Mach Xtreme ArmorX till 8 GB

Permalänk
Melding Plague

Mach Xtreme ArmorX till 8 GB

Mach Xtreme breddar sortimentet DDR3-minnen med rymliga modeller för entusiaster och överklockare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kinkey

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Anledning?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Nice nu kan man ha 16GB med en AMD bräda

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Hade sett så mycket bättre ut ifall heatpipesen var nickelpläterade och PCBn svart.

Permalänk

är xmp ute för licensiering?
eller så få amd få tummen ur röven...

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Hade sett så mycket bättre ut ifall heatpipesen var nickelpläterade och PCBn svart.

Vad spelar utseendet för roll? Inte så att man direkt sitter och kikar in i datorn hela dagen.
För min del hade dom lika gärna kunnat vara rosa, så länge dom presterar till ett rimligt pris så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Vad spelar utseendet för roll? Inte så att man direkt sitter och kikar in i datorn hela dagen.
För min del hade dom lika gärna kunnat vara rosa, så länge dom presterar till ett rimligt pris så

"Ett första intryck"

"Tilltalande"

"Attraktiv"

Utseendet väcker alltså inte "vill ha begär"? Det är ju inte direkt så att du får testa minnena innan du kan se dem, eller hur, därav är design/utseende minst lika viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

"Ett första intryck"

"Tilltalande"

"Attraktiv"

Utseendet väcker alltså inte vill ha begär?

Det är ju klart att utseendet på en produkt alltid kan tilltila en eller inte. Men man ska ju inte låta det avgöra i slutändan, det viktigaste är väl ändå att det presterar som det ska?

Ex. Dominator GT är ju rätt så snygga minnen, men såvida dom inte är prisvärda eller för mig så kommer jag ju inte köpa dom bara för utseendets skull.
Tycker det är en självklarhet att utseendet inte alltid ska komma i första hand.

Edit. kan hålla med dig angående utseendet om det är saker som syns, chassi, skärm osv. Men för komponenter inne i datorn som jag inte ens kommer se alltför ofta så har jag lite svårt att se det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Det är ju klart att utseendet på en produkt alltid kan tilltila en eller inte. Men man ska ju inte låta det avgöra i slutändan, det viktigaste är väl ändå att det presterar som det ska?

Ex. Dominator GT är ju rätt så snygga minnen, men såvida dom inte är prisvärda eller för mig så kommer jag ju inte köpa dom bara för utseendets skull.
Tycker det är en självklarhet att utseendet inte alltid ska komma i första hand.

Edit. kan hålla med dig angående utseendet om det är saker som syns, chassi, skärm osv. Men för komponenter inne i datorn som jag inte ens kommer se alltför ofta så har jag lite svårt att se det hela.

Utseendet är viktigt, likaså dess funktion.

Jag gav min åsikt om hur jag tycker att minnena hade sett bättre ut - ett bättre utseende.

End of discussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Utseendet är viktigt, likaså dess funktion.

Jag gav min åsikt om hur jag tycker att minnena hade sett bättre ut - ett bättre utseende.

End of discussion.

Jaja visst, ass you wish.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Vad spelar utseendet för roll? Inte så att man direkt sitter och kikar in i datorn hela dagen.
För min del hade dom lika gärna kunnat vara rosa, så länge dom presterar till ett rimligt pris så

Vad menar du med att man inte sitter och stirrar in i datorn hela dagarna? Det e ju förfan det bästa tidsfördriva vid långa laddningstider elller när man har allmänt tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Vad menar du med att man inte sitter och stirrar in i datorn hela dagarna? Det e ju förfan det bästa tidsfördriva vid långa laddningstider elller när man har allmänt tråkigt

Antar att vi har olika sätt att fördriva tiden då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fluffmajster:

är xmp ute för licensiering?
eller så få amd få tummen ur röven...

Är nog som allt annat som INTEL har med att göra, AMD kommer inte att få röra det, heter ju INTEL XMP om jag inte misminner mig (Kan ha väldigt fel) Vore dock jävligt trevligt om AMD kom med det oxå så att amn slipper klocka allt för att få sina 1600MHz minnen att gå i det ist för 1333MHz

MVH

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Tycker det är en självklarhet att utseendet inte alltid ska komma i första hand.

Jag är med dig. Min dator är en arbetshäst, ingen My Little Pony.

Det finns säkert snyggare minnen för dom som gillar det, men de här minnena var väl för entusiaster och överklockare om jag läste rätt? Då passar den råare looken bra tycker jag och håller det nere priset = ftw...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InluZion:

Är nog som allt annat som INTEL har med att göra, AMD kommer inte att få röra det, heter ju INTEL XMP om jag inte misminner mig (Kan ha väldigt fel) Vore dock jävligt trevligt om AMD kom med det oxå så att amn slipper klocka allt för att få sina 1600MHz minnen att gå i det ist för 1333MHz

MVH

AMD har ju sin motsvarande, BEMP. Black Edition Memory Profile som bla vissa av Corsairs minnen har.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Har säkert sätt något fulare tidigare, men har svårt att minnas vad..