Permalänk

Första Gravering

här är ju minn Första Gravering.. EnJoY

Första Gravering

Permalänk

ojj dubbelpost

Permalänk

Va det meningen att bokstäverna skulle vara olika stora och snea?

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

kanske.....

Permalänk

Men fy fabian vaaaa fsnyggt! :). Du skulle ha använt linjal ser det ut som.

Permalänk

2p för att jag sett mycket värre moddar

Permalänk
Medlem

Oo "looks only a mother could love"

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Själva graveringen var det inget fel på, kanske skulle lagt lite mer tid på texten dock.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Proffsmoddare

Det ser ju ut som mallen, så en någolunda bra gravyr som hade kunnat vara snyggare om du skrivit ut ifrån datorn istället. Någonting att tänka på till nästa gång kanske. Lycka till!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Man har ju sett snyggare moddar i sina dagar..

Permalänk
Medlem

Varför graverar du ens ? Det ser förjävligt ut !

Permalänk
Medlem

Killen kanske inte må ha en för stadig hand, men man måste ju testa sig fram för att bli bättre! 3p för att han försökte!! /// Mofflan

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Som Sack sa, det ser ut som mallen men du borde ha lagt ner mer tid på just mallen.
3p för det.
GL HF i framtiden

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Avstängd

Hej, jag tycker ärligt det här är riktigt FAIL. men själva graveringen är okej! Du borde dock ritat snyggare från början för det där ser inte bra ut.

4p ändå för att man ska börja på level 1 och gå uppåt

edit:
efter att läst alla kommentarer tror jag att mitt inlägg var onödigt... Tycker att hälften av inläggen är oseriösa och mod borde titta över tråden asap.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

jadu va ska man säga ? Inte alls nått jag tyckte va ENJOJ, du förstörde mer eller mindre chassit med denna gravyr ,nästa gång testa på nått som inte skall användas istället för att förstöra det som du har och använder.

viden annan jämnförelse till att vara första gången du graverar kanske du skulle ta en titt på denna http://www.sweclockers.com/galleri/5607-enkel-forsta-gravyr

Så detta är nog inte din grej ,Och nu säger jag inte att jag är bättre men jag visar inte upp nått heller

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Äntligen nån som är lika kass som mig att måla fast det betyder inte att jag graverar mitt chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kockski:

jadu va ska man säga ? Inte alls nått jag tyckte va ENJOJ, du förstörde mer eller mindre chassit med denna gravyr ,nästa gång testa på nått som inte skall användas istället för att förstöra det som du har och använder.

viden annan jämnförelse till att vara första gången du graverar kanske du skulle ta en titt på denna http://www.sweclockers.com/galleri/5607-enkel-forsta-gravyr

Så detta är nog inte din grej ,Och nu säger jag inte att jag är bättre men jag visar inte upp nått heller

Haha är det så man lär sig saker, genom att ge upp efter ett försök, du kommer ju aldrig lära dig något annat än att klaga för det ger du ju inte upp

Hur lärde du dig att cykla? kunde du det direkt kanske eller övade du flera timmar om dagen tills du kunde utan hjälp?
Jag lovar att man föds inte som graverare, och man kan lära sig nästan ALLT om man vill och övar

Lär dig detta, vilja och övning...

Rensar bort lite onödigt.. //Lezziter

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

är du allvarligt nöjd med resultatet?

som någon skrev tidigare kan det va bra å träna lite innan man fräser på

Permalänk
Musikälskare

Hmm ja va säger man, prova igen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jaa du vad ska man säga?
De små nissarna uppe i ditt huvud kan inte ha arbetat så hårt när detta hände va?
Varför testade du inte med en random gravyr på en metallbit först? Om du inte har en skrivare hemma för att skriva ut texten är det väl inte så svårt att skissa av från skärmen?

Nej du. Jag tycker synd om chassidörren som fick ta smällen av detta.
Gör om gör rätt.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

2p för att jag sett mycket värre moddar

heh.. Tack för poängen...

Skrivet av mini-ryttge:

Själva graveringen var det inget fel på, kanske skulle lagt lite mer tid på texten dock.

håller med.. ska fixa så det står Dream Hack.. hoppas det blir bättre.. + ska annvända linjal på tejpen denna gång och se ifall det blir bätre...

Skrivet av huttala:

Man har ju sett snyggare moddar i sina dagar..

vet.. Själv är jag Insperead av Wolverine..

Skrivet av Brezzer7:

Varför graverar du ens ? Det ser förjävligt ut !

*HosT* That What She Said *host*ok....

Skrivet av mofflan:

Killen kanske inte må ha en för stadig hand, men man måste ju testa sig fram för att bli bättre! 3p för att han försökte!! /// Mofflan

har en stadig hand ^^ men dock, så blev inte graveringen stadig..

Skrivet av joshoa:

Hej, jag tycker ärligt det här är riktigt FAIL. men själva graveringen är okej! Du borde dock ritat snyggare från början för det där ser inte bra ut.

4p ändå för att man ska börja på level 1 och gå uppåt

edit:
efter att läst alla kommentarer tror jag att mitt inlägg var onödigt... Tycker att hälften av inläggen är oseriösa och mod borde titta över tråden asap.

håller med.. ?

Rensat. //Lezziter

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Nu är det dags att tänka till för många här!
Oavsett hur "fult" något är i era ögon är det inte okej att skriva vad som helst, lite vanlig hyfs ska fungera även på internet. Det ger inte heller något att svara på inlägg som uppenbart är skit med ännu mer skit, rapportera istället och låt saken bero.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Okej, ärligt nu. Det var kanske inte det snyggaste .. Men Hej där, alla som håller på med gravyr osv idag har ju börjat på level zero, precis som dig.
Så det är bara att hålla takten så blir det nog bättre nästa gång! Men ett litet tips, om det inte var tänkt att texten skulle ha blivit sådär, skriv ut den isf, så du har en mall .. kan bli enklare så isf.

Men, du får ändå 3p. Det var inte vidare snayggt, men det kanske blev som du hade tänkt dig, vad vet jag (eller någon annan här för det .. ).
Hoppas att det kommer fler gallerier där du har tränat in dina skills lite mer ;).

Men i överlag, bra jobbat!

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Okej, ärligt nu. Det var kanske inte det snyggaste .. Men Hej där, alla som håller på med gravyr osv idag har ju börjat på level zero, precis som dig.
Så det är bara att hålla takten så blir det nog bättre nästa gång! Men ett litet tips, om det inte var tänkt att texten skulle ha blivit sådär, skriv ut den isf, så du har en mall .. kan bli enklare så isf.

Men, du får ändå 3p. Det var inte vidare snayggt, men det kanske blev som du hade tänkt dig, vad vet jag (eller någon annan här för det .. ).
Hoppas att det kommer fler gallerier där du har tränat in dina skills lite mer ;).

Men i överlag, bra jobbat!

tackar

EDIT:

men..... jag har ingen bläck just nu men... hur hadde du tänkat att jag ska skriva ut förmålet.. ?? för... jag har bara vanligt papper... och ifall jag tejpar på det "tejp på sidor.." så lossar det när jag typ är halvvägs.. eftersom man har ju skärt sunder där... ??

Permalänk

Om man han har följt mallen när han graverade (som han har gjort) så är det ju bra. Det här kanske inte är så fint i några ögon, men konst i andras Alla tycker olika...

Bra jobbat!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Jag tror att det skulle kunna bli ganska häftigt om du fortsatte att öva över hela chassit tills det blir fyllt av diverse gravyrer. Skulle bli lite grafitti/tattoo liknande i slutändan. Många av dom som har tatuerat hela kroppen har massvis med små olika tatueringar som är oberoende av varandra. Det är när man väver ihop det som det blir häftigt. Samma sak med en stor vägg med grafitti. Hela väggen kan se riktigt bra och häftigt ut trots att den består av massor av små skitsaker. Om du fyller hela chassit så lär det säkert bli en liknande effekt samt att du får redigt med träning. Man kommer säkerligen se att motiven blir gradvis bättre vilket också kan vara kul/häftigt när chassit väl blir täckt.

Lycka till med graveringen.

Permalänk
Medlem