Iphone 4G får högupplöst IPS-panel

Permalänk
Medlem

Alltid lika stor hype när apple kommer med något nytt, nästan som dom tror att dom är Ensamma på markanaden. Kommer såklart flera liknande telefoner med samma specifikationer om inte bättre och med ett användbart OP

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Alltid lika stor hype när apple kommer med något nytt, nästan som dom tror att dom är Ensamma på markanaden. Kommer såklart flera liknande telefoner med samma specifikationer om inte bättre och med ett användbart OP

Det intressanta i sammanhanget är att hypen är det apple själv som skapar genom sin geniala marknadsföring. Och att det "råkar" hamna en prototyp iphone i händerna på en stor elektronik site. Sen blir det ett jäkla liv och en rättsprocess av det hela osv, alla tänker "wow när den är så hemlig så måste det va värsta superduper mobilen" Menar inte att det hela var arrangerat, det har jag inga belägg för. Men det har ju onekligen skötts på ett sätt som har skapat en enorm hype.

Genialiskt och väääldigt mycket billigare än en internationell reklamkampanj för nya luren.

Permalänk
Medlem

Alltså går denna diskussionen att undvika någonstans där iPhone eller Android-lurar nämns?
Det är fan värre än Windows vs Linux trådarna.
Har själv en iPhone 3GS men är nog mer en Android-person, och skulle säkerligen varit mycket mer nöjd med en Android.. Så kan det vara ibland. iPhonen gör sitt jobb i alla fall.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

För att spara tid åt er alla. Antingen gillar man iPhone eftersom den är otroligt lättanvänd och stabil eftersom allt är hårt styrt. Eller så gillar man den andra vägen vilket kan sägas vara Android eller Symbian, men kanske framförallt Android där du har mer frihet men å andra sidan är alla inställningar osv. kanske inte lika självklara. Jag själv föredrar Android även om iPhone "flyter" bättre av och till men det har ingen betydelse för mig då jag inte är ute efter att skryta med min telefon utan jag vill kunna göra så mycket som möjligt på den. Flash är ett bra exempel, det kommer aldrig komma till iPhone och många klarar sig säkert utan det, men det finns en uppsjö med hemsidor som inte fungerar utan flash och möjligheten att kunna stream videoklipp från andra sidor än youtube är bara att glömma utan flash. Därför väljer jag Android för där kan du välja om du vill använda flash eller inte.

End of discussion

Jag är däremot mycket intresserad av att testa den nya iPhonen och om det stämmer att den kommer ha en IPS-panel så ska det bli kul att se vad som lämpar sig bäst för mobiler, oled eller IPS

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk

Verkar nice undra om den klarar 720p som htc evo 4g bara.

Sjukt mycket subjektiva åsikter som inte har någon mening i denna tråd. Rätt tröttsamt alla måste komma försvara sina märken.

Permalänk
Medlem

<3 hög upplösning, kan bli min första apple-produkt.. !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snart kommer Windows med sitt svar, jag tror på dom. Windows Mobile FTW!!

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

inte illa äger inte någon iphone, men det börjar vattnas i munnen

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot början av juni nu. Mitt val i sommar står mellan nån htc och nya iphonen
Jag är inte ute efter pill, så iphone hade nog passat mig va ja har läst här i trådarna. Men priset spelar ju in med.
Så om den är dubbelt så dyr så är ju htcn förstahandsvalet. Hoppas apparna kommer ikapp till android.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jag är inte ute efter pill, så iphone hade nog passat mig va ja har läst här i trådarna.

beror på. med batteritiden, itunes, resets, och jailbreak och annat skit kan jag knappast säga att du kommer slippa pill.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Va in på Macforum här inne i Gbg idag och pratade me en kille där om 4G'n och han visste inte ett skit om den.

mer än att den skulle komma med multitasking och va lite mindre än 3G/3GS så silikon skalen och sånt inte kommer passa den nya.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av olofd:

Detta är en mobiltelefon för folket.. det krävs inte dualcore, det krävs inte 1 gb minne.. det krävs Förbannat bra mjukvara som är perfekt integrerat med hårdvaran.
Detta resulterar i en upplevelse som har förändrat hela mobilmarknaden..

Du får inte glömma att det är en mobil för folket.. inte för teknikgurun.

Om du räknar in det, så kan ingen Androidmobil komma i närheten..
Och om du pratar företagsetik.. så skall du nog inte försöka svartmåla apple och hänga på Google..
Google är det mest integritetskränkande företaget på jorden, så kulle inte vilja ha mina privatadata i närheten av dem, men det är en annan disskusion

Och jag som trodde att japanerna hade mobiltelefoner som va flera år före alla andra när det gällde teknik(många som varit i japan säger ju hela tiden det).

