den här jävla bläckfisken, det ligger ju fan mat i lådorna?!

Permalänk
Medlem

den här jävla bläckfisken, det ligger ju fan mat i lådorna?!

Kolla här;
YouTube - Final bet: Oracle Paul the Octopus picks Spain over Netherlands to win World Cup

Den är nog inte så synsk ändå. Klart att den väljer det den tycker är godast, eller?

Vilken jävla bluff!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Givetvis är det en plojgrej, men från det man ser i videon får man ju anta att maten i lådorna är identisk så det ska ju inte spela någon roll.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Mums full i biblBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

http://www.pown.it/thumbnails/4962_0.jpg

Mums full i biblBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Och där sprack mina högtalare och mina trumhinnor

Permalänk
Medlem

Alla rätt!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

så jävla kung att tippa allt rätt

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Vadå bluff? Bläckisen besitter magiska krafter.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Skrivet av Alakai:

http://www.pown.it/thumbnails/4962_0.jpg

Mums full i biblBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Nä fyfan.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

http://www.pown.it/thumbnails/4962_0.jpg

Mums full i biblBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Stackars bläckfisk

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Entusiast
Skrivet av akn3:

Kolla här;
YouTube - Final bet: Oracle Paul the Octopus picks Spain over Netherlands to win World Cup

Den är nog inte så synsk ändå. Klart att den väljer det den tycker är godast, eller?

Vilken jävla bluff!

Frågan är hur i hela världen du har missat att det är mat i lådorna...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Som ovan skrev, hur kan du ha missat att det är mat i lådorna? Det fantastiska är att det varit rätt 8 av 8 matcher. Det är helt jäkla sjukt.

Permalänk
Avstängd

I varenda klipp jag har sett har Paul gått till den närmaste lådan. Jag kommer osökt att tänka på "Kloka Hans": Clever Hans - Wikipedia, the free encyclopedia

Således är tränaren en bättre tippare än Paul. Dessutom, åtta av åtta 50%-chansningar är osannolikt, men långt ifrån otroligt. Märkligare saker har hänt.

Matcherna kanske är uppgjorda?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Att tippa rätt på alla 8 matcher har väl en sannolikhet på 0,00390625 eller liknande?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Matcherna kanske är uppgjorda?

Jag kan se det framför mig:
En mörk gränd, en tränare och en bläckfisk. Pengar byter händer och onda planer görs upp

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vad ingen har tagit upp är råttan Råttbert som gissat fel på alla matcher. Eller hunden Hundbert som gissat rätt på hälften av alla tip. Varför uppmärksammar ingen dem?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad ingen har tagit upp är råttan Råttbert som gissat fel på alla matcher. Eller hunden Hundbert som gissat rätt på hälften av alla tip. Varför uppmärksammar ingen dem?

???

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Vore det inte en aning snopet om bläckfisken Paul skulle inkassera James Randis dollarmiljon?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Vore det inte en aning snopet om bläckfisken Paul skulle inkassera James Randis dollarmiljon?

Mer förståeligt om bläckfisken drog hem pigasus award
Eller bara årets förvillare..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyberkyckling:

Att tippa rätt på alla 8 matcher har väl en sannolikhet på 0,00390625 eller liknande?

Ja, och 4 promille är inte så lite, långt ifrån omöjligt. Om det går schysst till alltså och det inte förekommer någon bias eller psykologiskt läckage från tränaren eller vem det nu är (som man typiskt nog inte ser i filmerna).

Men jag vågar påstå att chansen är mycket större än så. En match är inte 50/50, långt ifrån. Alltså blir sannolikheten mycket större eftersom tränaren säkerligen introducerar en bias. I alla klipp jag sett finns en uppenbar sådan (Paul tar den närmaste lådan), fast det behöver inte vara orsaken.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Vad ingen har tagit upp är råttan Råttbert som gissat fel på alla matcher. Eller hunden Hundbert som gissat rätt på hälften av alla tip. Varför uppmärksammar ingen dem?

Som du säkert vet kommer ingen ihåg en förlorare.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Som du säkert vet kommer ingen ihåg en förlorare.

Vem i helvete är du? :S

Dold text
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag väntar ännu på att MBY ska redogöra för oss hur han klarade 100% rätt denna turnering och 80% på förra.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MIFFo_BEast:

Jag väntar ännu på att MBY ska redogöra för oss hur han klarade 100% rätt denna turnering och 80% på förra.

Jag är synsk! Fast bara retroaktivt!

(Ärligt talat förstår jag inte vad du menar)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MIFFo_BEast:

Jag väntar ännu på att MBY ska redogöra för oss hur han klarade 100% rätt denna turnering och 80% på förra.

Konceptet kallas slump. För ett par VM sedan tippade jag rätt flera matcher i rad, komplett med antal mål för båda lagen, utan att veta ett piss om fotboll. Om du vill så kan jag slänga ihop ett snabbt program i matlab som förutspår hela resultattabellen för nästa års VM. Det kommer vara ungefär lika tillförlitligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Ja, och 4 promille är inte så lite, långt ifrån omöjligt. Om det går schysst till alltså och det inte förekommer någon bias eller psykologiskt läckage från tränaren eller vem det nu är (som man typiskt nog inte ser i filmerna).

Men jag vågar påstå att chansen är mycket större än så. En match är inte 50/50, långt ifrån. Alltså blir sannolikheten mycket större eftersom tränaren säkerligen introducerar en bias. I alla klipp jag sett finns en uppenbar sådan (Paul tar den närmaste lådan), fast det behöver inte vara orsaken.

Första videon jag väljer bland sökresultaten så väljer inte det nedrans blötdjuret lådan som är närmast, den sitter tom på lådan som den inte väljer.
YouTube - Raw Video: Oracle Octopus Picks Spain

Permalänk
Medlem

Cthulhu?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Fast han verkar alltid välja lådan till höger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Fast han verkar alltid välja lådan till höger?

Inte i Tysklands match mot England.
YouTube - Paul The Octopus Prediction 4 World Cup 2010 Germany V England

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zorin:

Första videon jag väljer bland sökresultaten så väljer inte det nedrans blötdjuret lådan som är närmast, den sitter tom på lådan som den inte väljer.
YouTube - Raw Video: Oracle Octopus Picks Spain

Ok, då är det väl något annat trick eller ren slump. För en riktig debukning krävs kanske att man var där. Journalister är extremt lättduperade i situationer som denna.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Börjar bli dags att flytta över detta till konspirationsteorier nu

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)