Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Medlem

Ringde brosan idag och han svarade med sin nya Iphone 3GS och det bröt hela tiden, trots att han är i STAN!!! fy fan va dåligt rent ut sagt, min gamla sony ericsson har bättre täckning trots sina 3 år på nacken och halvt misshandlad
Lyckat med en telefon för strax över 6 000:- och inte kunna ringa/ta emot samtal, skrämmande dåligt!

Lite relaterat till nyheten då det är föregående modell med samma fel.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Lite relaterat till nyheten då det är föregående modell med samma fel.

Hur skulle det vara möjligt menar du? Har du ens läst nyheten?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Hur skulle det vara möjligt menar du? Har du ens läst nyheten?

De gjorde test där Iphone var den som tappade mest styrka med andra ord sämst antenn och kom fram till att detta inte bara var mjukvarufel utan också hårdvaran har jag missat något!? antar att det finns något liknande problem med 3GS då detta hände idag när jag ringde brosan på ett ställe där jag har från 75-100% styrka med min telefon.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

har jag missat något!?

Ja, det verkar så.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixim:

"Öhh va", eller så medföljer det en förlängningssladd som gör att laddaren och därmed datorn jordas. Använd denne i ett jordat uttag för att slippa stötarna.

Ni borde nog lämna in era burkar på garantiåtgärd, har aldrig använt den längre kabeln och aldrig fått en stöt.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Efter som folk som håller på med Apple priser produkterna sjukt högt, kvalitén ska vara grymmast i välden och det är minimalt med konstigheter. När det då kommer rapporter om sådana saker som denna så reagerar självklart folk just för att peka ut sanningen. IPhone 4 är säkert en fin telefon förövrigt men man kan ju inte på fullaste allvar säga att den är generellt den bästa är välden, då måste man verkligen ha låga krav på en telefon?

Det är möjligt att många telefoner lider av liknade problem men i detta fallet så kan man ju inte ens hålla IPhone 4 så som man brukar göra utan att täckningen går ner? Detta problemet har iallafall inte jag på min Samsung Wave.

Att man går o betalar 7000 kr för en telefon som man antingen måste tejpa eller sätta gummiskydd på för att kunna hålla den korrekt är för mig helt oförståeligt. Vill man absolut ha en IPhone, vänta tills de pumpar ut fungerande enheter, visa Apple att ni inte godtar deras trams. På så sätt kanske Apple når den kvalité som det snackas om.

hur många äre som säger att det är acceptabelt? men man måste ju samtidigt fråga sig hur stort problem det verkligen kommer bli. sen får man ju väga av, om det är en stor dealbreaker eller inte för en själv. du kan ju så att säga inte sitta o avgöra vad jag ska prioritera (som rent exempel) eller hur mycket det kommer drabba mig om jag köper mobilen.kollar man på 99mac.se , där flera börjat få hem sina, så skriver vissa att de visserligen kan provocera fram det, men att i vardaglig användning har de inte drabbats/märkt av det. andra skriver att de inte haft nå problem alls. det betyder inte att problemet inte finns, utan kanske bara att det målats upp som om det alltid blir problem. därmed inte sagt att det inte är en grov miss av apple.

men kollar man många inlägg i denna tråd, så är ju kritiken som slängs in ofta inte ens bunden till iphone 4, utan till att apple isig är ett skitföretag o alla som handlar av dem är korkade.

o ja, det bästa för att pressa dem ä att inte köpa, det tråkiga ä ju att med största sannolikhet så kommer tillräckligt många köpa ändå.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

De gjorde test där Iphone var den som tappade mest styrka med andra ord sämst antenn och kom fram till att detta inte bara var mjukvarufel utan också hårdvaran har jag missat något!? antar att det finns något liknande problem med 3GS då detta hände idag när jag ringde brosan på ett ställe där jag har från 75-100% styrka med min telefon.

väldigt vetenskapligt test

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Och tänk, om de skickat ut en "bumper" till de med problem så hade hela denna historia gått enligt tonerna att "oh fan, de gjorde fel men de vill ju ändå försöka hjälpa sin kunder". Istället så har vi en riktigt underhållande häxjakt och ett företag som, i caps dessutom, ABSOLUT INTE vill hjälpa sina kunder trots att det är deras fel.

Tänk så mycket billigare det hade blivit med lite silikon/gummi istället

Är ju inte en omöjlighet att apple gör något åt saken. Det var ett kakeluande när ipod 5g och ipod lanerades, de repades oerhört lätt. Då skickade apple ut påsar till oss som hade klagat. Hursom vet troligen inte random på stan om detta problem, är väl mest vi nördar, vilka är en liten målgrupp.
Det finns således gott om tid att åtgärda problemet.

