Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Once again, riktigt snyggt bygge av dig Ashe

Tackar

Permalänk
Medlem

trevligt med cougar, på newegg så är priset för 1kw 900 svenska kronor och då ingår en mus... tänk om det fanns sådana priser här också
Tänkte på pasta med tomatsås när jag såg sleevingen så 5p

Permalänk
Skrivet av visa:

trevligt med cougar, på newegg så är priset för 1kw 900 svenska kronor och då ingår en mus... tänk om det fanns sådana priser här också
Tänkte på pasta med tomatsås när jag såg sleevingen så 5p

Tack
Det vore roligt med billiga agg men man får ju vad man betalar för, se bara på ace

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, kul med folk som lägger tid på att få datorn fin

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Riktigt snyggt, kul med folk som lägger tid på att få datorn fin

Tack om man spenderar mycket tid vid nåt så ska man väl trivas ? sen har jag ett problem med att jag bara måste göra om och pilla isär fast jag tror nog många här på SweC "lider" av det

Permalänk
Medlem

Lust att ta en bild på CPU-Z med? Tycker om att se hur folk klockat sina proppar ^^ 5p (IGEN... Tur att du inte får mer poäng xD)

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Lust att ta en bild på CPU-Z med? Tycker om att se hur folk klockat sina proppar ^^ 5p (IGEN... Tur att du inte får mer poäng xD)

Tack igen kan säga så här att den är klockad 21x181 @ 1.2V med HT av (2.4GHz idle - 3.8GHz load)

Permalänk
Medlem

fyfan va snyggt, dock tycker jag du skulle haft kablarna som DU ville. Det var faktiskt snyggt som attan!

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

fyfan va snyggt, dock tycker jag du skulle haft kablarna som DU ville. Det var faktiskt snyggt som attan!

Tackar ja, på sätt och vis men det var faktiskt något varmare, bara 3C men hm, varför har jag det inte så ? jag vet inte riktigt ska kanske prova dra ut kablarna mer igen, då får jag iaf igen dörren lättare

Permalänk

TACK, för att det finns åtminstonde någon som gillar färgglatt!
Funderar att ta ett r2-chassi och proppa på med 8st röda led-fläktar. (2st till prollekylare) Även om jag bara kommer få "p12-stämpeln" över sig.

5-poäng för färglatt!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Skrivet av kurdpopcorn:

TACK, för att det finns åtminstonde någon som gillar färgglatt!
Funderar att ta ett r2-chassi och proppa på med 8st röda led-fläktar. (2st till prollekylare) Även om jag bara kommer få "p12-stämpeln" över sig.

5-poäng för färglatt!

Tack stå på dig, så länge man själv är nöjd och stolt över sina skapelser och idéer så räcker det

Permalänk

blir det inte bättre om du samlar alla kablarna så det blir bättre ludtflöde?

Permalänk
Skrivet av CSSIcEmaN:

blir det inte bättre om du samlar alla kablarna så det blir bättre ludtflöde?

? ? hm, inga kablar är ivägen för nån fläkt, så det borde inte vara nåt problem.

Permalänk
Musikälskare

Imponerande, gillade färgvalet helt klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Imponerande, gillade färgvalet helt klart

Tackar

Permalänk
Medlem

Kul att du blev klar med projektet och att du la upp det.
Och pumpen/tanken är suverän och jag sitter och stör mig på agg:et och mina mekaniska diskar som i mitt tycke låter alldeles för mycket :/

Se till att klocka kortet nu. Jag är väldigt nyfien på vilka temps du kommer få iom att mitt överklockade 5970, med samma block, är uppe i 80 grader (vrm) efter 15 minuter med crysis

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Kul att du blev klar med projektet och att du la upp det.
Och pumpen/tanken är suverän och jag sitter och stör mig på agg:et och mina mekaniska diskar som i mitt tycke låter alldeles för mycket :/

