Favorit PC-spel utvecklare?

Permalänk
Entusiast

Favorit PC-spel utvecklare?

Nu tänker jag på de som är mest ikoniska för PC spel, och tänker därför inte radda upp hur många företag som helst så det blir få alternativ och en 'övrigt'. /kommer inte på så många

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skulle jag få välja mellan dessa så kör jag nog på Bethesda! Fallout 3 in my heart <3

Permalänk
Medlem

Jag är en moddare så jag måste säga att valve lever upp till mina krav;D

Software development kit <3

Permalänk
Medlem

Valve, har levererat några spel man har kört några år, + att man har valves complete pack på steam!

Menar, hur många här har inte kört hl2 när det kom och en ny värld slogs upp?
Eller alla 12-åringar som kör cs? (Även en själv när man var i den åldern typ)
Portal är ett bra spel för att fördriva tiden med, left 4 dead & left 4 dead 2 är ju ett grymt bra spel med polare.
Och, vilka här har inte kört tf2 liksom? haha

Till trådskaparen, hade du haft DICE hade det fått blivit dom för battlefield bc2

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket svårt mellan Bethesda och Bioware, måste fundera på det. Hade det varit några år sedan: Valve utan tvekan, men deras löjeväckande försening av HL2:ep3 gör att jag tappat intresset och nästan känner avsky.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Mycket svårt mellan Bethesda och Bioware, måste fundera på det. Hade det varit några år sedan: Valve utan tvekan, men deras löjeväckande försening av HL2:ep3 gör att jag tappat intresset och nästan känner avsky.

är det Någon som har hört något alls angående hur det går med det?

Permalänk
Medlem

Har blivit kär i Biowares nya spel så dom får min röst.

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Bethesda på grund av G.E.C.K och The Elder Scrolls Construction Set, dröm för mig som älskar att modda. Valve har ju en sdk men på grund av ep3 så försvinner rösten.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Mina 3 favoriter är
Blizzard
Bioware
Valve

Men min absoluta favorit är trots allt Blizzard.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Valve då man kan göra så otroligt mycket saker med deras motor, vill inte ens veta hur mycket tid jag har lagt ner på moddar och deras spel.

Permalänk
Avstängd

Looking Glass Studios

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krilleoh:

är det Någon som har hört något alls angående hur det går med det?

Är ganska säker på att Ep3 numera är Half-Life 3 med tanke på hur lång tid dom haft den gömd.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Sötast

Valve utan tvekan.

Visst har de kanske försenat en produkt, men det är ju för att göra den superb.

Medans blizzard sjunker mer och mer på min lista och har börjat få $-tecken i ögonen istället för pupiller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Valve utan tvekan.

Visst har de kanske försenat en produkt, men det är ju för att göra den superb.

Medans blizzard sjunker mer och mer på min lista och har börjat få $-tecken i ögonen istället för pupiller

Jag har varit en stort Valve-fan, men deras hantering har gjort att mitt intresse för ep3 och hela half-life är borta. Kommer inte spela/köpa det oavsett när det kommer. Jag har gått vidare och ger mina pengar till företag som levererar, typ Bioware med Mass Effect 1&2 samt Dragon Age.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har varit en stort Valve-fan, men deras hantering har gjort att mitt intresse för ep3 och hela half-life är borta. Kommer inte spela/köpa det oavsett när det kommer. Jag har gått vidare och ger mina pengar till företag som levererar, typ Bioware med Mass Effect 1&2 samt Dragon Age.

så du tycker att Valve i allmänhet inte levererar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krilleoh:

så du tycker att Valve i allmänhet inte levererar?

När det gäller episka spel, ja. Snabbisar är de bättre på, men inget jag är intresserad av. Det gällde väl ens egen åsikt, eller ska det vara strikt objektivt?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

När det gäller episka spel, ja. Snabbisar är de bättre på, men inget jag är intresserad av. Det gällde väl ens egen åsikt, eller ska det vara strikt objektivt?

Nej, förlåt om mitt inlägg verklade som att jag tyckte du hade fel. Absolut inte, en tråd för alla att säga vad dom själva tycker och tänker. Men var bara nyfiken på vilken del som gjorde att du inte tyckte valve levererar ... Men, tack för svaret iaf!

Permalänk
Medlem

Det var Infinity Ward, men sen gjorde dom MW2.

Bethesda får min röst

Permalänk
Sötast
Skrivet av MultiMan:

Jag har varit en stort Valve-fan, men deras hantering har gjort att mitt intresse för ep3 och hela half-life är borta. Kommer inte spela/köpa det oavsett när det kommer. Jag har gått vidare och ger mina pengar till företag som levererar, typ Bioware med Mass Effect 1&2 samt Dragon Age.

Ja jo, jag har haft mina perioder av ren ilska också

Dock så anställde de ju Adam Foster som gjorde modden "Minerva: Metastasis" mitt under EP3 utvecklingen, jag skulle tro att de antingen slängt allt eller stora delar av det de hade gjort, för att bygga om det hela till den stilen Minerva körs i. (Genialisk gameplay) Prova modden om du aldrig lirat den, den skulle lika bra kunna varit EPx utan problem

Blev besviken på Bioware när de släppte ME2 faktiskt.
Min personliga uppfattning var att Mass Effect var mest troligt det absolut bästa spelet jag har spelat (åsidosatt buggyn haha)

Men tvåan? Självklart var den första timmen awesome, de hade verkligen polerat och gett grym känsla och gjort det smidigare. Men mer och mer som tiden gick så kändes det som en konsollport eller något, nerdummat och förenklat in i oändligheten.

Jag har inte ens klarat ME2, har nog inte ens spelat 30% av det :/

Permalänk
Medlem

1. Blizzard
2 .Valve
3. Id

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blizzard (:

Men hade nog tagit Rockstar om det varit med.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Oi, du har ju glömt Codemasters, DiRT 2 ffs!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Looking Glass Studios

Woooord
Måste också säga Lucas Arts (Samtliga äventyrsspel).
Revolution Software (Broken Sword 1 är nog det bästa "point and click" - äventyrsspelet som gjorts). Svenska Starbreeze Studios (Chronicles Of Riddick & The Darkness).

Själv är jag inget fan av stora studios. De gör mest tråkigt skit. Nog för att jag gillar Bethesda's Elder Scrolls, men även dem var bättre förr. Spel har oftast mer själ om inte flera hundra jobbar på dem samtidigt.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Dice då? Tycker dom borde vara med på listan

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

1. Illwinter. Dominions III är ett sjukt bra spel som håller hur länge som helst.

2. Papyrus. Bättre racingspel får man leta efter.

3. Bioware är rätt duktiga de med.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Entusiast

Omröstningen kan inte hålla hur många val som helst, om ni har någon annan synpunkt så finns 'Övrigt' av en anledning.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Looking Glass Studios

Hade mycket kul med Flight Unlimited II...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Blizzard är i en klass för sig, utöver blizzard så finns där en hel mängd både större och mindre utvecklare. Massive och Dice är även de högt uppskattade.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Måste jag rösta på de som finns så är det utan tvekan Valve :).

Har ju andra man gillar såklart.

Permalänk
Medlem

Valve såklart. Finns ingen annan utvecklare som Valve. Dom kanske försenar alla sina produkter, tar år på sig att utveckla, men slutgiltiga produkten är alltid episk! Dom betalar inte för DLC och de uppdaterar sina spel även efter det gått 10 år. Dom ger fri modning och även ger jobb åt de som är lite extra bra på att modda!