Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Fast när jag pratade med tex Telia vid sista mobilköpet så skulle jag tex för iPhone få betala 170kr mera i månaden om jag tecknade eller förlängde mitt abonemang för 1 år. Så nej jag förstår inte hur du fick din så billigt, alla abonnemangsköp jag ser på tex telia där man får mobilen billigare har en höjning av månadskostnaden. Om dem inte har det så brukar bindningstiden vara minst 24 månader samt gälla något av deras dyrare abonnemang.

Det brukar fungera så att de erbjuder telefonen något billigare och istället legs en förhöjd avgift per månad. Väljer man ett sådant abb så måste man så klart lägga ihop den förhöjda avgiften med vad man betalade kontakt för telefonen.

Sen kan det också vara så att man blir tvingad in ett abb som är dyrare än vanligt, de säger alltså att det inte finns någon förhöjd avgift utan den generella kostnaden för abb är bara helt enkelt dyrare.

För min del så kunde jag valt Tele2 Netto för 19 kr / mån plus Small surf för 29 kr / mån d.v.s totalat 48 kr / mån. Men för att få ner priset på telefonen till 3000 kr(ca 700 kr rabatt) så fick jag välja Snackis för 39 kr / mån samt Small surf fför 29 kr / mån d.v.s totalt 68. Efter som detta är bundet på 24 månader så måste jag då räkna 68 - 48 = 20 x 24 = 480 kr. Jag tjänade alltså 220 kr (700 - 480) på att binda mitt abb vilket det var värt i mitt fall.

De abb som har förhöjd avgift brukar man kunna välja bort den förhöjda avgiften på, denna först då över till kontakt insatsen istället som man måste betala när man köper telefonen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Fast när jag pratade med tex Telia vid sista mobilköpet så skulle jag tex för iPhone få betala 170kr mera i månaden om jag tecknade eller förlängde mitt abonemang för 1 år. Så nej jag förstår inte hur du fick din så billigt, alla abonnemangsköp jag ser på tex telia där man får mobilen billigare har en höjning av månadskostnaden. Om dem inte har det så brukar bindningstiden vara minst 24 månader samt gälla något av deras dyrare abonnemang.

Som sagt, kan inte välja något abonnemang överhuvudtaget på telias hemsida som är kortare än 24 just nu, verkar vara nåt fel. Men se min länk till halebops exempel igen. 5495 rakt över disk och sen 109kr i månaden för fasta abonnemangsavgifter i ett år. Börjar bli tjatigt nu... Förstår inte vad det är du inte kan acceptera, det står ju tydligt

Permalänk
Medlem

Vi kan säga så här då, rent köp utan abonemang iPhone ca 8000kr vs Desire ca 4500kr. Vilken blir billigast att köpa med eller utan abonnemang Ser man på den prisskillnaden så anser jag den inte berättigad eftersom bägge mobilerna är bra men sett till pris så är iPhone ett dåligt köp. Fast det är min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Vi kan säga så här då, rent köp utan abonemang iPhone ca 8000kr vs Desire ca 4500kr. Vilken blir billigast att köpa med eller utan abonnemang Ser man på den prisskillnaden så anser jag den inte berättigad eftersom bägge mobilerna är bra men sett till pris så är iPhone ett dåligt köp. Fast det är min personliga åsikt.

Det låter rimligt med tanke på att man bör kunna få samma/liknande rabatter med abb på båda telefonerna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Vi kan säga så här då, rent köp utan abonemang iPhone ca 8000kr vs Desire ca 4500kr. Vilken blir billigast att köpa med eller utan abonnemang Ser man på den prisskillnaden så anser jag den inte berättigad eftersom bägge mobilerna är bra men sett till pris så är iPhone ett dåligt köp. Fast det är min personliga åsikt.

Japp, inget snack om att Desire är billigare hur man än vänder och vrider på det. Säger inte emot dig där.

Hurvida man anser att det är värt de extra slantarna för iPhonen är ju dock högst personligt, jag gör det definitivt... och många med mig

Permalänk
Medlem

Review ute: iPhone 4 review -- Engadget

Citat:

We're not going to beat around the bush -- in our approximation, the iPhone 4 is the best smartphone on the market right now. The combination of gorgeous new hardware, that amazing display, upgraded cameras, and major improvements to the operating system make this an extremely formidable package. Yes, there are still pain points that we want to see Apple fix, and yes, there are some amazing alternatives to the iPhone 4 out there. But when it comes to the total package -- fit and finish in both software and hardware, performance, app selection, and all of the little details that make a device like this what it is -- we think it's the cream of the current crop. We won't argue that a lot of this is a matter of taste -- some people will just prefer the way Android or Symbian works to the iPhone, and others will be on the lookout for a hardware keyboard or a particular asset that the iPhone 4 lacks -- but in terms of the total picture, it's tough to deny that Apple has moved one step past the competition with this phone. Of course, in the hyper-accelerated smartphone market where the Next Big Thing seems to always be just around the corner, it's anyone's guess how long they keep that edge.

Typ samma poäng som jag försökt få igenom hela tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Review ute: iPhone 4 review -- Engadget

Typ samma poäng som jag försökt få igenom hela tråden.

Hehe jag är högst tveksam till hur vinklad den artikeln är, jag har mailat o frågat om hans kommentar om bästa skärmen är i jämförelse med Super-Amoled, har dock inte fått något svar så jag tar det verkligen med en nypa salt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hehe jag är högst tveksam till hur vinklad den artikeln är, jag har mailat o frågat om hans kommentar om bästa skärmen är i jämförelse med Super-Amoled, har dock inte fått något svar så jag tar det verkligen med en nypa salt.

Det är många som har frågat honom och ingen, vad jag vet har fått svar.

För övrigt så köpte jag iPhone 3GS 16GB för 200kr per månad * 24 förra året vilket resulterade till att en kostade 3600kr. Abonnemanget använder jag inte så lägg på 59kr och den kostade totalt 6215kr och det var kort efter lansering.

MEN, skulle man köpa loss en iPhone 3GS 16GB olåst fick man hosta upp cirka 7000-8000kr. Fanns ingen butik under 6 månader efter release som hade ett lägre pris i Sverige.

iPhone 4 kommer inte kosta mindre än 8000kr att köpa loss såvida inte Apple har tänkt om. Sannolikheten är inte speciellt stor eftersom de vet att abonnemangen säljer och det är det, de flesta köper.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

hehe så mycket för den "revolutionerande" antennen :

Allvarliga tillverkningsfel rapporterade kring iPhone 4 - IDG.se

Hej. Jag är just nu i England och har kunnat klämma på den under dagen. Läste den där artikeln imorse innan jag drog ut. Såklart så testade jag att kolla vad som hände om man höll ett finger över jacken. Höll ungefär en minut med varje set up. Provade att hålla över ett Jack itaget på alla jack. Två provade att hålla över två jack. Sedan alla Jack. Inget visade utslag på signal styrkan. Provade båda iPhone 4 i o2 butiken. där satt iphonen fast med en metall grej som gjorde kontakt med metall ramen på iPhone. Visste inte om det gjorde skillnad på resultatet. Så jag gick vidare till vodafone butiken. Där hade dom en lös iPhone 4 som man fick testa under uppsikt. Så inget annat än mina fingrar nudda metall ramen. Så jag gjorde samma test, och fick samma resultat.

Så har inget med designen att göra. Så dom som tappar signal styrka måste vara måndags ex.

Dessutam har jag mkt svårt att tänka mig att Apple skulle släppa en telefon som har ett konstruktions fel. Dom testar ju telefonerna utomhus i vardags miljö. Det har vi ju sett eftersom en blev borttappad på en pub.

Sen så hade ju iPhone 3G ett antenn problem efter release. Kmr ihåg när jag satt på tågstationen i Norrköping och hade inte någon signal. Fixads galska snabbt med en mjukvaru uppdatering.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kire6:

Hej. Jag är just nu i England och har kunnat klämma på den under dagen. Läste den där artikeln imorse innan jag drog ut. Såklart så testade jag att kolla vad som hände om man höll ett finger över jacken. Höll ungefär en minut med varje set up. Provade att hålla över ett Jack itaget på alla jack. Två provade att hålla över två jack. Sedan alla Jack. Inget visade utslag på signal styrkan. Provade båda iPhone 4 i o2 butiken. där satt iphonen fast med en metall grej som gjorde kontakt med metall ramen på iPhone. Visste inte om det gjorde skillnad på resultatet. Så jag gick vidare till vodafone butiken. Där hade dom en lös iPhone 4 som man fick testa under uppsikt. Så inget annat än mina fingrar nudda metall ramen. Så jag gjorde samma test, och fick samma resultat.

Så har inget med designen att göra. Så dom som tappar signal styrka måste vara måndags ex.

Dessutam har jag mkt svårt att tänka mig att Apple skulle släppa en telefon som har ett konstruktions fel. Dom testar ju telefonerna utomhus i vardags miljö. Det har vi ju sett eftersom en blev borttappad på en pub.

Sen så hade ju iPhone 3G ett antenn problem efter release. Kmr ihåg när jag satt på tågstationen i Norrköping och hade inte någon signal. Fixads galska snabbt med en mjukvaru uppdatering.

Aha, Ja det fanns spekulationer om det hade med att personera som höll i telefonerna var extra fuktiga i händerna. Dessutom nämndes det något om att Apple hade visat upp ett tillbehör till IPhone4 som skulle täcka just antennen. Men vi får se hur det yttrar sig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Aha, Ja det fanns spekulationer om det hade med att personera som höll i telefonerna var extra fuktiga i händerna. Dessutom nämndes det något om att Apple hade visat upp ett tillbehör till IPhone4 som skulle täcka just antennen. Men vi får se hur det yttrar sig.

Aa juste glömde bort att testa med fuktiga fingrar. Ska se om jag hinner dra förbi o2 butiken imorgon. Då ska jag prova igen med våta fingrar tack för tipset.

kan för övrigt säga att den kändes mkt trevlig. Glaset och resten av designen var helt outstanding. Hann inte jämföra skärmen med min 3G men ska göra det imorgon också. Men kan säga att app ikonerna var grymt skarpa. Multitaskingen kändes helt rätt också. Bytte mellan apps instant. Menar verkligen INSTANT! men kunde inte testa batteritiden på 10 min dock

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Finns de problemet så måste man nog ha fått ett måndags exemplar, för den biten borde vara testat. Fast Apples svar var lite lustigt när en testsite mailat in om problemet:
När tekniksajten Engadget.com mejlade till Steve Jobs mejladress och frågade vad felet var fick de ett minst sagt avsnoppande svar.
- Undvik bara att hålla den så, stod det i svaret,
Problemet uppstår om man täcker det nedre vänstra hörnet av telefonen med sin hand. I ett officiellt uttalande skriver Apple enligt Engadget.com:
”Att hålla i alla telefoner påverkar antennen och vissa specifika ställen gör det värre beroende på var antennen sitter. Det stämmer för alla trådlösa telefoner. Om du upplever det på din Iphone 4, så undvik att hålla över det nedre vänstra hörnet i ett sätt som täcker båda sidor av den svarta linjen i metallbandet, eller använd en av våra många tillgängliga fodral.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Finns de problemet så måste man nog ha fått ett måndags exemplar, för den biten borde vara testat. Fast Apples svar var lite lustigt när en testsite mailat in om problemet:
När tekniksajten Engadget.com mejlade till Steve Jobs mejladress och frågade vad felet var fick de ett minst sagt avsnoppande svar.
- Undvik bara att hålla den så, stod det i svaret,
Problemet uppstår om man täcker det nedre vänstra hörnet av telefonen med sin hand. I ett officiellt uttalande skriver Apple enligt Engadget.com:
”Att hålla i alla telefoner påverkar antennen och vissa specifika ställen gör det värre beroende på var antennen sitter. Det stämmer för alla trådlösa telefoner. Om du upplever det på din Iphone 4, så undvik att hålla över det nedre vänstra hörnet i ett sätt som täcker båda sidor av den svarta linjen i metallbandet, eller använd en av våra många tillgängliga fodral.”

Men i detta fallet förlorar man ju täckningen helt, jag skulle kalla detta "Fail", vi får hoppas det bara är första batchen som har det problemet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tycker nästan Apples svar är värre än problemet. Jag menar hur kan man säga: Undvik bara att hålla den så. Ungefär som att gå till en golfpro när man slicar och får rådet att sikta åt vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Tycker nästan Apples svar är värre än problemet. Jag menar hur kan man säga: Undvik bara att hålla den så. Ungefär som att gå till en golfpro när man slicar och får rådet att sikta åt vänster.

Håller med. Är inte bekymrad över problemet i sig, som sagt många andra telefoner lider av liknande problem men Apples uttalande var korkat.

Permalänk
Medlem

Hey Apple, you're holding it wrong -- Engadget

Om vi inte ska hålla den på det sättet, varför gör ni det, Apple?

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Precis, för du gör en summering utav en telefon hands-on mot en telefon som inte är släppt än genom att titta på videos på ett demonstationsexemplar som du inte har en aning om vad det är.

Är det här också ett Demoexemplar?

Detta är tydligen Apples nya innovering:

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Svårt att se nu att antennproblemet kan lösas med en mjukvaru-uppdatering om man ser detta
First iPhone 4 Class Action Suit Filed Against Apple and AT&T (Updated)

Kollar man sen nyheterna här
http://www.sweclockers.com/nyhet/12303-apple-loser-antennprob...
Så löser ju inte en kosmetisk uppdatering som visar att man har bra mottagning fast man kanske bara har en "plupp".

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Håller med. Är inte bekymrad över problemet i sig, som sagt många andra telefoner lider av liknande problem men Apples uttalande var korkat.

?? Jag har då aldrig varit mer om att signalen på någon telefon jag haft går ner bara för att jag håller den på visst vis? Vilka telefoner syftar du till?

En annan sak jag tycker e konstigt e att folk som provat med gummilisten som Apple vill skicka ut till alla menar på att det faktiskt hjälper lite? Jag förstår inte? Hur kan den hjälpa lite om det nu rör sig om mjukvaruproblem? Och om nu det bara är ett visningsfel, då borde väll inte telefon och data trafik störas?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

?? Jag har då aldrig varit mer om att signalen på någon telefon jag haft går ner bara för att jag håller den på visst vis? Vilka telefoner syftar du till?

En annan sak jag tycker e konstigt e att folk som provat med gummilisten som Apple vill skicka ut till alla menar på att det faktiskt hjälper lite? Jag förstår inte? Hur kan den hjälpa lite om det nu rör sig om mjukvaruproblem? Och om nu det bara är ett visningsfel, då borde väll inte telefon och data trafik störas?

Det verkar inte vara ett mjukvaruproblem utan designfel.

Jag antar att när du har någonting mellan fingret och skalet på telefonen så stör det inte lika mycket som om du höll i telefonen mot skalet direkt. Det stör tydligen signalerna mer eftersom du håller direkt på skalet.

Men vem vet. Det kanske är som 2good4u skriver ändå, Apple kommer med innoveringar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

?? Jag har då aldrig varit mer om att signalen på någon telefon jag haft går ner bara för att jag håller den på visst vis? Vilka telefoner syftar du till?

Alla telefoner med inbyggda antenner drabbas mer eller mindre av försämrad motagning när du greppar dem. iPhone 4 drabbas dock mer än normalt pga sin design med antennen på utsidan. Men samtidigt klarar den dåliga signaler bättre än t ex 3GS:en enligt anandtechs tester.

Skrivet av SnowJim:

En annan sak jag tycker e konstigt e att folk som provat med gummilisten som Apple vill skicka ut till alla menar på att det faktiskt hjälper lite? Jag förstår inte? Hur kan den hjälpa lite om det nu rör sig om mjukvaruproblem? Och om nu det bara är ett visningsfel, då borde väll inte telefon och data trafik störas?

Som sagt, läs anandtechs artikel. Där förklaras det tydligt.

Det är två skilja saker här:
Det ena är "mjukvaru-buggen" (vilket många inkl jag själv inte tror rör sig om en bugg utan nåt Apple medvetet gjort) som visar bättre mottagning än du egentligen har. Den går ju definitivt att fixa men påverkar ju inte nåt annat egentligen förutom att man tar bort det här med att du kan få alla fem staplar försvinna genom att hålla i luren.

Det andra är ju hårdvaru/designproblemet och det lär inte lösas med en uppdatering.

Men som sagt, jag är inte det minsta orolig för det här. Det är inget som kommer påverka mitt beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Är det här också ett Demoexemplar?
[youtube*]kYmVpoccPnc[/youtube]

Detta är tydligen Apples nya innovering:
[IMG*]http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/10x0625...[/IMG]

Det är rätt otroligt att du orkar dra upp en citering som inte handlade om telefonens antenn funktion, utan all annan skit du kom påståendes med som du hade totalt fel i.

Att mottagningen blir sämre utav att man håller den på ett visst sätt tror jag nog inte du behöver fråga mig det det är bra eller dåligt, och jag hoppas dom löser det. Fortfarande som sagt en grym telefon vare sig du vill eller inte.

Skrivet av AlbinLoan:

Det kanske är som 2good4u skriver ändå, Apple kommer med innoveringar.

Jo dom gör ju det, medans du kommer med dom mest ogrundade inläggen i Sweclockers historia. Att du orkar, och inte förstår att du gör bort dig.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Någon som vill översätta?

YouTube - iPhone4 vs Galaxy S vs Samsung Wave comparativa by HDblog

I vilket fall som helst så är det inte lätt att se någon skillnad på skärmarna genom att bara titta på videon.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Det är rätt otroligt att du orkar dra upp en citering som inte handlade om telefonens antenn funktion, utan all annan skit du kom påståendes med som du hade totalt fel i.

Att mottagningen blir sämre utav att man håller den på ett visst sätt tror jag nog inte du behöver fråga mig det det är bra eller dåligt, och jag hoppas dom löser det. Fortfarande som sagt en grym telefon vare sig du vill eller inte.

Jo dom gör ju det, medans du kommer med dom mest ogrundade inläggen i Sweclockers historia. Att du orkar, och inte förstår att du gör bort dig.

Men lugn nu. Sluta vara sådan wissie. Jag skojar med dig. Tog du det på allvar Frans?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Men lugn nu. Sluta vara sådan wissie. Jag skojar med dig. Tog du det på allvar Frans?

Man vet aldrig om folk skojar eller inte, men på detta forum så är min tolerans slut om man försöker diskutera ett seriöst ämne. Att antennen beter sig som den gör är skamligt och det får dom fixa direkt utan massa uttalanden och ursäkter.

Glitches gör mer eller mindre alla företag någon gång med en produktlansering. Tycker dock att det borde testats innan lansering. Först var det sagt att det var just med Amerikanska AT&T som det skulle vara problem, men detta verkar vara utav ett hårdvaruproblem. Jag är lat och väntar tills den kommer till Sverige, och får jag problem med dåligt dataflöde eller mottagning så blir det reklamation med en gång. Apple är fortfarande ingen favorit, men för övrigt så rockar telefonen.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Glitches gör mer eller mindre alla företag någon gång med en produktlansering. Tycker dock att det borde testats innan lansering. Först var det sagt att det var just med Amerikanska AT&T som det skulle vara problem, men detta verkar vara utav ett hårdvaruproblem. Jag är lat och väntar tills den kommer till Sverige, och får jag problem med dåligt dataflöde eller mottagning så blir det reklamation med en gång. Apple är fortfarande ingen favorit, men för övrigt så rockar telefonen.

Låter vettigt, men det gäller nog att hålla koll på hur de tänker hantera problemet. Troligen tar det väll ett tag innan telefonen når Sverige (det tog ju ganska lång tid för första IPhonen att nå Sverige). Så man kan ju hoppas att de rättat till produktionen kanske redan nu. Vad jag förstår så går inte Apple med på reklamation av antenn problemet i dags läget, just därför får man hålla extra koll innan man köper.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Låter vettigt, men det gäller nog att hålla koll på hur de tänker hantera problemet. Troligen tar det väll ett tag innan telefonen når Sverige (det tog ju ganska lång tid för första IPhonen att nå Sverige). Så man kan ju hoppas att de rättat till produktionen kanske redan nu. Vad jag förstår så går inte Apple med på reklamation av antenn problemet i dags läget, just därför får man hålla extra koll innan man köper.

Den är planerad att släppas i Sverige denna månad. Skulle dock inte bli förvånad om det senare läggs eftersom det varit sån extrem åtgång på den.

Vad gäller reklamation så skriver ju Apple i sitt officiella utalande:

Citat:

As a reminder, if you are not fully satisfied, you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Den är planerad att släppas i Sverige denna månad. Skulle dock inte bli förvånad om det senare läggs eftersom det varit sån extrem åtgång på den.

Vad gäller reklamation så skriver ju Apple i sitt officiella utalande:

Aha ja de låter bra ju, nä jag tänkte bara på vad det sägs att deras support hade blivit tillsagda att säga när support ärendet gällde antennen. Men Har man 30 dagars öppet köp så är det ju inga problem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide