Permalänk

ÅKa från Kil till Arvika

Hejhej!

Ska på arvika, men väntade tills idag på att köpa tågbiljett...
Och ...iaf....jag kan bara åka så lång som till Kil, för det finns inga biljetter från Kil till Arvika :/

SÅå...är det någon som vet något annat sätt att åka den sträckan? Har försökt kolla buss å sånt också...men det verkar bara gå det enda tåget mellan Kil och Arvika den dagen jag ska åka, det tåget jag inte kan åka med

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Hejhej!

Ska på arvika, men väntade tills idag på att köpa tågbiljett...
Och ...iaf....jag kan bara åka så lång som till Kil, för det finns inga biljetter från Kil till Arvika :/

SÅå...är det någon som vet något annat sätt att åka den sträckan? Har försökt kolla buss å sånt också...men det verkar bara gå det enda tåget mellan Kil och Arvika den dagen jag ska åka, det tåget jag inte kan åka med

Vilken dag är det? är det på måndagen kan jag antaglien plocka upp dig efter att ha lämnat av folk och packning i Arvika om du pröjsar för bensin för Arvika -> Kil och tillbaka

Annars borde det väl finns busstrafik Kil -> Arvika eller i värsta fall Kil -> Karlstad -> Arvika
Edit: Japp, du kan ta buss till Karlstad och sen går det nån enstaka buss till Arvika, dock över 2 timmars restid
Du kan ju alltid helt enkelt gå på tåget till Arvika (sålänge de inte stoppar dig vid dörren) och betala för en biljett på tåget, antagligen ganska dyrt och du lär garanterat få stå upp

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

A...det med betala biljet tänkte jag För min polare åker det tåget. Annars ska jag be min brorsa skjutsa mig, för han jobbar som vakt, och om han kan ta en liten paus och hämta mig :P.
Det är på onsdag, nästa vecka.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Om du bor i göteborg bör det väl inte vara något problem för festivalbussen?

Permalänk
Medlem

flera tåg från kil-arvika är platslösa. Iallaf var dom det när jag bodde i arvika. Annars får du väl sätta dig på valfritt tåg utan platsbiljett och sitta på golvet. Så långt är det ju inte.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Jojo, jag får nog göra så

men saken är att det går inte att köpa biljett från kil till arvika på sj.se Den verkar vara fullbokad eller nåt.
Kommer det då gå att gå på utan biljett, men köpa biljett på tåget?

Snackade med sjs telefonsupport, men tjejen var helt pantad...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Tågkompaniet kör regionaltågen i värmland.

Link

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har kollat Värmlandstrafiken, men det är ju föfanken SJs tåg, och dom är fullbokade, går inte att köpa biljett.

Det jag undrar är, går det att köpa biljett på tåget, även fast det inte går att köpa biljett i för tid?

*grammatiK

Ska kolla närmre på tågkompaniet...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Nej, alla tåg är inte SJ. De gröna är Värmlandstrafik. Det går tåg imorn onsdag:

09:50
12:59
15:49
17:02
19:46
22:41

Visa signatur
Permalänk

OJ...får kolla noggrannare, men ingen har fortfarande inte svarat på frågan om det med att gå på tåget å betala där :@

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Det missade jag. Det fungerar utmärkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Det missade jag. Det fungerar utmärkt.

Men blir mycket dyyyyrare.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Även fast den är fullbokat, går det att köpa på tåget då?'

EDIT: Ringde dom, det är ett Intercity tåg, då sa hon att det ska gå.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

man kan åka från kil till karlstad ( tar ca 30min) sedan från kstad till argvika, eller buss till fagerås för att sedan byta till arvika, har dock inte åkt buss eller tåg här på 1-2 år så det kan vara saker som är off

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"