Tangentbord i akryl från Enermax

Permalänk
Melding Plague

Tangentbord i akryl från Enermax

Enermax rullar ut två nya tangentbord med avskalad design och ram av glänsande akrylplast.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Påminner lite om en svart verision av Apples... Men det va ju najs som fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att man inte vet när det kommer till Sverige för jag har en kompis som behöver ett vettigt trådlöst tangentbord.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

ser inte ut som man kommer kunna ha det helt platt, eller vad man ska säga, Dom luta tangentbordet pinnarna verkar ju vara där hela tiden, vilket är en dealbreaker för mig.

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Rätt charmigt tangentbord! Lite tveksam till det röda kanske... Och det lär ju bli en flott- och fingeravtrycksfest utan like

Undrar vad det kommer kosta? ... och om det nånsin hittar hit till Svedala. (enermax tangentbord är skrämmande ovanliga här)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Väldigt snyggt men inget jag själv skulle använda.

Permalänk
Medlem

Snyggt så länge man inte använder det, precis som mitt Razer Lycosa. Blank plast är så jäkla korkat, men ack så vanligt. Ännu värre inom mobiltelefonvärlden. Det fastnar fingeravtryck på en gång.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Synd det är så glansigt, är antireflexanspråkare.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Bah! Jag som trodde att det skulle vara i transparent akryl!

Och det där röda får ju folk att tro att det är bakgrundsbelyst. Mitt ex köpte ett Logitech tagentbord på elgiganten där säljare sa att den är bakgrundsbelyst (på bilden såg det som bakgrundsbelyst med rött) vilket visade att det var bara simpel färg...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Akryl? Va? Vill de inte specifiera närmare vad det är för plast utan säger bara att tangentbordet är tillverkat av PLAST? Det är mitt tangentbord också. Eller det kanske är tillverkat av sten? hmm..

Jag har inte heller haft några problem med att mitt tangentbord repats eller åkt ner i golvet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Akryl? Va? Vill de inte specifiera närmare vad det är för plast utan säger bara att tangentbordet är tillverkat av PLAST? Det är mitt tangentbord också. Eller det kanske är tillverkat av sten? hmm..

Jag har inte heller haft några problem med att mitt tangentbord repats eller åkt ner i golvet..

Polymetylmetakrylat - Wikipedia

...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Akryl? Va? Vill de inte specifiera närmare vad det är för plast utan säger bara att tangentbordet är tillverkat av PLAST? Det är mitt tangentbord också. Eller det kanske är tillverkat av sten? hmm..

Jag har inte heller haft några problem med att mitt tangentbord repats eller åkt ner i golvet..

Akryl är en typ av plaster, och de menar troligen PMMA (Plexiglas). Det finns ju andra typer av plaster än just akryl-plaster.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Såg nice ut, hoppas det kommer till Sverige.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Och det där betyder vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woodlauncher:

Och det där betyder vad?

Antagligen att det är lika "reptåligt" som våra tangentbord, och att detta tangentbordet vi diskuterar inte klarar av b.la. alkohol? x)

Permalänk
Skrivet av facedark:

Antagligen att det är lika "reptåligt" som våra tangentbord, och att detta tangentbordet vi diskuterar inte klarar av b.la. alkohol? x)

Haha jo, men tänkte mest på vad han menade med den där länken utan någon som helst förklaring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Bah! Jag som trodde att det skulle vara i transparent akryl!

Och det där röda får ju folk att tro att det är bakgrundsbelyst. Mitt ex köpte ett Logitech tagentbord på elgiganten där säljare sa att den är bakgrundsbelyst (på bilden såg det som bakgrundsbelyst med rött) vilket visade att det var bara simpel färg...

Haha blev oxå blåst på ett "bakrundsbelyst" tangentord, på elgiganten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Påminner mig något om mitt Logitech Illuminated. Såg rätt okej ut dessutom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piece of Cake:

Synd att man inte vet när det kommer till Sverige för jag har en kompis som behöver ett vettigt trådlöst tangentbord.

Ett rekommendation till kanske det vettigaste trådlösa tangentbordet torde vara Logitech DiNovo Edge, sjukt tangentbord med otroligt batteritid och räckvid. Känslan att skriva med det är....obeskrivligt bra!

Det är baserat på bluetooth och kräver (såklart) en mottagare i datorn, vare sig med ett redan befintligt i datorn eller med tillhörande usb-sticka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ett rekommendation till kanske det vettigaste trådlösa tangentbordet torde vara Logitech DiNovo Edge, sjukt tangentbord med otroligt batteritid och räckvid. Känslan att skriva med det är....obeskrivligt bra!

Det är baserat på bluetooth och kräver (såklart) en mottagare i datorn, vare sig med ett redan befintligt i datorn eller med tillhörande usb-sticka.

Tack för tipset, mycket snyggt, liknar mitt illuminated lite grann. Dock på tok för dyrt för min kompis, han hade tänkt 500-600 kr, ev lite mer om det är väl motiverat. Men detta är lite off topic så vi lämnar det nu.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

vilken fantasi man måste ha om man döper ett tangentbord av akryl till acrylux

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Blir nog ett bra tangentbord men att det kommer till Sverige skulle jag inte tro. Fick köpa mitt Enermax Aurora från Düskland (fanns i UK också men ville ha samma tangentlayout som i Sverige) och är väldigt nöjd.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Logitech DiNovo Edge och Illuminated är snyggare..

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

håller med äger ett illiminated, skönt och snyggt ^^

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro