Kommer de bli accepterat att offentligt klanka ner på överviktiga?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RedFLip:

Vad jag väljer att göra så sett är min ensak, samma som med den som är överviktig, deras ensak.
Skippa bullshiten om tvånavvänjning.
ALLA rökare ställer sig inte på andra när de ska röka, jag och flertal andra går iväg för att ej störa och få nån att känna sig obekväm..
Värt att påpeka väldigt få hotel tillåter rökning på rummen, om de ej står innan att de är ett rum för rökare..Då är de inte svårare än be om ett annat?
Tycker Alkohol borde vara olagligt, orka hamna brevid nån högljud jävel när man är ute bara för han är lite överförfriskad...eller?

Orka hamna bredvid nån högljud djävel i största allmänhet. Mobiltelefoner borde förbjudas med samma logik då många skriker när de talar i den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Orka hamna bredvid nån högljud djävel i största allmänhet. Mobiltelefoner borde förbjudas med samma logik då många skriker när de talar i den.

Ja, fattar själv att logiken var dum
Men de lite de jag kände från hans kommentar, han klaga ju inte direkt på rökningen utan på de som rökade efter rökning var gjord, att han hamna brevid en rökare på ett tåg eller i ett hotelrum som använts av en rökare

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Detta beteende med att klanka ner på rökande eller överviktiga människor börjar ju få små nazistiska toner över sig tycker jag.. Samma sak kan jag, som är från Finland, se med snus, eftersom jag själv är snusare. Det var ett jävla tjat när förbudet mot säljandet kom om hur det påverkade omnejden o.s.v. Men det är ju rent befängt, vilket varje människa borde veta.. Kasta ut en snus i naturen och den kommer försvinna, eftersom den förmultnar. Det kommer inte en fimp att göra, så det ska ingen försöka påvisa.
Jag lever ju som så då att jag inte orkar bry mig i hur folk bestämmer att leva?
Vill du röka? Rök dig till döds! Vill du äta onyttigt? Ät tills du storknar! Vill du sitta framför datorn och lägga allt vad gamla IRL-polare och dylikt heter? Varsågod!
Och ja, man dör av både rökning och att äta onyttigt, det vet väl vilken kotte som helst. Ändå finns det, fanns det och kommer (observera gärna detta) alltid att finnas folk som gör allt detta. Ingen kommer kunna stoppa det, så varför gå omkring och klaga? Visst, en nonchalant icke-rökare kanske vill sitta på en krog utan att känna den stinkande tobakslukten från en cigarett, så gör ett rökrum.
Vill nåt nonchalant hälso-freak klaga på de som äter onyttigt? Varför? Varför ska småsinniga jävla idioter lägga sig i andras liv och få dem att må ännu mer skit än de förmodligen redan gör?
Jag är överviktig, det är inget jag smusslar med, för det går inte direkt.
Jag vill gärna se någon komma och säga till mitt ansikte att jag ska gå ner i vikt, för att jag är sånt jävla fläskberg. Jag vill se det. Inte för att jag tar åt mig av sånt beteende, men det vore ju väldigt skoj Nu har jag väl ändå skrivit tillräckligt?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube