Permalänk
Medlem

Kontor Stol kvalite?

Försökt att hitta en bekväm och sittduglig kontor stol som inte går sönder efter 6månaders användning
Har varit på IKEA men tyvärr är det inget som passar min smak och många av dom modellerna är värdelös kvalité på tyvärr :/

Vet någon om man kan köpa privat på Kinnarps?

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Avstängd

MIO kanske har bra kvalité stolar?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Kontorsstolskvaliteten är troligtvis bättre på de stolar som säljs av kontorsfirmor. De är ju tänkta för yrkesbruk.

Permalänk
Medlem

Direkt från Kinnarps kan du nog knappast köpa men det finns ju återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Kontorsstol svart MARK på JYSK. där har du en sjukt skön stol, sitter själv i en och har suttit i den i snart två år och har inte suttit bättre:)

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Avstängd

sök på begagnat då du kan fynda på blocket samt i diverse affärer som kör begagnat på stolar.
kan ej rekommendera Jysk stolar eller liknande då stoppningen inte håller kvalité.

fyndade själv på blocket vilket att jag har en bra stol idag.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

sök på begagnat då du kan fynda på blocket samt i diverse affärer som kör begagnat på stolar.
kan ej rekommendera Jysk stolar eller liknande då stoppningen inte håller kvalité.

fyndade själv på blocket vilket att jag har en bra stol idag.

Jag har en stol från jysk och jag kan hålla med om att stoppningen har tryckts ihop väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Provade du stolen "Markus" på ikea? den är rätt stadig och grymt skön!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk

Min är en "TIMO" från Jysk. Den är stabil, men behövde en normal sängkudde i svanken för att bli bekväm. Tyvärr går inte ryggstödet att vinkla, men med kudden blev ergonomin rätt för mig. Zzzzzz...

Permalänk
Avstängd

Finns inga BRA stolar på varken mio,jysk eller ikea.
Bra stolar får du vända dig till ex kinnarps eller andra företag.

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera Ullmanstolen i alla fall, sliter som tusan på min rygg och är alldeles för hög, även på lägsta. Tråkigt eftersom det är den enda stol jag inte lyckats paja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Finns inga BRA stolar på varken mio,jysk eller ikea.
Bra stolar får du vända dig till ex kinnarps eller andra företag.

+1
iom att kvalitetsstolar är ruskigt dyra är nog bäst att leta efter beggade grejer. finns gott om företag som säljer stolar och annat material som kommer från företag i konkurs. bara googla.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Ikea har bra kontorsstolar, dom gör ju till företag med(vad jag har hört i alla fall) . Den stolen jag köpte verkar dom inte ha kvar tyvärr, är faktiskt riktigt skön att sitta på i flera timmar och kostade under tusen kronor(men de viktigaste är att den har hållit i över sex månader tror jag). Men dom har stolar för kontorsbruk: IKEA | Snurrstolar | Stolar godkända för kontorsbruk dom är inte jätte billiga, men du verkar inte ha något krav på priset.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Finns inga BRA stolar på varken mio,jysk eller ikea.
Bra stolar får du vända dig till ex kinnarps eller andra företag.

Det beror väl på vad man har för krav. Stolarna från t.ex. Kinnarp kostar ju ANINGEN mer än de från IKEA... själv skulle jag inte kunna påstå att de dyrare stolarna är värda priset då min IKEA-stol från 2001 fortfarande är lika bekväm att sitta i, trots att den snart har 10 år på nacken.

Men å andra sidan så kanske kvalitén på de nyare billiga modellerna har försämrats. Rent generellt så är det ju dock oftast något mellanting som brukar vara bäst.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Titta på Chilli dom har riktigt fräcka. Jag köpte en där idag. Tex har dom sådana som ser ut som racing stolar till bilar cool faktor för en spel nörd. Tyvärr blev det inge sån för mig tjejen hade fåt spel. Haha "SPEL"

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

Kontorsstol svart MARK på JYSK. där har du en sjukt skön stol, sitter själv i en och har suttit i den i snart två år och har inte suttit bättre:)

Använder samma stol, gillar den inte då den inte låser helt vid upprätt läge samt att den tar plats och inte känns särskilt kvalitativ. Skön är den men hade nog köp någon annan stol om jag hade fått göra ett omval!
(kina kvalité, om man nu kan kalla det kvalité)

Permalänk
Skrivet av slackr:

Provade du stolen "Markus" på ikea? den är rätt stadig och grymt skön!

Har själv en Markus från Ikea och det är nog den sämsta skitstolen jag nånsin haft.
Extremt kort dyna= inget stöd alls för låren.
Generellt helskum ergonomi så man har konstant ont i ryggen.

Innan Markus stolen så hade jag nån asbillig no-name stol från typ Rusta för en femtilapp, den stolen var rena drömmen jämfört med Markus skräpet.

ENDA saken som är bra med Markus är de vadderade armstöden och att stolen känns solid och har bra kvalité.

Skrivet av samme28:

Kontorsstol svart MARK på JYSK. där har du en sjukt skön stol, sitter själv i en och har suttit i den i snart två år och har inte suttit bättre:)

Oj vilken rabatt de har på stolen (slutar gälla efter idag), är lite sugen på att köpa den.
Hur är stoppningen på din stol? Har den tryckts ihop typ?

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Oj vilken rabatt de har på stolen (slutar gälla efter idag), är lite sugen på att köpa den.
Hur är stoppningen på din stol? Har den tryckts ihop typ?

Nej vad du en gör köp ingen från Jysk. Jag har haft en i två år. Först blev dynan platt mat satt rätt på plattan under. Sedan började det lossna plast från dynan sen ett halvår tillbaka har det aldrig varit rent på golvet hemma svarta små till stora lappar runt datorn. Sedan gick sömmen mitt i dynan sen tre månader har vi haft gul skumgummi på golvet också. För en månad sedan när jag lutade mig bakåt så gick ena armstödet av så ryggen vek sig bakåt. Som tur är så klarade jag mig från att slå i några vitala delar men jag fick en bula på huvudet. Jag kan mejla en bild om någon inte tror mig eller vill se den. just det den lät "Bonk" varje gång man flyttade sig i den eller när man satte sig/restesig.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Nej vad du en gör köp ingen från Jysk. Jag har haft en i två år. Först blev dynan platt mat satt rätt på plattan under. Sedan började det lossna plast från dynan sen ett halvår tillbaka har det aldrig varit rent på golvet hemma svarta små till stora lappar runt datorn. Sedan gick sömmen mitt i dynan sen tre månader har vi haft gul skumgummi på golvet också. För en månad sedan när jag lutade mig bakåt så gick ena armstödet av så ryggen vek sig bakåt. Som tur är så klarade jag mig från att slå i några vitala delar men jag fick en bula på huvudet. Jag kan mejla en bild om någon inte tror mig eller vill se den. just det den lät "Bonk" varje gång man flyttade sig i den eller när man satte sig/restesig.

Okej, vet du vilken stol du hade?
När folk säger såna här historier så är det irriterande när de inte säger vad för modell det är..

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Okej, vet du vilken stol du hade?
När folk säger såna här historier så är det irriterande när de inte säger vad för modell det är..

Den finns inte kvar. Jag kommer inte ihåg namnet på stolen som jag köpte den för två år sedan. Jag ska försöka lägga upp en bild om en stund. Googla Jysk kontorsstol det är fler än jag som är missnöjda.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Finns en del Kinnarp på blocket. Men du får oftast betala 3000-4000 för en bra begagnad, och det är inte det lättaste att få den skickad heller. Jag tycker en bra och skön stol är viktigt så som vi sitter framför datorn. Dom pengarna för en skön stol är piss i havet om man tänker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoXxen:

Vet någon om man kan köpa privat på Kinnarps?

Absolut. De har egna butiker lite varstans, där du också kan pröva ut en lämplig. Dock är de rätt dyra, och vissa modeller övertygar inte i kvalité, men å andra sidan kanske en stol inte utsätts för samma påfrestningar hemma?
Jag rekommenderar blocket. Det är många företag som säljer sina gamla utbytta eller överblivna stolar i bra/utmärkt skick.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Den finns inte kvar. Jag kommer inte ihåg namnet på stolen som jag köpte den för två år sedan. Jag ska försöka lägga upp en bild om en stund. Googla Jysk kontorsstol det är fler än jag som är missnöjda.[/IMG]

Ok, tänkte att "Mark" stolen kanske har bättre kvalité eftersom den kostar mykcet mer än "Oscar" som du hade, men efter att ha surfat runt lite så verkar Oscar också ha dålig kvalité ^^

Permalänk

Ska nog byta ut min nuvarande: IKEA | Snurrstolar | Stolar godkända för kontorsbruk | MARKUS | Arbetsstol
Mot: KONTORSSTOL ANDREAS Kontor Möbler & Inredning – Rusta.se

Ikea stolen har 5 cm kortare dyna än rusta stolen, ikea stolen ger inget lårstöd alls, och det känns som att man håller på att ramla ur stolen, ALLDELES för jäkla kort dyna, så störande.

Permalänk
Skrivet av definition:

Finns inga BRA stolar på varken mio,jysk eller ikea.
Bra stolar får du vända dig till ex kinnarps eller andra företag.

Fick tag på en kinnarps i nyskick som är justerbar åt alla möjliga håll och helt otroligt bekväm och hållbar, enda nackdelen är klädseln på den som av naturliga skäl är ganska "kontorsaktig". Men det går ju alltid att klä om om man orkar bry sig.

Vore intressant att kolla vad en sån kostar egentligen..

Här verkar dom kränga beg. kontorsutrustning, hittade ett gäng på blocket också. En kinnarps 8000 är det jag har tydligen.

Vican - Inredning arbetsplats kinnarps soffa bord horreds elstativ sverigestolen klaesson

kinnarps kontorsstol - AllaAnnonser.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ska nog byta ut min nuvarande: IKEA | Snurrstolar | Stolar godkända för kontorsbruk | MARKUS | Arbetsstol
Mot: KONTORSSTOL ANDREAS Kontor Möbler & Inredning – Rusta.se

Ikea stolen har 5 cm kortare dyna än rusta stolen, ikea stolen ger inget lårstöd alls, och det känns som att man håller på att ramla ur stolen, ALLDELES för jäkla kort dyna, så störande.

Jag har en likadan. (IKEAs "Markus".)
Den kräver att man gungar bakåt max, samt lägger upp fötterna på skrivbordet - då är den grymt skön.

Permalänk
Skrivet av getskägg:

Jag har en likadan. (IKEAs "Markus".)
Den kräver att man gungar bakåt max, samt lägger upp fötterna på skrivbordet - då är den grymt skön.

Okej haha, men då är det ju liite svårt att surfa på nätet och spela spel ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Oj vilken rabatt de har på stolen (slutar gälla efter idag), är lite sugen på att köpa den.
Hur är stoppningen på din stol? Har den tryckts ihop typ?

sitter nästan som om den vore ny, man känner bara lite av stjärtmärkena som bildas;P

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Den finns inte kvar. Jag kommer inte ihåg namnet på stolen som jag köpte den för två år sedan. Jag ska försöka lägga upp en bild om en stund. Googla Jysk kontorsstol det är fler än jag som är missnöjda.

http://i587.photobucket.com/albums/ss311/Caspero/sommar-10008...

Samma sak med hände med min budgetstol som man fick i present från Rusta. Ena armstödet gav helt plötsligt bara vika och sprack mitt i, inga tecken på slitage eller dylikt, tror jag haft stolen i ca. 1 år.
Fick en rejäl bula på ena armen då den landade stenhårt på ett av hjulen, plus att huvudet också fick sig en rejäl smäll. Vart öm i flera dagar efteråt, kort sagt: Rustas stolar är fan inget att rekommendera.

Tyvärr sitter man i en annan modell från skitföretaget, då pengarna inte räckt för en kinnarps stol ännu, men nu får man fan tag i det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av samme28:

sitter nästan som om den vore ny, man känner bara lite av stjärtmärkena som bildas;P

Okej

Skrivet av Sergeant44:

Samma sak med hände med min budgetstol som man fick i present från Rusta. Ena armstödet gav helt plötsligt bara vika och sprack mitt i, inga tecken på slitage eller dylikt, tror jag haft stolen i ca. 1 år.
Fick en rejäl bula på ena armen då den landade stenhårt på ett av hjulen, plus att huvudet också fick sig en rejäl smäll. Vart öm i flera dagar efteråt, kort sagt: Rustas stolar är fan inget att rekommendera.

Tyvärr sitter man i en annan modell från skitföretaget, då pengarna inte räckt för en kinnarps stol ännu, men nu får man fan tag i det hela.

Lustigt.. jag köpte en stol för typ en hundring eller nåt sånt från Rusta, typ allt på den var av plast, och den höll som en pansarvagn, hade den säkert i flera år, kändes som att den kunde ha hållt en evighet.