Permalänk

nya chassit @ landatorn

tja. här är några bilder på nya chassit som landatorn flyttat in i kommer ha denna på DH osv.. lite kvar att göra (lite bättre kabeldragning osv)

nya chassit @ landatorn

Visa signatur

dRft

Permalänk

Jag förstår verkligen inte det här med lan dator.... Är det kul att ta en sämre dator till lan ? :S

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nice, men förstår inte riktigt meningen med en "Landator" om det inte är en shuttle eller liknande.. Denna är väl lika jobbig att bära runt på som din "maindator" eftersom det är samma chassi och allt.

Eller är det något jag missat?

Permalänk
Avstängd

Money well spent

Permalänk
Skrivet av ErsdaHL06:

Jag förstår verkligen inte det här med lan dator.... Är det kul att ta en sämre dator till lan ? :S

nej, men asså denna står alltid "redo" för lan. slippa koppla ur den andra osv. på lan spelar jag ändå bara cs så behöver inte ta med min andra, plus ifall nått skulle hända med den, typ tappa den elr spilla på den så gör det inte allt för mkt

Skrivet av huttala:

Nice, men förstår inte riktigt meningen med en "Landator" om det inte är en shuttle eller liknande.. Denna är väl lika jobbig att bära runt på som din "maindator" eftersom det är samma chassi och allt.

Eller är det något jag missat?

jobbigt är det inte, väger inte mkt men lättare att ta med denna, alltid redo för lan, (packat kablar, mus, musmatta osv i väska) + man behöver inte va lika rädd om den som "maindator" . t.ex på DH, ifall nån skulle tycka att det va kul o sabbotera så gör det ju inte så mkt ifall dom gör det med denna (laggt ner typ 400 på den) än den andra som jag lagt ner typ 7000 på

Skrivet av Gustaft:

Money well spent

(köpte beg o billigt, så värt pengarna)

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Vänd på nätagget.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Håller med Gustaft och jag förstår faktiskt uttrycket med landator, brukade ha en själv när jag lanade mycket (dock mycket sämre då jag bara spelade cs) men nu har syrran den.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Artic Cooler 7 pro = win

Kanske du kan fixa kantlist åt plexi fönstret.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Vänd på nätagget.

nej, fläkten kan ju inte blåsa ner i chassit måste ju blåsa upp så man får bort värmen

Skrivet av ManBearPig:

Håller med Gustaft och jag förstår faktiskt uttrycket med landator, brukade ha en själv när jag lanade mycket (dock mycket sämre då jag bara spelade cs) men nu har syrran den.

tack, äntligen en som förstår meningen med det!

Skrivet av Robeliboban:

Artic Cooler 7 pro = win

Kanske du kan fixa kantlist åt plexi fönstret.

den kyler as bra tkr ja

kantlist ligger bredvid, ska på så snart som möjligt

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Jodå, det går bra att vända på nätagget. Då får du även kablarna ut från nätagget vänt inåt istället vilket förbättrar potentialen till en bättre kabeldragning!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Jodå, det går bra att vända på nätagget. Då får du även kablarna ut från nätagget vänt inåt istället vilket förbättrar potentialen till en bättre kabeldragning!

går det? det går säkert, men blir det bra för kylning osv?

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

går det? det går säkert, men blir det bra för kylning osv?

Det finns lite mer än en centimeter till godo mellan nätagg och botten på chassiet, det är nog för kylning. Har kört så på mitt förra antec 300, gick perfekt, inget överhettat eller dylikt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Det finns lite mer än en centimeter till godo mellan nätagg och botten på chassiet, det är nog för kylning. Har kört så på mitt förra antec 300, gick perfekt, inget överhettat eller dylikt.

aha, det visste inte jag nått om ^^ får väll ta o vända på det nästa gång jag fixar med den

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

nej, fläkten kan ju inte blåsa ner i chassit måste ju blåsa upp så man får bort värmen

Nätagget blåser väl ändå luften utåt. Om du vänder det neråt så blir det lättare att dra kablar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Nätagget blåser väl ändå luften utåt. Om du vänder det neråt så blir det lättare att dra kablar.

på detta nättaget sitter ju fläkten som den gör enligt bild och blåser uppåt/utåt, vissa nättagg har ju fläkten där man kopplar in strömmen osv..

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

på detta nättaget sitter ju fläkten som den gör enligt bild och blåser uppåt/utåt, vissa nättagg har ju fläkten där man kopplar in strömmen osv..

Nu pratar du ändå om något helt annat. Fläkten blåser bara åt ett håll. Den tar luft inne i burken och blåser utåt. Vänd på agget så hamnar kablarna mot moderkortsplåten istället och gör det lättare att dra dem någorlunda snyggt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Nu pratar du ändå om något helt annat. Fläkten blåser bara åt ett håll. Den tar luft inne i burken och blåser utåt. Vänd på agget så hamnar kablarna mot moderkortsplåten istället och gör det lättare att dra dem någorlunda snyggt.

aha, får ta o vända på den då, tack (man kan ju inte veta allt) bra att några har koll på saker

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Tycker du borde ha satt plexiglaset på utsida chassit, skuule bli snyggare

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

aha, får ta o vända på den då, tack (man kan ju inte veta allt) bra att några har koll på saker

Därför det finns kommentarer

Glömde även säga att det var väl spenderade pengar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av mothic:

Tycker du borde ha satt plexiglaset på utsida chassit, skuule bli snyggare

njaa, tror inte dte, sitter kant list på nu med så ser mkt bättre ut nu

Skrivet av scienta:

Därför det finns kommentarer

Glömde även säga att det var väl spenderade pengar.

precis

ja det tycker ja med!

kostnad hittills ungefär;

antec 300 - 300 kr (med två 120mm fläktar i fronten, kostar 150 kr nya)
moderkort, processor, kylare, minnen - 500 kr

resten hade jag/bror hade så typ 800 kr, och farmor sponsra med typ 500 av dom så väldigt prisvärd landator/andra dator

Visa signatur

dRft