Och en annan sak, en Iphone är inte direkt FÖR folket när den kostar 7-10000 kronor utan är mer för teknikgurun som har pengar.

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Och en annan sak, en Iphone är inte direkt FÖR folket när den kostar 7-10000 kronor utan är mer för teknikgurun som har pengar.

Har priset höjts eller vadå?

Ska man tro på vad man läser på Sweclockers i var och varannan iPhone-relaterad tråd så verkar folk betala runt 10.000 kr för sina iPhones. Behöver ni verkligen den snabbaste iPhonen med den högsta minneskonfigurationen?

När jag för 1½ år sedan köpte min iPhone 3G på Telia så betalade jag 5.500 kr. Totalt. Det är utan abonnemang. Alltså nästan hälften mot vad de flesta idag tycks betala (eller inte betala) på Sweclockers.

Visa signatur

Stationär: HP Phoenix | 12 GB RAM | 120 GB SSD | 1 TB HDD
Laptop 1: Sony Vaio | 4 GB RAM | 80 GB SSD
Laptop 2: Dell Inspiron | 1 GB RAM
Telefon: Apple iPhone 4S

Permalänk
Medlem

Det är ju fabriks upplåsta 3gs 32gb som kostar sjukt mycket. Eftersom dessa normalt vis inte säljs i butiker i sverige utan importeras. Jag ser inte riktigt fördelen att betala kanske 2tusen extra för att få en helt olåst. Jag köpte min 3gs låst till 3 för ca 6tusen från deras butik utan abonnemang för mer än ett halvår sen. Nyligen hade jag tur och lyckades köpa en helt ny 16gb 3gs på blocket för bara 3lakan

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apple:

Behöver ni verkligen den snabbaste iPhonen med den högsta minneskonfigurationen?

Men det var ju värt det
När jag köpte min lur hos Tre så kostade 32gb ca 800kr mer än 16gb (som balanseras ut av högre andrahandsvärde om man kränger vidare luren). Visst, det var nästan DUBBELT så mycket som 16gb (min 32gb kostade 1800kr) men va fan... Lite får man unna sig.

Permalänk
Medlem

Men nu är man ju sugen på HTC EVO 4G, den lanseras nån gång i sommar i USA, och därefter i Europa och Sverige, men det verkar som att det blir till hösten eller nått.. Den har ju 8MP Android 2.1 och är lika snabb som Desire. Hoppas den iaf kommer på sensommarn till Sverige.. Vill ha vill ha vill ha!

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Med abonnemang då kanske. Och då delbetalar man den, så i slutändan hamnar det runt den prislappen i alla fall.

Apple iPhone 3G S 16GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

Förutom att man ofta får ringa för nästan hela kostnaden. Tar du den genom tre nu får du betala 1200kr för mobilen och ringa för resten, beroende lite på vad man ringer/smsar/surfar för i vanliga fall.

Permalänk

På Tre så kostar:

iPhone 3GS 32 GB: 499kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. + 49kr i månaden för mobilen (Bindnings tid 24 månader)
iPhone 3GS 16 GB: 499kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. (Bindnings tid 24 månader)
HTC Bravo Desire: 399kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. (Bindnings tid 24 månader) Om du väljer 499 i månaden blir det 18 månader bindningstid
Sony Ericsson Xperia X10: 499kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. (Bindnings tid 24 månader)

Om du vill veta mer om tres abonnemang så kan du gå in HÄR

Har haft 3 i många år nu och är skit nöjd och drullen är jätte bra. På dom här mobilerna så kostar drullen 89kr om jag inte minns fel.
Fria SMS kostar 99
Fri surf 49/149kr
Finns många tillval som man kan fylla ut sitt abonnemang med som är be händigt. Själv har jag 499kr i månaden och har SMS Flat (99kr) + Fri Surf (89kr) då har jag 301 kr var att ringa för men så har jag en drulle på 89kr så du har jag 222kr var att ringa för. OBS har en skräp mobil (Satio) som råka tappa så nu får jag en HTC Desire på försäkringen.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av olofd:

Bara du.. vrid skärmen när du skriver något privat!

Ja, för det ser ju inte lite suspekt ut? Dessutom måste man ju vrida skärmen minst 45 grader, vilket gör det klart oskönt att läsa på displayen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag har aldrig förstått hur betraktningsvinkeln är ett problem på en telefon(med 3,5-4" panel) som man håller i handen och därmed kan rikta exakt i rätt vinkel.. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

På Tre så kostar:

iPhone 3GS 32 GB: 499kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. + 49kr i månaden för mobilen (Bindnings tid 24 månader)
iPhone 3GS 16 GB: 499kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. (Bindnings tid 24 månader)
HTC Bravo Desire: 399kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. (Bindnings tid 24 månader) Om du väljer 499 i månaden blir det 18 månader bindningstid
Sony Ericsson Xperia X10: 499kr som du får Ringa/messa/surfa göra vad du vill med. (Bindnings tid 24 månader)

Om du vill veta mer om tres abonnemang så kan du gå in HÄR

Har haft 3 i många år nu och är skit nöjd och drullen är jätte bra. På dom här mobilerna så kostar drullen 89kr om jag inte minns fel.
Fria SMS kostar 99
Fri surf 49/149kr
Finns många tillval som man kan fylla ut sitt abonnemang med som är be händigt. Själv har jag 499kr i månaden och har SMS Flat (99kr) + Fri Surf (89kr) då har jag 301 kr var att ringa för men så har jag en drulle på 89kr så du har jag 222kr var att ringa för. OBS har en skräp mobil (Satio) som råka tappa så nu får jag en HTC Desire på försäkringen.

Kollade lite på deras vanlig abonnemang för att jämföra men de verkar inte ha några utan mobiltelefon förutom det billigaste som ligger på 69 i månaden.
Det verkar iofs vara ett ganska bra abonnemang. Som jag förstår det ingår 50 timmars gratis ringande till fasta nätet eller tres, 3000 sms/mms inom tres nät, 69 öre minuten/sms till övriga nät.

Mao så lär hur stor del av abonnemangsavgifterna med telefon inkluderat som kan anses vara för telefonen bero på hur mycket man ringer och smsar till vilka nät. Jag kan tänka mig att mobilerna med abonnemang kan vara bra deals om man ringer och smsar väldigt mycket men antagligen inte speciellt lönsamma om man inte gör det.
För mig skulle väl kostnaden för en 32gigs iphone landa på runt 10000 hos tre, dels för att jag inte ringer för speciellt stora kostnader på min privatmobil, dels för att samtals/sms kostnaden är lite lägre hos min nuvarande operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Generellt sett så är det inte det Apple gör bra som folk klagar på. Det är det som Apple gör DÅLIGT som folk klagar på. Bara en sån såk som att man är tvungen att skaffa ett iTunes-konto för att kunna använda sin iPhone eller att man måste jailbreaka den för att kunna köra sina program gör att telefonen går fetbort för mig.

Apple hatar frihet och älskar att göra så att du är fast med deras produkter pga att du har så mycket investerat i dem att du inte kan flytta till en annan platform för att det skulle bli så dyrt.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Permalänk

Nu vet inte jag hur folk verkligen räknar med är inte 499/mån i 24mån nästan 12000kr? och det för en 16gb 3gs? jävligt höga priser eller?

Kollade länken...ska det inte stå 399 istället för 499?
399kr/mån i 24mån är ju iaf 9576kr så man betalr nästan 10000kr för en 16gb iphone 3gs...mkt pengar

16gb iphone 3gs
3Vänner 69kr/mån i 18mån, 99kr/mån mobilpris och mobilen kostar 3695kr vid leverans
allt som allt 6719kr

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det har sagts att iphone 4 skulle bli en Android dödare,men jag är väldigt skeptisk till det.Med tanke på prestandan och hårdvara är ju iphone åter igen lååångt efter.Nu ryktas det också om att HTC EVO 4 kommer till Europa,då kan nog Apple lägga ner helt,eller?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är Apple kommer de sälja mängder oavsett hur bra konkurrenterna är.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av okt15:

Det har sagts att iphone 4 skulle bli en Android dödare,men jag är väldigt skeptisk till det.

Ingen av dem kommer "döda" den andre. Det finns plats för båda och det är väl utmärkt, mer att välja på för oss konsumenter. Att Androidbaserade telefoner kommer ta över en bra mycket större del av marknaden i framtiden är väl dock inte vild gissning direkt eftersom snart alla tillverkare har en androidlur.

Skrivet av okt15:

Med tanke på prestandan och hårdvara är ju iphone åter igen lååångt efter.Nu ryktas det också om att HTC EVO 4 kommer till Europa,då kan nog Apple lägga ner helt,eller?

Åandra sidan varför svarar jag på det här... dömma av dessa rader är du bara ett troll eller inte speciellt insatt?