Permalänk
Medlem

Som Macanvändare sen tidigt 80-tal så blev jag riktigt jävla sne på Apples sätt att hantera det här uppenbara problemet, då det bara är hårdvaran det handlar om, uppmaningarna om att "hålla den annorlunda" gör mig rent förbannad. Det ultimata beviset som krossar Apples skitargument om formler och annat dravel är hastighetstesterna, för det är knappast något visuellt. Att dom ens tillverkar en bumper är enligt mig ett bevis på att dom vetat om problemet sen start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Att dom ens tillverkar en bumper är enligt mig ett bevis på att dom vetat om problemet sen start.

Detta tror jag också. Vad jag vet så har de aldrig tidigare haft egna skydd till någon iPhone?

Permalänk
Medlem

Lol passar rätt bra.

In your face Apple. Sluta mörka.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Det borde vara lätt av apple att fixa, lägger de ett lager lack på antennen är problemet säkert löst.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aonike:

Detta tror jag också. Vad jag vet så har de aldrig tidigare haft egna skydd till någon iPhone?

Exakt, med motivation att dom inte ville inskränka på den tredjeparts-tillverknings-marknaden, men samtidigt så har inte 3G och 3GS samma problem. (inte i lika stor skala iaf, har inte lyckats själv iaf...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Är ju inte en omöjlighet att apple gör något åt saken. Det var ett kakeluande när ipod 5g och ipod lanerades, de repades oerhört lätt. Då skickade apple ut påsar till oss som hade klagat. Hursom vet troligen inte random på stan om detta problem, är väl mest vi nördar, vilka är en liten målgrupp.
Det finns således gott om tid att åtgärda problemet.

Jo visst, men i detta skede så hjälper det ju kunderna men det förbättrar inte deras PR vilket vi alla vet är en mycket viktig valuta för ett företag. Speciellt ett företag som apple som baserar så mycket av sin verksamhet på just PR istället för innovation, teknik m.m. Apple lever på sitt namn och på den innebörden som namnet håller. Apple är en helhet, ett koncept och sin egen lilla sfär där allting som ingår ska vara just en del av "the apple experience" vilket också gör att när man på detta sättet gör en PR-mässig faceplant och sen försöker få det till att "det var med flit, host host, det gjorde inte ont" så lider hela denna sfär, inte bara den bit som faktiskt gick åt fanders. PR är viktigt för alla, men för Apple så är det mer än så vilket gör detta till en blunder av episka proportioner. För de borde vetat bättre, för sin egen skull.

Hade man gjort det från början så hade det ju vart just "äh, shit happens med apple är kanon som hjälper till" och PR-kontot hade fått en boost. Gör de däremot samma sak nu så är det "Görs bara för att de måste, snålapor" och PR-kontot går i bästa fall plus minus noll, men troligen minus en hel del. Så ja, de kan fortfarande åtgärda det, men att reparera skadorna på sitt åh så fina yttre som de så gärna vill hålla putsat och fint är det för sent för.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Ringde brosan idag och han svarade med sin nya Iphone 3GS och det bröt hela tiden, trots att han är i STAN!!! fy fan va dåligt rent ut sagt, min gamla sony ericsson har bättre täckning trots sina 3 år på nacken och halvt misshandlad
Lyckat med en telefon för strax över 6 000:- och inte kunna ringa/ta emot samtal, skrämmande dåligt!

Lite relaterat till nyheten då det är föregående modell med samma fel.

Jag lägger ett "me too" på den.

Av alla telefoner jag någonsin haft så har min 3GS absolut sämst mottagning. Jag har haft den i snart ett år, och inte ETT enda samtal har varit felfritt (och jag har alltid haft samma operatör, Telia). Ord faller bort så jag måste säga "va?" och "är du kvar?" hela tiden, och samtal kopplas ned då och då. Inne i lägenheten fungerar den knappt. Alla andra telefoner jag haft under de 10 år jag bott på samma ställe har inte haft några som helst problem. Alltid full signalstyrka. Det står en 3G-mast 400 meter härifrån, med fri sikt.

Jag tycker Apple borde vägras sälja "telefoner" när de är så undermåliga som de är på den biten. De borde säljas som handdatorer, enbart. Eller som leksaker. För det är en kul men sjukligt dyr leksak. Inget annat.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Neco:

Exakt, med motivation att dom inte ville inskränka på den tredjeparts-tillverknings-marknaden, men samtidigt så har inte 3G och 3GS samma problem. (inte i lika stor skala iaf, har inte lyckats själv iaf...)

Apple är ju kända för att gynna trjedjepartstillverkning...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om du inte begriper vad jag skriver men ändå måste kommentera det så är trollkarl precis vad du är. Eftertanke och självinsikt är tydligen två utdöende egenskaper hos kommande generation...

Vad är det jag inte begriper menar du?
Det verkar snarare vara du som inte begriper vad du själv skriver. Din billiknelse var inte särskilt jämbördig med antennproblemet på iPhone 4. Du tycker fortfarande att den är det eller?

Eftertanke och självinsikt?
Kommande generation?
När kom detta in i bilden?
Vet du vilken generation jag tillhör?

Du verkar himla bra på att hårdra saker (som så många här på SweClockers).
Bara för att Alexander23 tyckte att det fanns positiva saker med iPhone 4 som vägde upp för känsligheten med antennen så börjar du snacka om ”Reality Distortion Field” och att han är ”ologiskt märkeslojal” etc.

Frågan är om det inte är du som är inne i ett RDF med tanke på dina snäva bedömningar.

Lade till ett ”det”
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Ringde brosan idag och han svarade med sin nya Iphone 3GS och det bröt hela tiden, trots att han är i STAN!!! fy fan va dåligt rent ut sagt, min gamla sony ericsson har bättre täckning trots sina 3 år på nacken och halvt misshandlad
Lyckat med en telefon för strax över 6 000:- och inte kunna ringa/ta emot samtal, skrämmande dåligt!

Lite relaterat till nyheten då det är föregående modell med samma fel.

Cool story bro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Som sagt, jag äger en Nexus one. jag håller inte hårt eller på något konstigt sätt.

Som sagt, jag äger också en Nexus One och även om staplarna ändras när man håller telefonen så påverkas inte överföringshastigheten nämnvärt, och det är det som är huvudsaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Cool story bro.

Mmm... Väldigt cool.
Det måste ju vara så att de 500 000 iPhones som finns i Sverige alla har detta problem, det är bara det att folk blivit hypnotiserade av Apple så att de tror att det är OK.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av Cliddo:

Det går bara att störa signalen genom att håller hårt runt där antennen sitter på 3G och 3GS, vilket är någonstans på övre baksidan. Hur som helst är det väldigt svårt att störa den och det händer aldrig om man håller telefonen "normalt", i alla fall inte på min 3G. Därför är det inte speciellt relevant.

På iPhone 4 behöver man bara ha kontakt med undre vänstra sidan så dyker signalen, därför är det ett mycket större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Fungerar den dåligt? Är det så enkelt?

Ja, det verkar ju som om den gör det. För att vara en telefon i den prisklassen så anser jag att den inte verkar fungera så bra?

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte sett dem presentera någon data, detta test verkar ju vara riktigt dåligt utfört.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Apple kanske släpper små mössor med spiraler av ståltråd på toppen så blir användaren sin egen antenn. Då löser man inte bara antennproblemet utan Apple får också en helt ny produkt att sälja till sina fans. Dessa får därmed också ett enkelt sätt att känna igen varandra och kan på så sätt lätt känna att de är en del av den exklusiva Apple-familjen. Rekommenderat ca pris för mössan borde ligga runt $1000.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

FAIL från apples sida att släppa en ofullständig mobil. Till och med Telenor har bokningsstopp och fler teleföretag kommer nog följa samma visa. För varje såld telefon kommer service och reklamationskonstnaderna stiga till det dubble av säljpriset. Ypperligt dåligt från ett bolag som annars har "it just works" från deras tidigare produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

FAIL från apples sida att släppa en ofullständig mobil. Till och med Telenor har bokningsstopp och fler teleföretag kommer nog följa samma visa. För varje såld telefon kommer service och reklamationskonstnaderna stiga till det dubble av säljpriset. Ypperligt dåligt från ett bolag som annars har "it just works" från deras tidigare produkter.

Du vet att Telenor har bokningsstopp eftersom de fick för många bokningar va? Och inte skulle kunna tillgodose alla.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Enklaste lösningen är ju att inte köpa en iPhone...finns ju faktiskt bättre telefoner.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Folk verkar försöka lyfta det här problemet till skyarna. Visst är det en designmiss men frågan är om man kommer märka så mycket av det. Så länge täckningen är bra så påverkas inte samtalen och annars så får man väl ge fan i att sätta fingret just där. Visst är det lite ruttet av Apple att inte erkänna "felet" men själv så ser jag det inte som något större problem. Telefonen verkar vara riktigt trevlig i övrigt. Extremt bra display och kamera, betydligt bättre batteritid jämfört med föregångaren, oslagbar kvalitékänsla och bra prestanda. Helt klart en av de bästa telefonerna på marknaden just nu. Vilken som är bäst är dock upp till var och en att avgöra då smaken är olika.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Delerium:

Så länge täckningen är bra så påverkas inte samtalen och annars så får man väl ge fan i att sätta fingret just där.

Källa?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av AndreasA88:

Egna vetenskapliga utförliga tester!