Skapa en Sweclockers klan i LoL?...

Permalänk
Medlem

Skapa en Sweclockers klan i LoL?...

LoL klanen RFN är nu född! =D

Vi lirar just nu inte på någon seriös nivå utan mest bara på skoj, vi är runt 5-6st medlemmar just nu och alla är välkomna att spela med oss i RFN.

Vi har just nu en Ventrilo 3.0.5 som vi använder för kommunikation under matcher men ibland använder vi även skype, det skulle vara bra att ni har något av dom om ni vill spela med oss.

För mer info och frågor adda RFN Yuuraki eller RFN of doom in-game eller skriv bara ett inlägg här i tråden.

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

jag börjar nu bli så jäkla trött på att spela med folk som inte lyssnar på vad man säger etc. Även om jag bara e lvl 11 så borde väll dom andra i mitt lag på lvl 10-13 kunna använda hjärnan ibland med.

Det är ytterst sällan som man kommer in i ett bra lag i LoL så jag frågar igen nu efter 1 vecka om det finns någon tanke på att starta en klan?

eller så om ni vet om några bra spelare lvl 11-15 som är svenska/engelska så kan ni tipsa mig om dom så kanske jag kan dra några matcher med dom

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Vad är LoL om man får fråga?

Permalänk
Medlem

LoL står för Leage of legends, det är ett spel som liknar Dota

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på! Älskar det spelet!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är gärna med och spelar dock så brukar cuperna krocka med mitt jobb i 90% av tillfällena.
Brukar spela med ett antal polare så om inte annat kan du nog få vara med och spela där då det rätt så ofta blir en eller två luckor lediga beroende på hur många som är online.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Dö inte då?:O:O Adda raw of doom på lol

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som jag sade så kan man vara med i klanen och bara "lira" för skojs skull då det mest är tänkt so men kul grej, det med cuper etc var tänkt om några i klanen ville satsa på en mer seriös nivå senare men absolut inget tvång till något sådant

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

Som jag sade så kan man vara med i klanen och bara "lira" för skojs skull då det mest är tänkt so men kul grej, det med cuper etc var tänkt om några i klanen ville satsa på en mer seriös nivå senare men absolut inget tvång till något sådant

Jag kan både vara seriös å oseriös beror på hur ni vill att jag ska spela, sj skulle jag vilja köra en seriös klan Adda min msn så kan vi diskutera vidare of.doom@live.se

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

adda mig, vet inte vilket av namnen man ska söka på men testa yagel eller bigmoe

spelar nästan varje kväll nu på sommaren

Permalänk
Medlem

Nu får det ju hända nått tycker jag

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Haha, joo lite jobbigt är det när man lirar mot Twisted fate/Twitch mid och säger miss så fort han inte syns till på 2 sec.
Och sedan kommer han fram tillsammans med någon från de andra lanesen. dead.

Permalänk
Avstängd

Enligt League of Legends senaste uttalande så verkar det som om att Season 1 börjar nästa vecka!
Och med Season 1 borde väll klaner läggas till?!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är helt klart på, låter skit kul!^^
Dock har jag inte tid att spela så mycket.

Mvh M4lem

Permalänk
Medlem

Låter skoj... spelar LoL lite casual med en kompis då och då. Det sämsta med spelet är väl att folk ofta lämnar mitt i en match eller är så otroligt störande i chatten att de förstör hela matchen.

LoL nick: pdahlberg

/Pär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pmd:

Låter skoj... spelar LoL lite casual med en kompis då och då. Det sämsta med spelet är väl att folk ofta lämnar mitt i en match eller är så otroligt störande i chatten att de förstör hela matchen.

LoL nick: pdahlberg

/Pär

Hehe, vi som är så otroligt störande i chatten kommer förmodligen från DotA/HoN communityn.
Men t.ex när någon som köpt skin till ashe, brukar lira henne mid, men får ist spela henne på någon annan lane och får 0/6 medan hela laget whinar på den spelaren för "feeding", så förstår jag den personen när den leavar.

Jag tror dock inte de lägger till "klaner" denna update. Den som lever får se.

/r3mp

För mycket offtopic
Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Hehe, vi som är så otroligt störande i chatten kommer från DotA/HoN communityn.
Men t.ex när någon som köpt skin till ashe, brukar lira henne mid, men får ist spela henne på någon annan lane och får 0/6 medan hela laget whinar på den spelaren för "feeding", så förstår jag den personen när den leavar.

LoL är dock inte ens i närheten av liknande spel (Dota/HoN) på leavande, där har de till och med lagt till in-game kommando så man ska kunna byta lag t.ex när det blir 2vs4 och 3vs5 matcher. (Som det blir ofta)

/r3mp

Det är väl en halvsanning om inte annat, denna typ av spel har en väldigt brutal inlärningskurva vilket indirekt ger en relativt noob unfriendly community då en spelare kan förlora matchen för hela laget.
Dock tycker jag det är för mycket snack om leavers i HoN, jag har aldrig haft något problem med det och ser det i max vart 10e spel, visserligen så låg jag på runt 1850 psr i betan (runt 1700 nu då jag inte har någon tid, men det gör ont i ögonen när jag ser min PSR ) så det är så klart möjligt att det är betydligt värre i lower tier spel, <1500 dvs. Det vet jag inget om..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Hehe, vi som är så otroligt störande i chatten kommer från DotA/HoN communityn.
Men t.ex när någon som köpt skin till ashe, brukar lira henne mid, men får ist spela henne på någon annan lane och får 0/6 medan hela laget whinar på den spelaren för "feeding", så förstår jag den personen när den leavar.
LoL är dock inte ens i närheten av liknande spel (Dota/HoN) på leavande, där har de till och med lagt till in-game kommando så man ska kunna byta lag t.ex när det blir 2vs4 och 3vs5 matcher. (Som det blir ofta)

Jag tror dock inte de lägger till "klaner" denna update. Den som lever får se.

/r3mp

Hehe... jo det finns ju tillfällen när det är befogat, men när det är någon som går mid och dör några gånger som är personen som sedan börjar klaga så fort någon annan klantar sig... då är det dags att sluta läsa chatten

Det är nog bra att jag inte spelar Dota/HoN kanske

/Pär

Permalänk
Medlem

jalla adda mig med, benderoftruth!

Permalänk
Medlem

Vad använder ni förresten för voice chat? Skype? Ventrilo? Annat?

Brukar köra skype med min kompis när vi spelar...

Permalänk
Medlem

Vill gärna vara med. Heter iTaidO ingame.
Har mic.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pmd:

Vad använder ni förresten för voice chat? Skype? Ventrilo? Annat?
Brukar köra skype med min kompis när vi spelar...

Nada, skriver miss/mia/ss, mid/down/top, care, b, re, gj, u2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmd:

Vad använder ni förresten för voice chat? Skype? Ventrilo? Annat?

Brukar köra skype med min kompis när vi spelar...

Vi kör med skype Ska väll försöka fixa en vent server

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Btw klanen heter RFN = RAW FUCKING NOOBS ska be yuuraki komma in å ändra det sen,

Namn nu om någon vill adda

RFN of doom
RFN Yuuraki
RFN FartMachine

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Så jag måste byta namn/konto? Den idén gillar jag inte...

Dessutom är det ett litet fulövertag att motståndarna inte vet om man är pre-made eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tarmdjur:

Så jag måste byta namn/konto? Den idén gillar jag inte...

Dessutom är det ett litet fulövertag att motståndarna inte vet om man är pre-made eller inte.

Jag är tror inte att han menar att man måste byta nickname.
Jag undrar dock när stödet för klaner blir tillagt på LoL, vore trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

Så jag måste byta namn/konto? Den idén gillar jag inte...

Dessutom är det ett litet fulövertag att motståndarna inte vet om man är pre-made eller inte.

Vi bytte bara acc. Du behöver inte byta om du inte vill. Vi väntar på stödet för klaner.
Dock så är det ju roligare om alla har RFN i summoner namnet men det är inget måste.
Sen så är RFN inte helt bestämt ännu Så fort klanen växa mer så ska vi göra det mycket mer seriöst, sj så tycker jag att RFN är grymt^^

Skrivet av r3mpuh:

Jag är tror inte att han menar att man måste byta nickname.
Jag undrar dock när stödet för klaner blir tillagt på LoL, vore trevligt.

Presis Ja det undrar jag med =(

Edit: Kan någon citera mig så jag sliper leta efter topicen?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av of-doom:

Vi bytte bara acc. Du behöver inte byta om du inte vill. Vi väntar på stödet för klaner.
Dock så är det ju roligare om alla har RFN i summoner namnet men det är inget måste.
Sen så är RFN inte helt bestämt ännu Så fort klanen växa mer så ska vi göra det mycket mer seriöst, sj så tycker jag att RFN är grymt^^

Presis Ja det undrar jag med =(

Edit: Kan någon citera mig så jag sliper leta efter topicen?

Att byta konto är inte så lockande. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Att byta konto är inte så lockande. ^^

Behöver inte byta konto

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Vi kör med skype Ska väll försöka fixa en vent server

Skype funkar ju fint i mindre grupper... fast det kanske inte håller om man hoppar mellan lobby och spel i två lag. Har iofs ingen koll på vent, men det har väl de flesta andra här antar jag

/Pär