Swedbank visa ung & maestro i danmark

Permalänk
Medlem

Swedbank visa ung & maestro i danmark

ska till danmark, undrar om hur man kan göra med pengar där, kan jag använda Swedbank visa ung eller maestro i danmark, eller tar de kanske till och med svenska pengar?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan betala med ditt Bankkort Visa Ung i alla butiker i hela världen som tar Visa och har en direktuppkopplad terminal. Dessutom kan du använda kortet i de flesta uttagsautomater.

Bankkort Visa Ung

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Dom flesta butiker i DK tar dock bara danskarnas egna sketna Dankort...

Permalänk

Då ska ni åka till kommunist norge, där tar de fan inte ens svenska kort på flera ställen. Så jävla sur jag blev när jag skulle köpa snus och var tvungen att cykla till automaten först.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Som sagt i Danmark kör man med Dankort. Men sist jag avr där var det bara att ta ut deg i automaterna på sitt vanliga kort. Hade vanligt Visakort på den tiden.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

ok tack! då borde jag ju få tag på pengar på ett sätt eller annat!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Dom flesta butiker i DK tar dock bara danskarnas egna sketna Dankort...

Öhhh?
Aldrig, notera aldrig varit med om att de inte tagit visa i en butik där de tar kort bara för att de inte för från Dankebank(eller va de nu heter).
Var senast i Köpenhamn igår en heldag

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Åk till fredrikshavn då ska du få se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Åk till fredrikshavn då ska du få se.

Varit i fredrikshavn x-antal ggr också, uppvuxen i trollhättan, så då var de ju stena man åkte
Har som sagt aldrig haft problem att handla med mitt kort nånstans, vart jag än vart i världen. Visa och Mastercard(Maestro till en viss del) är världomfattande kort, som ska funka i alla länder.
Men visst, jag kanske inte handlar på ställen du försökt på.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Varit i fredrikshavn x-antal ggr också, uppvuxen i trollhättan, så då var de ju stena man åkte
Har som sagt aldrig haft problem att handla med mitt kort nånstans, vart jag än vart i världen. Visa och Mastercard(Maestro till en viss del) är världomfattande kort, som ska funka i alla länder.
Men visst, jag kanske inte handlar på ställen du försökt på.

Jo visst är det problem med korten i danmark, båda mina föräldrar jobbar där. Möjligt att det blivit bättre på den punkten?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Jo visst är det problem med korten i danmark, båda mina föräldrar jobbar där. Möjligt att det blivit bättre på den punkten?

Har som sagt aldrig haft problem med att handla med mitt VISA, vart jag än vart
Kanske bara jag som haft tur, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag rapporterar hur jag upplever det efter min lilla resa

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trollhattan:

Dom flesta butiker i DK tar dock bara danskarnas egna sketna Dankort...

Vi tar kun dancard!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag rapporterar hur jag upplever det efter min lilla resa

Får man fråga om det är 25kr buggen?? ska själv åka dit med sj för 50 kr tur o retur på måndag

EDIT: Tips på vad man kan göra i köpenhamn som inte kostar massa pengar?

Permalänk
Medlem

shhhhh........
Jag vet faktiskt inte själv vad jag skall göra där, dra till någon pub eller något

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Finns ju skitmånga butiker som bara tar tattiga danska kort. Dessutom är det uttagsavgift på varenda jävla automat. Sen om jag uppfattade det rätt så kostar allt 3% mer när man betalar med utländskt kort i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lofman:

shhhhh........

nice

Permalänk
Medlem

så, jag upplevde det som ganska enkelt att få tag på pengar och betala med kort.
efter 10 min hade vi hittat en bankomat som jag tog ut 400 danska i, sedan köpte jag för 150 danska på kortet, sammanlagt blev det en extra avgift för internetbetalning på 40kr. Men det fungerade iallafall, men skulle nog rekommendera att ta ut danska pengar så det räcker innan och använda dem istället för kortet.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2