Permalänk
Medlem

bygg spel

finns det något spel som man typ ska överleva i skogen och så ska man bygga sitt hus från bit till bit osv så e man tvungen att hacka träd osv

Permalänk
Medlem

En liten sökning på Google gav mig detta resultatet:
Wilderness survival games
Har dock aldrig spelat något av spelen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad sökte du på ?

Permalänk
Medlem

och tack för hjälpen
men jag vill ha mer komplicerat spel jag menar att man kan bygga huset hur man vill sten från sten , trä till träd osv om du fattar vad jag menar

Permalänk
Medlem

Om du har Garrysmod kan du ju testa Stranded-modden

Visa signatur

ASUS P7P55D | Intel i5 750 @ 3.7 Ghz | Gigabyte GTX460 + Nvidia Geforce 9800GTX+ PhysX | Kingston 4096 MB DDR3 1333MHz | Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

diggar inte spelet överhuvud taget faktiskt men vill ha ett mer komplicerat spel och helst inte animerat

Permalänk
Sötast

Tror det närmsta du nånsin kommer att komma är Wurm Online

Permalänk
Medlem

Det finns ju Minecraft som är typ att man ska "överleva"(kanske inte är jätte mycket överlevnad)
Man kan hacka träd och få trä och crafta det till ved och hacka sten och göra olika verktyg.
Jag spelar det och det är lite beroende framkallande och är typ det närmaste jag kan komma till det du söker

EDIT: Jag glömde att man kan bygga allt själv också block för block som spelet "består av"

Permalänk

haha,hittade det gamla amiga spelet robinsons requiem på sidan som länkades.
där kan man snacka om survival,blev man stucken utav en skorpion tex så hade man ett antal allternativ,dricka motgift eller om man inte hade nått motgift,hugga av sej armen.allt gick på tid,lade man inte förband på den avhugna armen så dog man av förblödning.
detta var bara en utav sakerna som kunde hända i spelet,stötte hela tiden på nya problem,allt från sjukdomar till en massa djur som ville ha ihjäl en.
jaja,detta kanske inte bidrar till trådskaparens fråga.

men settlers är väl ett slags byggar spel i den genren som du är ute efter?
börja med ett hus och utveckla allt mer och mer.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Minecraft, du bygger med block, men craftar verktyg och göra nya block av gamla block och etc.. lite väl simpelt kanske men det finns massor med grottor och en oändlig värld ifall man kör infdev, och finns en del fiender.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200