Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av star-affinity:

Sex?
Det har väl inget direkt med telefoner att göra. Du menar sex = kolla på porrfilm i mobiltelefonen?

Ja Apple har förbud mot sex i sin Appstore och skall vi verkligen behöva acceptera att de är moralpolis?

Citat:

Vilka är Apple-folk?
De flesta som valt att köpa en Apple-produkt är inte fanatiska på något sätt. De köper den för att de gillar prylen och/eller fått den rekommenderad av någon annan. Så enkelt är det. Det där med sekt-snacket visar bara hur insnöad man är själv. I så fall är väl SweClockers också en sekt?

Apple folket är de som blir upprörda så fort någon har minsta lilla kritik. Men de är inte ensamma på något sätt utan man hittar denna typ av människa var helst det finns någon form av community.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vad alla säger att den nya iPhonen suger. Nästan fantastiskt vad ni hackar, hur många av er har den, eller ens testat den?
Skulle tippa på att det är väldigt få utav er.

Det är ju som att säga rakt av att radeon HD 8470 kommer föra ett litet ljud vissa gånger, därav "KÖP DEN INTE". När man själv inte ens har kortet.
(Observera att jag är väl införståd med att det kortet inte finns, och ett lite märkligt exempel. Men, poängen är att många av er dömmer en produkt ni varken testat eller kommer (om man ska tolka allting ni skriver låter det som någon ny pest som har kommit till världen)

För guds skull, det är en telefon!
Gillar ni den inte, beblanda er inte med den då, så enkelt. Sett från mitt håll är det bara onödigt att fortsätta hacka ner på den och få alla som läser tråden att det är den sämsta telefonen ever. Det är ju upp till var och en att avgöra, right? Vill man köpa iPhone 4 så får man det, man kan tipsa om att kolla upp den osv innan köp, men inte rakt av säga att det är en döds-synd att köpa den.

(Jag överdrev på en del ställen i inlägget, men jag är inte direkt ensam om att överdriva )
Roger 'n out / Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Frågan är hur stor problem det egentligen är. Visst minskar signalstyrman vilket är ganska så självklart men det är ju knappast så att samtalet bryts för det, så vida inte signalstyrkan är väldigt dålig från början. Men man får ju samma resultat på en vanlig mobiltelefon också, håller du handen för antennen så blir signalstyrkan sämre och är den redan dålig så kan det räcka för att bryta samtalet. Annars verkar antennen vara riktigt bra, precis som resten av telefonen.

Tänk dig att du jagas av en alkoholiserad stolle med en machete, du drar upp din fräna iPhone och ringer polisen efter hjälp "Hej, du har kommit till -"

Samtalet bröts. Och jag tror inte han blir lugn om han får kolla på din fräna iPhone när du spelar något spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nej, det var det inte. I båda fallen bortser man från en brist till förmån för en fördel som överväger. Därmed är jämförelsen helt i paritet med utfallet. Elementär logik som vi inte borde behöva trolla om.

Elementär logik?
Det brukar bli haltande när man jämför datorer och bilar – så även i detta fall med en bil och en mobiltelefon.
Din jämförelse överdriver problemet kraftigt. Det är ju inte så att man inte kan ringa med en iPhone 4 och det är knappast det enda man använder den till. Om hjulen trillar av på en bil så vet jag inte riktigt vad det skulle motsvara på en iPhone, men det borde snarare vara värre än vad problemet med antennen är.

Vem är det som är trollkarl? Inte jag i alla fall.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Entusiast

Fast du har ju helt missat problematiken. Att alla telefoner tappar signalstyrka när de skärmas av är ju ingen hemlighet och det har noll och ingenting att göra med problemet med iPhone 4 där det räcker med att nudda telefonen på fel ställe för att tappa massa signal. Det är en enorm skillnad. Det känns ju lite krystat att försvara ett fel med att säga att alla telefoner minsann har ett annat fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Jag som *alltid* har uppmuntrat Apple och deras ingenjörskonst: de lanserar produkter där allt bara: "it just works". Men i detta fallet måste jag säga att jag är väldigt besviken på Apple. Tycker det är trist att de försöker "gömma fakta".:( Nej det blir ingen Iphone 4 för min del i dagsläget.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Grejen är att iphone satte sina signal sändare på så idiotiskt ställe. Jämnförelse med dom andra. Såklart det händer att den tappar styrka när man håller för. Men att sätta dom så att när du pratar i telefonen så förlorar du signal är idiotiskt.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Så jädrans klantigt av ett sådant här framgångsrikt företag. Det borde ju nästan alla förstå att har man antennen vid skalets ytterkant borde man ju testa detta långt innan och testa det ordentligt. De som är tekniskt kunniga förstår att så fort man håller telefonen så tappar _alla_ telefoner lite signal, ingenting nytt. Men Apple är första företaget som satsat på att omplementera antennen vid yttersidorna, genius.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Ja Apple har förbud mot sex i sin Appstore och skall vi verkligen behöva acceptera att de är moralpolis?

Apple folket är de som blir upprörda så fort någon har minsta lilla kritik. Men de är inte ensamma på något sätt utan man hittar denna typ av människa var helst det finns någon form av community.

Du får väl kolla på porr via Safari då? Eller leta på annat håll. Hur farligt är det egentligen?
Varför kan jag inte tanka ned sex-material via Xbox Live eller Playstation Network? Usch och fy vilka moralpoliser de är då!

Tror Apple-folket blir upprört mycket för att kritiken många gånger inte har någon riktig grund. Man hårddrar och säger att allt Apple gör är skit (förutom design och marknadsföring som man ofta tycker de är duktiga på).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Apple är så mycket skit. Nån kanske kan finna detta lite roligt också, det handlar om Iphones nya OS.

" På olika forum diskuteras problemet och vissa användare skriver att telefonen har blivit i det närmaste obrukbar.

På Apple är man medvetna om att Iphone 3g inte fungerar som det ska med det nya operativsystemet eftersom det ursprungligen skapades för nya Iphone 4, skriver en användare som varit i kontakt med Apples support på Apples eget forum.

I framtiden kommer det eventuellt en patch som ska lösa problemet men för tillfället fokuserar företaget på lanseringen av Iphone 4, enligt foruminlägget. Som lösning på problemet föreslår Apple att köpa den istället"

Lösningen på seg Iphone med IOS4 ? köp en ny - Prylar - E24

Permalänk
Medlem

Sådär går de när Designerna har mer o säga till om än Ingenjörerna... Ska nog tro att de där har sågats internt redan men nån smart person ansåg att de va viktigare att telefonen såg bra ut än att den fungerade som telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Apple är så mycket skit. Nån kanske kan finna detta lite roligt också, det handlar om Iphones nya OS.

" På olika forum diskuteras problemet och vissa användare skriver att telefonen har blivit i det närmaste obrukbar.

På Apple är man medvetna om att Iphone 3g inte fungerar som det ska med det nya operativsystemet eftersom det ursprungligen skapades för nya Iphone 4, skriver en användare som varit i kontakt med Apples support på Apples eget forum.

I framtiden kommer det eventuellt en patch som ska lösa problemet men för tillfället fokuserar företaget på lanseringen av Iphone 4, enligt foruminlägget. Som lösning på problemet föreslår Apple att köpa den istället"

Lösningen på seg Iphone med IOS4 ? köp en ny - Prylar - E24

Hmm.... Det verkar generellt gå snabbare vad jag har sett.
Men kan säkert finnas de som har strul.

Några kommentarer därifrån (e24):

”Min iPhone 3G fungerar klockrent trots att jag har uppdaterat till IOS4. Jag måste vara en minoritet! ;)”

”Och jösses, Apple-mobilerna blir segare när det nya operativet installeras. Är någon förvånad? Men det går åtminstone att uppdatera och görs det på rätt sätt funkar det ok. Som om det ens är garanterat att Android-mobilerna kommer klara nästa operativuppdatering. 

Av någon anledning verkar det som en två år gammal Apple måste klara det en ny Android mobil klarar, annars är något fel. På iPhone. Omg...”

Apple är mycket bra (inte bara, men absolut inte ”så mycket skit”).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Cliddo:

Håll en hand hårt runt en 3G eller 3GS så upplever ni samma sak.

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

nått du saknar eller?

Skrivet av MaLo:

vad kallas de som inte kan låta bli pajkastning då? som inte är det minsta intresserad i produkten eller nått från företaget, utan bara ur ute efter att klanka ner på andra mycket av det som skrivits hittills i denna tråd är ju knappast nått man kan kalla konstruktiv kritik, utan bara nån som ser ett tillfälle att klanka ner på apple som företag. säger inte att du gjort det, men det är många som skriver saker som kan tolkas som "de som köper nått från apple måste ju vara dumma i huvudet", ibland står det ju i stort sett så rakt av.
star-affinity sammanfattade det rätt bra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnuso:

Sådär går de när Designerna har mer o säga till om än Ingenjörerna... Ska nog tro att de där har sågats internt redan men nån smart person ansåg att de va viktigare att telefonen såg bra ut än att den fungerade som telefon.

man får ju hoppas på att det är så för känns ju som en lite för stor miss för att de ska ha missat det under tester eller när de konstruera telefonen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Vem bryr sig? inte märkt något annat än att skit telia är värdelösa som vanligt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av HRN:

Man måste nog hålla bra hårt och på något konstigt sätt för att det ska påverka Nexus. Även om staplarna minskar så påverkar det inte dataöverföringen något nämnvärt, iaf när jag själv har mätt. Det är inte som de videoklipp man har sett av iphone 4 som tappar all datatrafik när man håller den "fel".

Som sagt, jag äger en Nexus one. jag håller inte hårt eller på något konstigt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasA88:

nej?

Permalänk
Medlem

För att spela djävulens advokat lite så känns det ändå som att folk överdriver problemen. Jag förnekar dem inte, men för mig är det ingen dealbreaker.

Engadgets exemplar visade inte upp problemet och de sa att de upplevde mycket bättre mottagning med iPhone 4. AnandTech visade i sina singaltester att iPhone 4 visade sämre resultat än 3GS, men i deras tester på fältet höll sig telefonen kvar på linan trots -113dB. Något som fick Anand att hävda saker som "reception is absolutely definitely improved" och "There's no doubt in my mind this iPhone gets the best cellular reception yet". (Det ska dock noteras att detta var med bumper case på.) Något han senare förklarade med att det är bättre att mäta i SNR istället för dB.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

varför detta hat mot apple? det är som jag skrev tidigare grymt dåligt av apple att de missat detta, men jag undrar som sagt om denna "häxjakt" som man nästan kan säga att det är på apple produkter o folk som gillar dem på swec, hade skett om det varit från nå annat företag.

Efter som folk som håller på med Apple priser produkterna sjukt högt, kvalitén ska vara grymmast i välden och det är minimalt med konstigheter. När det då kommer rapporter om sådana saker som denna så reagerar självklart folk just för att peka ut sanningen. IPhone 4 är säkert en fin telefon förövrigt men man kan ju inte på fullaste allvar säga att den är generellt den bästa är välden, då måste man verkligen ha låga krav på en telefon?

Det är möjligt att många telefoner lider av liknade problem men i detta fallet så kan man ju inte ens hålla IPhone 4 så som man brukar göra utan att täckningen går ner? Detta problemet har iallafall inte jag på min Samsung Wave.

Att man går o betalar 7000 kr för en telefon som man antingen måste tejpa eller sätta gummiskydd på för att kunna hålla den korrekt är för mig helt oförståeligt. Vill man absolut ha en IPhone, vänta tills de pumpar ut fungerande enheter, visa Apple att ni inte godtar deras trams. På så sätt kanske Apple når den kvalité som det snackas om.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av TiCK:

^^ Klockren parodi på en sak som är sorgligt sann!

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dahl:

Vem bryr sig? inte märkt något annat än att skit telia är värdelösa som vanligt

Telia är en av de bästa operatörerna i Sverige. Eller ja, antagligen den bästa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Telia är en av de bästa operatörerna i Sverige. Eller ja, antagligen den bästa.

I alla fall när de gäller täckning på GSM+3G de andra kan säga va de vill men åker man utanför stan så är telia bäst.

Sen va de gäller priser o så vet jag väl inte men man betalar för va man får oxo.

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vem är det som är trollkarl? Inte jag i alla fall.

Om du inte begriper vad jag skriver men ändå måste kommentera det så är trollkarl precis vad du är. Eftertanke och självinsikt är tydligen två utdöende egenskaper hos kommande generation...

Skrivet av Cliddo:

...Håll en hand hårt runt en 3G eller 3GS så upplever ni samma sak.

Nej, tyvärr.. jag märker ingen försämring.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Om antennen absolut inte får kortslutas, hur fan kan man vara så trög så att man sätter den på ett sånt stället så att man kortsluter den bara genom att hålla i telefonen normalt? Ett på-backat djur skulle till och med kunna komma på ett bättre ställe att sätta antennen på, för det är verkligen det absolut sämsta tänkbara stället som de lyckats klura ut:P

Vad jag menar är att detta problemet är så självklart att det inte kan ha varigt ett misstag. Så jävla efterblivna är väl inte apple så att de sätter antennen där av misstag, för vem som helst hade satt antennen på ett bättre ställe. Frågan är varför de gjorde detta med flit Kanske testar sina fanatiska anhängare lite:)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Var det någon överhuvudtaget som faktiskt trodde på Apple's dåliga bortförklaring?

Alla Apple fanboys, har en på jobbet han tror stenhårt på den.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av magnuso:

I alla fall när de gäller täckning på GSM+3G de andra kan säga va de vill men åker man utanför stan så är telia bäst.

Sen va de gäller priser o så vet jag väl inte men man betalar för va man får oxo.

Precis. De är dyra men de fungerar. Deras kundtjänst är också det bästa av de jag testat.
Telesnor är dåliga och 3 är sämre än sämst. Telia verkar faktiskt vara lite intresserade av att hjälpa till vilket man inte kan säga om 3 som bara anställer säljare med snygg frisyr för att kränga telefoner. Jag har nog aldrig stött på någon sån extremt inkompetens som kundtjänst på 3. Det är inte baserat på ett samtal utan jag har nog plöjt igenom halva reklamationsavdelningen inklusive chefen och det var bara en person som var det minsta hjälpsam. Aldrig mer 3. Jag tänker hålla mig till Telia. Det är värt de extra pengarna för att slippa allt krångel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hörde det ryktas att Apple ska börja sälja en ny produkt iShit eller iSkit på ren svenska.
Produkten kommer bestå av 100% förgylld dynga och redan har orderböckerna fyllts till bredden av 100% trogna Apple kunder.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Skrivet av TiCK:

+1 Perfekt avsnitt

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2