Permalänk

Kan inte boota

hej
Till att börja med visste jag inte vart jag skulle lägga tråden så passar den bättre någon annan stans flytta den.
Det är så att jag har lite problem med min dator. Det började igår då jag märkte att processorn var ganska varm så jag köpte en bättre processor fläkt(Transformer 4) och ny kylpasta. När jag kom hem och öppna dator märkte jag att för att sätta ditt fläkten behövde jag komma åt moderkortet back ifrån för att sätta ditt den. Så jag börja skruva av skruvarna och plugga ur en del sladdar efter mycket krånglande lyckades jag få på fläkt och satte i allt annat jag tagit ur. Men när jag starta dator kunde den inte hitta min interna hårddisk jag kunde inte boot Windows och inte ens hitta hårddisken när jag gick in i bios.

Jag har P6T SE som moderkort.

Permalänk
Inaktiv

Kollat att hårddisken har ström och är ansluten till moderkortet?

Permalänk
Skrivet av anon150406:

Kollat att hårddisken har ström och är ansluten till moderkortet?

check

Permalänk

några andra idere?

Permalänk
Medlem

Är det en s-ata-hårdisk? Prova att byta s-ataport och även kabel om du har en sådan liggandes.

Permalänk
Medlem

inte säker på om det är exakt samma problem jag brukar uppleva men testa att köra in en windowsskiva och kör en repair för att återställa MBR.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

inte säker på om det är exakt samma problem jag brukar uppleva men testa att köra in en windowsskiva och kör en repair för att återställa MBR.

Det kan det inte vara. Han ser inte den i bios

Permalänk

Testa dra ut alla sladdar från början,O sätt in alla. Om det fortfarande inte fungerarar,Hör du om HD'n startat elr är den bara tyst?

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk

Testa att ha datorn på och va i bios. Ta ut sladden och sätt in den igen. Spara i Biosen och starta om. Du går sen in igen i Biosen och kollar om disken syns.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED