Myggdödare för runt 1000 kr som fungerar, finns det?

Permalänk
Medlem

Myggdödare för runt 1000 kr som fungerar, finns det?

Jag är en sån som alltid får mängder med bett och skulle vilja freda mig åtminstone på altanen. Det finns en hel del myggdödare på Clas Ohlson, Haralad Nyborg m.fl. ställen som kostar 500-1000 kr och som alla utlovar finfina resultat. Är det någon här som med egen erfarenhet kan säga om de faktiskt fungerar eller ej? Jag vet att det finns rejälare grejer som kostar 10 ggr så mycket men det är inget alternativ för min altanbudget.

Clas Ohlson

Harald Nyborg

Permalänk

YouTube - handy foggy machine for control mosquito

Denna verkar skoningslös. Tvivlar på att myggen är kaxiga efter en omgång!
Vet inte vad den kostar. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

YouTube - handy foggy machine for control mosquito

Denna verkar skoningslös. Tvivlar på att myggen är kaxiga efter en omgång!
Vet inte vad den kostar. ^^

Jag gillar förvisso rök som sällskap på altanen, men den ska helst infinna sig som smak i mitt grillade kött eller i whiskyn

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha agreed!.

Ett stycke hagelbrakare funkar väl men lite dyrare än 100 spänn..

Permalänk
Medlem

Upp till 2000 kr skulle det faktikst också kunna vara värt om det är någon som har koll i denna prisklass? Min enkla fråga är ju egentligen om någon har erfarenhet av de där grejerna och kan säga om de funkar på riktigt eller om det är TV-shop-humbug.

Permalänk

Det är nog mera bluff det där, använder själv de där spiralerna som ryker när man sitter ute, placerar man ut flera på rätt ställen så är det perfekt. Beror ju på hur det blåser och så.

Edit: kan tillägga att jag känner flera som har myggdödare för 9000kr som inte gör vad de lovar, och då ska de täcka ett område på 500kvm.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Jag har ingen erfarenhet av rejälare myggdödare, men om det bara är altanen du vill freda bör ju som MIFFo_BEast säger spiraler fungera. Placera några stycken runt omkring där ni sitter. Bör bli ganska många spiraler för 1000kr :).

Permalänk
Testpilot

Vi hade den nedre typen av de som länkas till i första posten på midsommar och den funkade otroligt dåligt, efter två kvällar var vi rejält myggbitna allihop och det var kanske tio mygg i den så kallade dödaren.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Centurion Insektsfångare

Detta blir mitt första inköp när jag flyttar till hus. Mina föräldrar använde denna (liknande i alla fall), och den sprakade till lite titt som tätt. Enkel och effektiv enligt mig, och framförallt prisvärt. Upplevde det som att den höll borta det mesta ändå. Men är du ute efter ett 100%-skydd så vet jag inte. Men eftersom den inte redan nämnts i tråden bör det väl finnas andra åsikter om denna modell...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Vi säljer samma som Harald Nyborg på vårt jobb. Hitills har vi fått in två av tre sålda då de inte gjorde sitt jobb. Sen om det är maskinen eller kunder som inte klarar av att plugga i en kontakt vet jag inte. Jag tänkte ställa ut en på jobbet och se om den tar några mygg under natten.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

myggfri.nu här finns det lite.

Permalänk

Jag har även märkt igår att när man druckit 10-15öl så störs man konstigt nog inte av myggen mer?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MIFFo_BEast:

Jag har även märkt igår att när man druckit 10-15öl så störs man konstigt nog inte av myggen mer?

Skulle också vilja påstå att det stämmer. Även efter 9-13 shots jägermeister.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Skulle också vilja påstå att det stämmer. Även efter 9-13 shots jägermeister.

sant det hjälper mot mygg.

dock fördröjer det bara effecten till dagen efter och då får man biverkningar istället i form av röda utslag som kliar...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

röda utslag som kliar...

Låter som att du stött på en "oren flicka"..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rouge of Darkness:

sant det hjälper mot mygg.

dock fördröjer det bara effecten till dagen efter och då får man biverkningar istället i form av röda utslag som kliar...

Då tar man sig ett par shots till!

Skrivet av TroNi:

Låter som att du stött på en "oren flicka"..

Hahaha

Permalänk
Medlem

Haha ursäkta men Myggdödare för 1000kr-9000Kr är ju helt sjukt.

Lite myggsprej på händer och armar och några myggspiraler funkar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Haha ursäkta men Myggdödare för 1000kr-9000Kr är ju helt sjukt.

Lite myggsprej på händer och armar och några myggspiraler funkar alldeles utmärkt.

Nja, det är nog lite olika det där. Sist satt jag med myggmedel på de flesta öppna ytorna på kroppen och vi hade även några spiraler tända. Min sambo och våra vänner fick i princip inga myggstick medan jag hade 10-15 st efter några timmar, både där jag haft myggmedel och på ställen där jag haft kläder. Vad kan jag säga, det är jobbigt att vara populär helt enkelt. Det hade varit så skönt med en mördarmaskin som jag visste fungerade. Med tanke på vilken högteknologi man kan få för ett par tusen idag känns det som att det vore möjligt att ge myggen en omgång för den summan men kanske inte ändå...

Nu sista veckan verkar dock värmen ha tagit kål på odjuren för det har varit fridfullt på altanen.

Permalänk
Medlem

Har nu testat den myggdödaren som Harald Nyborg säljer för 995:-, och den funkar faktiskt. Hade den stående ute hela natten i ett industriområde med väldigt lite mygg och den hade tagit både mygg, knott, nattfjärilar och lite flugor.
Kunder är fan idioter som inte ens klarar av att sätta dit ett nät och sen plugga i kontakten. De har säkert ställt ut kartongen och sen blivit besvikna när den bara tog två-tre mygg.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hade någon lite apparat för ett tag sedan som gav ett högfrekvent ljud som mygg inte gillar, bara att spänna fast den i livremmen eller sätta mitt på bordet så klarar man sig rätt bra faktiskt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro