Letar efter någon bra djup/invecklad film :)

Permalänk
Medlem

Letar efter någon bra djup/invecklad film :)

Hej hej, jag sitter här helt tom på ideer o tankar med hur jag ska hitta mig en bra film så tänkte fråga er här på swec :).

Jag såg nyss en riktigt bra film som heter "Remember me". Jag skulle vilja hitta något i denna stil. någon som har en bra film som ni kan dela med er?

Mvh Linus

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Se David Lynchs filmer

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Drama.. romans...
5 centimeters per second
Hurr imma durr

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

The Fountain?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Primer för den som gillar invecklade och mysko filmer.
Primer (2004)

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Twilight eclipse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Twilight eclipse!

Den sågs på premieren ingen mer Anime filmer bara

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Twilight eclipse!

Knappast djup eller invecklad

The Man From Earth

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan inte göra något annat än att älska The Man from Earth.

Annars tycker jag du och alla andra ska se Boy A. Knappast någon pick-me-up film men den är djupare än havet.

Permalänk

Stay rekomenderar jag Stay (2005/I)

Permalänk
Medlem

Håller med Ilja, primer bör ses! Även Pi kan vara ganska invecklad ibland Pi (1998)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Donnie Darko (2001)

Den måste man se om man inte gjort det än.

Permalänk
Skrivet av NYYankee:

Hej hej, jag sitter här helt tom på ideer o tankar med hur jag ska hitta mig en bra film så tänkte fråga er här på swec :).

Jag såg nyss en riktigt bra film som heter "Remember me". Jag skulle vilja hitta något i denna stil. någon som har en bra film som ni kan dela med er?

Mvh Linus

Inte i samma stil, men "Svart katt, vit katt" är definitivt värd att ses

Permalänk

Cube, man blir då varken smartare eller klokare av den filmen.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Lost Highway - Suveränt konstig film som blir bättre varje gång man ser den. Tyvärr är den lite svårsmält för de flesta. Mulholland drive som är en liknande film, också av David Lynch är inte alls lika bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Lost Highway - Suveränt konstig film som blir bättre varje gång man ser den. Tyvärr är den lite svårsmält för de flesta. Mulholland drive som är en liknande film, också av David Lynch är inte alls lika bra.

Mulholland drive var då den konstigaste filmen jag sett. Vet inte om jag vågar mig på Lost Highway.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Lost Highway - Suveränt konstig film som blir bättre varje gång man ser den. Tyvärr är den lite svårsmält för de flesta. Mulholland drive som är en liknande film, också av David Lynch är inte alls lika bra.

Kan bara hålla med dig om att Lost Highway var konstig, men den rekommenderas i alla fall.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Mulholland drive var då den konstigaste filmen jag sett. Vet inte om jag vågar mig på Lost Highway.

Se eraserhead också! Där får man en del att tänka på

Eller om ni vill ha lite nyare film och gillar Jarmush, se The Limits of Control.

Permalänk
Medlem

Das Leben der Anderen. Invecklad, njae. Ett visst "djup" dock. Plus att den är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Som många har sagt tidigare, The Man From Earth - om än inte invecklad så är den väldigt intressant.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Slipstream (2007)

"96 minutes trapped in someone else's mind on drugs"

Väldigt (väldigt) udda film men på något skumt sätt också ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

The Fountain?

Tåls att skrivas igen. The Fountain?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Tåls att skrivas igen. The Fountain?

The Fountain är grym. Annars finns ju Memento som är rätt invecklad.

Permalänk

Om du tröttnar i jakten på invecklade filmer finns alltid Braindead...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk

Darren Aronofsky-filmer brukar vara ganska fina, speciellt Requiem for a dream.

Permalänk
Medlem

Inception borde kvalificera in sig här. Den är precis så invecklad som du vill att den ska vara. Lite lagomt eller mycket. Det är betraktaren själv som avgör kan man säga.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Av plot summaryn att döma så kanske Atonement är någonting. Kom ut 2007 och vann en oskar tror jag.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.