blir sjuk av.

Hennes el-överkänsliga kompisar är ennu värre, dom tål inte batterier ens. allt som innehålller ett batteri blir dom grymt sjuka av, därför får man lägga av sig klockor o ficklampor o skit i en plåtlåda innnan man kommer hem till dom..

När jag är hos morshan brukar jag ha på telefonen endå, säger man inget så märker hon inte nått. Hon säger att effekten kommer långt efteråt...

Fast min mamma är inte sån. Hon använder alla el-prylar som vanligt helt utan problem.
Det är bara CRT-skärmar hon inte klarar av.
Hon kollar på vår tjock-tv helt utan problem, men det är nog för att man sitter så långt bort.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det som är så konstigt med elöverkänslighet är att det borde vara så oerhört enkelt att testa. Jag menar inte att det är konstigt att något kan vara enkelt att testa eller att det inte testats fast det borde vara så enkelt.

Det jag menar är att om man tror sig lida av elöverkänslighet så till den grad att det påverkar ens dagliga liv, i bland till och med så kraftigt att man flyttar ut i skogen så borde det ligga i personens intresse att ta reda på om det är inbillning eller inte.
Jag kan bara komma på 2 förklaringar till motviljan att ta reda på sanningen: 1) att man inte tänker tanken, ointelligens eller vad man kan kalla det vilket jag misstänker är vanligast eller 2) att man inte vill veta om det är inbillning eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ed76:

Det som är så konstigt med elöverkänslighet är att det borde vara så oerhört enkelt att testa. Jag menar inte att det är konstigt att något kan vara enkelt att testa eller att det inte testats fast det borde vara så enkelt.

Det har testats. Flera gånger. Både för akuta och kroniska effekter.
Det är psykosomatiskt.

Man kan även se att det är psykosomatiskt genom att se på de besvär de elöverkänsliga beskriver.
Trance_Nations mammas kompisar är ett fint exempel på detta. Har man problem med batterier så beror det inte på elektromagnetisk strålning då batterier utan sluten krets inte strålar.
Det är vanligt att besvären uppträder vid märkliga tillfällen som inte kan förklaras av faktisk strålning. Den naturliga förklaringen är att den elallergiske har dålig förståelse för när de borde ha besvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Fast, jag förstår inte riktigt vad TS vill ha ut av produkten? Jag finner inga referenser till att den skulle påstå sig vara magnetisk och som ju vem som helst kan kolla upp är inte titan ferromagnetiskt. Titan brukar man använda just eftersom det inte interagerar med kroppen över huvud taget och därför kan användas i implantat, i fMRI, etc.

Nuförtiden använder man till och med rostfritt stål som behandlats så det inte längre har några magnetiska egenskaper inom proteskirurgin, titan blir allt mindre använt inom många områden.
Men jag reagerade på samma sak, titan ska inte vara magnetisk...

Till TS: Balansen utgörs av tre komponenter; vestibulära systemet (båggångarna som sitter i öronen), synen och sensibilteten under fötterna.
Vilket av dessa tre påverkar ett sådant halsband?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Fast min mamma är inte sån. Hon använder alla el-prylar som vanligt helt utan problem.
Det är bara CRT-skärmar hon inte klarar av.
Hon kollar på vår tjock-tv helt utan problem, men det är nog för att man sitter så långt bort.

Känner faktiskt ett par människor som blir lite rödflammiga i ansiktet av CRT-skärmar.
Det kanske beror på att de är rätt ordentliga elektronkanoner?
(Typ: "Elektroner kastas av ett elektriskt magnetfält från bakre delen av skärmen mot glasskikten på skärmens framsida,
varpå de (elektronerna) tänder fosforet mellan glasskikten så att vi kan se bilder på skärmen.")
Lösning: Köp LCD till mamma.
.. Edit .. Fast jag var visst 20 år för sen med det rådet. Går nog & lägger mig istället. .. Edit ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz:

De stabiliserar de lösa skruvarna i skallen såklart!

Dagens skratt!! Man tackar...

Visa signatur

tack o bock