Se till att klocka kortet nu. Jag är väldigt nyfien på vilka temps du kommer få iom att mitt överklockade 5970, med samma block, är uppe i 80 grader (vrm) efter 15 minuter med crysis

Tyvärr kommer(vågar) jag inte OC'a vga't pga att loopen bara består av 2st 120 rad's med endast pull konfig på fläktarna men om du har 80C så måste nåt vara skumt, har klockat mitt kort på vatten innan och inte kommit över 45C(850/1250) ingen enorm klockning men ändå

Det med att mekaniska diskar suger i ett vattenbygge håller jag helt med om otroligt störigt att ha furmark igång och det ända som hörs är ett jäkla klattrande

Permalänk
Medlem

Använder du en mobilkamera eller varför känns det som att bilderna inte visar hur det ser ut i verkligheten? :S Snyggt äre iaf.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Skrivet av Isty:

Använder du en mobilkamera eller varför känns det som att bilderna inte visar hur det ser ut i verkligheten? :S Snyggt äre iaf.

Tack nej jag använder en 12Mpixel kamera(ej system) men jag är för slö för att fixa bra ljus och jag kan lova dig att det ser anorlunda ut i verkligeheten.... tråkigt nog måste se över detta till nästa gång, tack för att du pekar på det

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med orange:P
Skulle du rekommendera Cougar framför Corsair?:P

Permalänk
Skrivet av hkq8:

Riktigt snyggt med orange:P
Skulle du rekommendera Cougar framför Corsair?:P

Tack
Om du gillar orange och hade tänkt sleeva ? så ja tycker båda är väldigt bra märken, Corsair är neutralt pga den svarta looken och Cougar är unikt och sticker ut samt att kontakterna är av högre kvalité, en liten men vital sak om man sleevar
Men vilket som är bäst är nog en svår fråga för mig att svara på men både Cougar och Corsair's 1KW är riktigt tysta och svala en sak är väl att dem moddulära pci-e till Cougar'n är väldigt korta

Permalänk
Medlem

Jag tar mig friheten att ge lite förslag.
Färga skruvarna, nordbryggans kylning och ramstickorna i orange. Samt byta ut power dioden till en annan färg, eller släcka den helt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Proffsmoddare

Mycket bättre med vattenkylning!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Jag tar mig friheten att ge lite förslag.
Färga skruvarna, nordbryggans kylning och ramstickorna i orange. Samt byta ut power dioden till en annan färg, eller släcka den helt.

Ok.... nej.

Skrivet av sack:

Mycket bättre med vattenkylning!

Helt klart allt är bättre med vatten

Permalänk
Medlem

Jäklar vad stor skillnad det är på temps på GFX mellan ditt och mitt under full load.
Har inte kommit över 40 på mitt 5970 med samma block som du. Men å andra sidan kör jag bara med 1 3x120mm rad.

Men vackert byggt! Måste säga att jag blev sugen på att sätta in en till rad mellan GFX och CPU

5p!

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Jäklar vad stor skillnad det är på temps på GFX mellan ditt och mitt under full load.
Har inte kommit över 40 på mitt 5970 med samma block som du. Men å andra sidan kör jag bara med 1 3x120mm rad.

Men vackert byggt! Måste säga att jag blev sugen på att sätta in en till rad mellan GFX och CPU

5p!

Tack, ja det tråkiga är att det bygget kylde riktigt dåligt jag ville mest se hur mycket jag kunde pilla och få in i en så "liten" låda låter kanske lite skumt men jag såg detta bygge mest som en lärostund för sånt jag inte var helt 100 på.

Permalänk
Medlem

+1 vi har ju fan samma musmatta lätt en femma haa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

+1 vi har ju fan samma musmatta lätt en femma haa!

Hade, men tack ändå

Permalänk
Medlem

Snyggt med allt oranget (stavning) Trevlig hörna!

Permalänk
Skrivet av Jez91:

Snyggt med allt oranget (stavning) Trevlig hörna!

Väldigt gammalt galleri nu, men tackar och kul att fler gillar starka färger