Varför hoppar alla med sina Wow gubbar??

Permalänk
Skrivet av Spongie:

Det är lättare att hamna bakom sin motståndare än när man springer, iallafall när det är två melees. Nu menar jag att man ska hamna bakom så att man slår bakifrån också, för att få in en ability genom evasion etc.

Och om man blir sappad/stunnad så kommer man en liten bit ifrån och slipper då lite damage av dem.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

jag hoppar väldigt mkt. Även om det är transportsträcka, raidbossfight. Mounted, till fots.

Jag gör det undermedvetet och jag tror det är för att jag tycker det är olidigt att stå stilla/gå.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Du kommer inte längre när du hoppar, så det där lät lite udda. Bara gå igenom sin motståndare så gör man samma sak!

om du hoppar igenom din motståndare kan du rotera i luften och därmed vara vänd mot hans rygg när du landar och kan göra abilities.

Om du försöker göra samma springandes kommer du antingen inte att vara vänd mot honom när du sprungit igenom eller så kommer du springa i ett U och inte vara bakom honom XD

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Helt klart för att ta reda på hur många snurrar i rad man får som nelf?

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spongie:

Det är lättare att hamna bakom sin motståndare än när man springer, iallafall när det är två melees. Nu menar jag att man ska hamna bakom så att man slår bakifrån också, för att få in en ability genom evasion etc.

Är väl inte alls lättare att komma bakom en fiende? Det gör dig inte snabbare eller något direkt.
Och det är bara gå igenom en fiende, och vända sig om? Går lika snabbt som att hoppa!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Prova lira lite Guild Wars, man får panik av att ingen hoppar.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk

Haha, det är inte bara i WoW jag hoppar. Loggade just ut från Darkfall. Där hoppar jag jämt när jag väntar på någon/något eller om man bara är i klanens stad. Så jag tror det her med att göra att det helt enkelt är roligare.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Eriksson(X):

Helt klart för att ta reda på hur många snurrar i rad man får som nelf?

I genomsnitt var 8:onde för mej Hade tråkigt en dag^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Är väl inte alls lättare att komma bakom en fiende? Det gör dig inte snabbare eller något direkt.
Och det är bara gå igenom en fiende, och vända sig om? Går lika snabbt som att hoppa!

Skrivet av Sgart:

om du hoppar igenom din motståndare kan du rotera i luften och därmed vara vänd mot hans rygg när du landar och kan göra abilities.

Om du försöker göra samma springandes kommer du antingen inte att vara vänd mot honom när du sprungit igenom eller så kommer du springa i ett U och inte vara bakom honom XD

What he said.

Skulle gärna vilja se dig komma bakom en duktig motståndare genom att springa igenom honom.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Själv hoppar jag av den enkla anledningen att det är för tråkigt att springa. Utöver det är hoppande ett bra sätt att komma längre ifrån/närmare sina motståndare i Player vs Player, varför undrar ni kanske. Jo, ability som slow eller freeze gäller bara om en spelare är på marken, dvs om du är i luften när någon fryser dig stannar du bara när du har landat. Detta gäller även för slow. Med tanke på att med konstant hoppande är du endast på marken fåtal millisekund ger det dig möjlighet att komma längre ifrån/närmare din motståndare innan du påverkas av deras ability/spell.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhlundh:

Av samma anledning som man hoppar genom dörrarna i Mega Man antar jag

i Mega Man gör man ju det bara för det ser badass ut, ser ju inte så badass ut i wow

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag gör det för att träna tummen (som alltid ligger bekvämt på (hoppknappen) mellanslag) x)
Allmänt tidsfördriv annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sörre:

Sedan kan man ju ställa sig frågan varför alla Wannabees i CS springer runt och trycker Q precis innan eller lagom tills en fiende dyker runt hörnet?

Det finns en förklaring faktiskt:
Man springer snabbare med kniven uppe. Man springer lite söligare med AWP uppe, därför har man pistolen/kniven uppe tills det är dags att skjuta. De flesta använder det helt i onödan dock.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

om du är i t.e.x arena o du är typ rogue o du har en warrior efter dig som försöker charga dig. hoppar du medans du strafar så kommer hans charge faila. hans charge landar där du hoppade ifrån. annars ere väl typ att folk hoppar för dom har auto walk på o har inge bättre för sig.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Notera att inlägg av typen "+1" är förbjudna.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Tror nog för att det känns som att man kommer längre eller liknande. Mountar du och sen hoppar och mountar av så flyger du sista biten det känns som lite vinst:D? Lite lättare att snurra runt i luften om man hoppar förbi någon och ska backstabba typ. Tycker jag iaf.

Permalänk
Medlem

Mitt hoppande är en skada från Quakes era.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Sen kan man även hoppa och vända sig om i luften och kasta en instant spell eller ability samtidigt på någon som är bakom, medan man fortsätter springa från han.

Permalänk
Medlem

*Varning! Dålig humor inc!*

"Hoppet är ju det sista som överger en" sägs det ju... eller "Man lever på hoppet..."

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Brist på annat och liva upp stämningen genom att hoppa?

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts. Det kommer från Quake.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

För att det är så jävla tråkigt att gå?

Skrivet av traeskapa:

Jag tror som Pewtah. Alla transportsträckor är ju olidliga om man inte får hoppa lite.

Skrivet av Kockski:

som någon sa här tråkigt att stå still och om man tänker på verkligheten om man hoppar då man slår borde man ju få in ett hårdare slag då man använder hela kroppen (Dock är det inte så med wow men skit samma i allfall)

Skrivet av Lilleputten:

För att man kan?

Skrivet av Robster1986:

nej, alla hoppar för att det är ett sätt att synas mera..lite undermedveten psykologi.

Haha alla har nog rätt. Mycket intressant tråd det här faktiskt. Jag skulle tro att alla hoppar för att man mer e´ller mindre ska något att göra. Har precis lagt av med wow men jag hoppade även när jag healade i progress raids inte för att jag vet varför.... men minst sagt waste of energy ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

nej, alla hoppar för att det är ett sätt att synas mera..lite undermedveten psykologi.

Men om alla hoppar överallt, så syns man väl inte mer om man hoppar?
Då lär man väl sticka ut mer om man inte hoppar - våga vägra konformism!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Satt faktist å läste den här tråden med WoW minimerat - sen öppnade jag WoW igen å ser 4 pers hoppandes runt på Orgrimmar bank roof - så jadu, varför gör vi det... fördriva tiden?

Permalänk
Medlem

Finns massa bra anledningar. Jag gör nog det mest för att kolla responsen, känna att man har kontroll över karaktären.

Super Mario.

Undeads hoppar ascoolt. Gnomes hoppar skithögt.

Sen har vi förstås FPS, kanske just Quake-syndromet. Bunnyhopping!

Glömde.
Permalänk
Medlem

Ren och skär tristess

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag va liten och gick med morsan på torget då försökte man hoppa på olika gatustenar. Har för mig mina ungar har gjort lika när man varit ute och gått..
Kanske det är så att man försöker hoppa över streck och linjer i spelet?

Blizz borde fixa så att man kan göra olika volter mm med alla karaktärer om man hoppar och trycker på en speciell knapp.
Lika så borde man kunna sparkas i fighterna liksom rogue kan.. fast istället för att interupta så borde det ge viss skada..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Kommer ihåg när jag va liten och gick med morsan på torget då försökte man hoppa på olika gatustenar. Har för mig mina ungar har gjort lika när man varit ute och gått..
Kanske det är så att man försöker hoppa över streck och linjer i spelet?

Blizz borde fixa så att man kan göra olika volter mm med alla karaktärer om man hoppar och trycker på en speciell knapp.
Lika så borde man kunna sparkas i fighterna liksom rogue kan.. fast istället för att interupta så borde det ge viss skada..

Duke Nukem double kick!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Duke Nukem double kick!!!

Ännu bättre hade varit de olika hopp och slide-sparkarna man kan göra i F.E.A.R =D

Monk class, anyone?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Kommer ihåg när jag va liten och gick med morsan på torget då försökte man hoppa på olika gatustenar. Har för mig mina ungar har gjort lika när man varit ute och gått..
Kanske det är så att man försöker hoppa över streck och linjer i spelet?

Blizz borde fixa så att man kan göra olika volter mm med alla karaktärer om man hoppar och trycker på en speciell knapp.
Lika så borde man kunna sparkas i fighterna liksom rogue kan.. fast istället för att interupta så borde det ge viss skada..

Isåfall kanske alla meleeklasser borde kunna ha en ability som heter "break á leg" också som gör sparkande motståndaren invalid i 30 min.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG