Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Avstängd

konstigt, på videon såg det ju precis ut som om det enda felet som fanns var att den angav fel antal staplar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Tycker att det är helt fantastiskt att dom kan släppa en produkt utan att upptäcka detta problemet. Det första jag tänke när jag såg/läste om antenn lösningen var: Hmm det måste kunna bli kortslutning ganska lätt med den lösningen. (det var innan jag hade hört om detta problemet öht)

Det borde väl gå att behandla metallen med ngn typ av tunn lack(pulver lack?) eller nåt sånt. Gratis tunna silikon-bumpers till alla som köpt telefonen, minst! Det borde tom. apple tom. apple fixa tycker jag. I detta läget så funkar det liksom inte att bara låtsas som det regnar som dom brukar göra.

Apple gav strikta instruktioner, i caps, med utropstecken, om att kundtjänsten ABSOLUT INTE skulle ge bort något gratis.

Permalänk
Medlem

Var inte detta redan bekräftat sedan AnandTech gjorde sina testningar?

Sedan ljuger inte Apple, deras signalmätning följer inte standard, men det förklarar ändå inte att man får 24dB mindre signalstyrka när man håller den "fel".

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Apple gav strikta instruktioner, i caps, med utropstecken, om att kundtjänsten ABSOLUT INTE skulle ge bort något gratis.

Och tänk, om de skickat ut en "bumper" till de med problem så hade hela denna historia gått enligt tonerna att "oh fan, de gjorde fel men de vill ju ändå försöka hjälpa sin kunder". Istället så har vi en riktigt underhållande häxjakt och ett företag som, i caps dessutom, ABSOLUT INTE vill hjälpa sina kunder trots att det är deras fel.

Tänk så mycket billigare det hade blivit med lite silikon/gummi istället

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Och tänk, om de skickat ut en "bumper" till de med problem så hade hela denna historia gått enligt tonerna att "oh fan, de gjorde fel men de vill ju ändå försöka hjälpa sin kunder". Istället så har vi en riktigt underhållande häxjakt och ett företag som, i caps dessutom, ABSOLUT INTE vill hjälpa sina kunder trots att det är deras fel.

Tänk så mycket billigare det hade blivit med lite silikon/gummi istället

Finns ju fler tillfällen då det sistnämnda stämmer

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Som med alla signaler och strömmar, så gäller det att man inte kortsluter. detta oavsett om det gäller wifi eller 240V. något man tycker att folk borde kunna vid det här laget. *suck*
Det tragiska är ju att trots att iPhone4 är ett epic design fail , så kommer det sälja som smör i solsken,, eller nått som säljer väldigt bra....

Permalänk
Medlem

Jag undrar verkligen hur Apple tänkte. Jag tror knappast deras team av högutbildade och skickliga ingenjörer (jaja, flame:a på mig bara) råkade "missa" ett problem av den har graden. Ändå hade det bara varit så enkelt som att lägga ett lövtunt, genomskinligt lager med ickekonduktivt material över metallramen för att lösa det. Kanske hade Jonathan Ive blivit vansinning då, vem vet...

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Naturligtvis är/var det inget mjukvaru problem, men när jobs kan ju säga nästan vad som helst och många köper det rakt av.

Ja det är synd jag har tills nu sett apple som ett schyst företag som värnar om service och att kunden ska vara nöjd till 100% och därmed så kan de ju inte ljuga tyckte jag. Äpplen har tydligen en större baksida en jag trodde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Oh yes!
Undrade hur länge det skulle ta innan någon snappade upp på den. Skönt att inte bli besviken

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Det är helt sjukt, dom är bra på marknadsföring och borde fatta att det inte går att ljuga sig ur detta läget. Skulle dom tex dela ut bumpers till alla och säg ett par betal-apps gratis till alla iphone4 ägare så skulle det ju va all good mer eller mindre, dom hajjar ju marknadsföring och dom borde även hajja detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

ahaha xD

Men smått underbart att jobs var så kaxig och sa "men håll mobilen på ett annat sätt då"

Permalänk
Medlem

Detta är ju rätt komiskt också, även om det inte är ovanligt för Apple.

Apple deleting mentions of Consumer Reports' iPhone 4 piece on forums, can't delete your thoughts -- Engadget

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

vet att problemet inte borde finnas från början, men borde det inte gå att lösa med en liten tejp-bit på området vid bryggan?

Nu skojar du väl till det ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vet att problemet inte borde finnas från början, men borde det inte gå att lösa med en liten tejp-bit på området vid bryggan?

Skrivet av banck:

Nu skojar du väl till det ändå?

jo tejp är nog en lite för teknisk lösning

Apple deleting mentions of Consumer Reports' iPhone 4 piece on forums, can't delete your thoughts -- Engadget

hohoh.

edit , ojsan iNfragiq hade visst redan postat samma artikel

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Axelander23:

Samma problem sker om man håller ett finger på motsvarande ställe på höger sida. Fast då sjunker wifi-motagningen istället.

"Tidningen anmärker dock att det inte väger upp mottagningsproblemen."
Jag tycker att om det väger upp eller inte är högst subjektivt. Jag ringer inte så himla mycket och dessutom så kan man lära sig att hålla telefonen rätt, så för mig så väger det helt klart upp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sensuella Sven:

Var det någon överhuvudtaget som faktiskt trodde på Apple's dåliga bortförklaring?

+1. Förstår inte hur folk kan vara "chockade" över något som redan var fakta...

Permalänk
Avstängd

Det är helt sjukt, dom är bra på marknadsföring och borde fatta att det inte går att ljuga sig ur detta läget. Skulle dom tex dela ut bumpers till alla och säg ett par betal-apps gratis till alla iphone4 ägare så skulle det ju va all good mer eller mindre, dom hajjar ju marknadsföring och dom borde även hajja detta.

Folk köper ändå iPhone4. De flesta visste också redan om antennproblemet om dom öht sökte något om sin nya mobil. Förvisso skulle jag väl kunna hålla med om att ge ut gratis bumpers för att lugna folk som har hysteri om problemet, men varför skulle dom ge ut gratis appar pga av detta? Har inte ens med frågan att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Folk köper ändå iPhone4. De flesta visste också redan om antennproblemet om dom öht sökte något om sin nya mobil. Förvisso skulle jag väl kunna hålla med om att ge ut gratis bumpers för att lugna folk som har hysteri om problemet, men varför skulle dom ge ut gratis appar pga av detta? Har inte ens med frågan att göra?

Folk skulle fortfarande köpa iPhone 4 även om den var gjord i gammal rysk plast och vars skärm bara kunde visa 16 toner av grått.

thereal_twisted tänker nog på hur Apple skulle kunna kompensera befintliga iPhone 4-användare som köpte en, inom rimlighetens alla gränser, relativt oduglig telefon. Då det föga blir aktuellt att kalla tillbaka ens en enda apparat när de nya antennfolket dragit fram en faktisk lösning på problemet i revision 2 av apparaten. Likt hur Apple kompenserade de första iPhone-användarna som betalade ohälsosamt mycket för sina maskiner där Apple kort därpå drastiskt sänkte priset.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur stor problem det egentligen är. Visst minskar signalstyrman vilket är ganska så självklart men det är ju knappast så att samtalet bryts för det, så vida inte signalstyrkan är väldigt dålig från början. Men man får ju samma resultat på en vanlig mobiltelefon också, håller du handen för antennen så blir signalstyrkan sämre och är den redan dålig så kan det räcka för att bryta samtalet. Annars verkar antennen vara riktigt bra, precis som resten av telefonen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Om problemet är så stort att de EJ vill rekomendera telefonen, hur stort problem tror du att det är då?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

En skittelefon är det.

flera st jag jobbar med använder dessa ifones som de så stolt snackar om. sen så suger de batteri och klarar inte av att det är lite dålig signal... suck tacka vet jag gamla hedeliga mobiler som skapades för att kunna te emot samtal!!

Saken gör det inte bättre att dessa ifone nördar dessutom ständigt 24/7 går runt med musik i öronen och plötsligt börjar snacka med varenda vägg de stöter på då är det helt plötsligt någon de ringt /blivit uppringt de snackar med och sen en kort stund efter så ursäktar de sig att de inte hör eller något... suck..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Delerium:

Frågan är hur stor problem det egentligen är. Visst minskar signalstyrman vilket är ganska så självklart men det är ju knappast så att samtalet bryts för det, så vida inte signalstyrkan är väldigt dålig från början. Men man får ju samma resultat på en vanlig mobiltelefon också, håller du handen för antennen så blir signalstyrkan sämre och är den redan dålig så kan det räcka för att bryta samtalet. Annars verkar antennen vara riktigt bra, precis som resten av telefonen.

Kolla youtube så får du svar på frågan hur stort problemet eg. är. Sett flera videos där man ringer upp en 3gs från en 4'a och samtalet bryts när man håller 4'an "fel". När man gör samma sak med 3gs'en så funkar det fint.(ja, båda har full mottagning)

Själv är jag högerhänt och håller därmed min lur med vänster hand och använder höger hand till att peka på skärmen.

Hänger inte alls med på hur antennen skulle vara bra(i praktiken), ,den är säkert jättebra sålänge man inte håller i telefonen. Men jag tror att dom allra flesta håller i sin telefon då dom använder den. Hade det rört sig om en budget lur för 1k så hade det vart en sak, men nu pratar vi om en av dom dyrare "premium" lurarna som finns på marknaden.

När man pyntar såpass mkt för en lur så ska det fan inte va denna typen av rent idiotiska fel. Man får hoppas att apple kompenserar detta på ett vettigt sätt och inte bara låtsas som det regnar i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

Kolla youtube så får du svar på frågan hur stort problemet eg. är. Sett flera videos där man ringer upp en 3gs från en 4'a och samtalet bryts när man håller 4'an "fel". När man gör samma sak med 3gs'en så funkar det fint.(ja, båda har full mottagning)

Själv är jag högerhänt och håller därmed min lur med vänster hand och använder höger hand till att peka på skärmen.

Hänger inte alls med på hur antennen skulle vara bra(i praktiken), ,den är säkert jättebra sålänge man inte håller i telefonen. Men jag tror att dom allra flesta håller i sin telefon då dom använder den. Hade det rört sig om en budget lur för 1k så hade det vart en sak, men nu pratar vi om en av dom dyrare "premium" lurarna som finns på marknaden.

När man pyntar såpass mkt för en lur så ska det fan inte va denna typen av rent idiotiska fel. Man får hoppas att apple kompenserar detta på ett vettigt sätt och inte bara låtsas som det regnar i vanlig ordning.

Finns också sånna som inte har problemet, och om du kollar så har 95% AT&T.
Det är ett problem, problemet finns på alla telefoner men problemet är större på iPhone 4, men hur stor inverkan det har här i Sverige vill jag veta när vårat nät är mycket bättre.

Skulle gärna vilja se ett klipp med någon som har Telia/3/Telenor, hur mycket signal man tappar genom att hålla i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Men seriöst är väll bara att lägga något där apple kommer att fixa problemet för nyare köpare men vem köper iphone utan att ha något som skyddar den ? menar om man köper en snyggt skydd som finns massor av till 3gsen så är detta inget problem ? dock är det lite konstigt att ett sådant företag som apple gör såna här misstag

Vill inte ha nått fjantigt skydd som gör telefonen större och klumpigare, funderar däremot på hur det skulle bli om man klarlackade kanterna !
T,ex koppartråden i spolar är lackad för att förhindra kontakt mellan de lindade varven och det funkar ju uppenbarligen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Löjligt illa att inte ens Apple klarar av att testa sina nya produkter ordentligt innan de skickar ut dem på marknaden.. Och jag som inte trodde att de kunde sjunka lägre i mina ögon.. -.-

Permalänk
Avstängd

Den kostade väldigt mycket pengar måste jag säga. En del bekanta sitter o pillar på sina små leksaker ( mobiltelefoner ) hela tiden. Trodde att detta fenomen skulle försvinna med tiden men tydligen inte. Vi har ju trots allt haft mobiltelefoner i ca 25 år. I vilket fall så tycker jag att alla dessa enorma mobiltelefoner med alla " så användbara o livsnödvändiga" finesser är rätt ointressanta. Finns lurar för tusenlappen som fungerar alldeles utmärkt att föra ett samtal i vilket denna 9000 kr lur tydligen inte är kapabel till. Skulle aldrig ens överväga någon dylik telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XriXor:

Finns också sånna som inte har problemet, och om du kollar så har 95% AT&T.
Det är ett problem, problemet finns på alla telefoner men problemet är större på iPhone 4, men hur stor inverkan det har här i Sverige vill jag veta när vårat nät är mycket bättre.

Skulle gärna vilja se ett klipp med någon som har Telia/3/Telenor, hur mycket signal man tappar genom att hålla i telefonen.

Men man kan ju inte köpa en telefon och sitta och hoppas på att den inte tappar signalen.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Skrivet av MROO:

Men man kan ju inte köpa en telefon och sitta och hoppas på att den inte tappar signalen.

Pyntar man 9 lök ska det fan funka, fattar inte hur fan dom resonerat när dom börjar kränga luren med detta fel. För det finns ju ingen chans att dom inte upptäckt felet, då jäkla insnöade kan dom ju knappast vara.. ??

Permalänk
Skrivet av Axelander23:

Samma problem sker om man håller ett finger på motsvarande ställe på höger sida. Fast då sjunker wifi-motagningen istället.

Jag tycker att om det väger upp eller inte är högst subjektivt. Jag ringer inte så himla mycket och dessutom så kan man lära sig att hålla telefonen rätt, så för mig så väger det helt klart upp.

du kanske vill lära dig att hålla telefonen rätt, men om jag betalar 8000kr så vill jag iaf kunna hålla min telefon hur fan jag vill.

fail, apple.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Här har vi ett klassiskt fall av Reality Distrsion Field där individer personifierar sig med en produkt och skapar en ologisk märkeslojalitet som förblindar allt sunt förnuft. Faschinerande!

Jag kör inte så mycket med min bil så det gör inte så mycket om hjulen trillar av. Att den är snygg väger helt klart up!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net