Nvidia släpper Geforce 258.96

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Tråkigt att höre då många säger att deras drivers är bra jag själv kommer aldrig köra ATI igen pga av deras drivers men samma sak där många har bra erfarenheter av dem, så vad ska man göra

Nvidia har de bästa drivrutinerna om man håller sig til deras senaste kort.
Drivrutinerna som kommer ut nu optimeras för GF100 samt GF104
(GTX 470, GTX 480, GTX 465 samt GTX 460).

tyvärr skiter nvidia i sina äldre kort i sina nya drivrutinssläpp och när den gamla GT200 är en helt annat konstruktion så kan de bli så att drivisarna inte"passar riktigt".

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

när släpps de nya drivrutinerna? står att jag har de senaste, har gtx 470

Permalänk
Medlem

Best drivers for GTX 285 i det här forumet diskuterar de om drivrutins felen med GTX 285 som fortfarande inte har fixats med de nya drivrutinerna...

Permalänk

Hur "pålitliga" brukar Nvidias Beta drivrutiner vara?
Är WHQL grejen bara en process som "måste" göras, och när drivrutinerna är under WHQL testning så heter drivrutinerna "beta"?
Brukar den slutgiltiga drivrutinen vara bättre och pålitligare än beta drivrutinen? Eller är det tvärtom att det är exakt smma drivrutiner fast med WHQL stämpel?
Skulle vilja få svar på detta för jag vet inte om jag vågar installera beta drirutinerna, är sugen på en eventuell prestandaboost i Call of pripyat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Hur "pålitliga" brukar Nvidias Beta drivrutiner vara?
Är WHQL grejen bara en process som "måste" göras, och när drivrutinerna är under WHQL testning så heter drivrutinerna "beta"?
Brukar den slutgiltiga drivrutinen vara bättre och pålitligare än beta drivrutinen? Eller är det tvärtom att det är exakt smma drivrutiner fast med WHQL stämpel?
Skulle vilja få svar på detta för jag vet inte om jag vågar installera beta drirutinerna, är sugen på en eventuell prestandaboost i Call of pripyat..

Testa? eller läs här WHQL-candidate 258.96

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Ok, där säger de ju att beta drivrutinerna är exakt som WHQL fast utan WHQL stämpeln, tack.

Permalänk

Nja, ingen vidare drivrutin för mitt grafikkort. Får felmeddelanden och streck över hela skärmen (även utanför Windows^^) Går nog tillbaka till de äldre

Edit: Crap, verkar heller inte fungera att byta tillbaka eller testa äldre, samma felmeddelanden och streck (Ibland vertikala och ibland horisontella.)
Felmeddelandet lyder: "Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 19X.XX slutade svara och har återställts."

De tycks ju vara ett grafikfel när detta anges, men eftersom detta är ytterst sporadiskt så vette fan - just nu fungerar de galant, utan streck osv. någon som har något tips?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av apophis_84:

Nja, ingen vidare drivrutin för mitt grafikkort. Får felmeddelanden och streck över hela skärmen (även utanför Windows^^) Går nog tillbaka till de äldre

Edit: Crap, verkar heller inte fungera att byta tillbaka eller testa äldre, samma felmeddelanden och streck (Ibland vertikala och ibland horisontella.)
Felmeddelandet lyder: "Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 19X.XX slutade svara och har återställts."

De tycks ju vara ett grafikfel när detta anges, men eftersom detta är ytterst sporadiskt så vette fan - just nu fungerar de galant, utan streck osv. någon som har något tips?

Kör driversweeper (Guru3D - Driver Sweeper download from Guru3D.com) ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Tack för tipset, men de hjälpte tyvärr inte.
Ska pröva en ominstallation av Windows, hoppas på de bästa..

Edit: Blev tillslut ett byte av grafikkort och nu fungerar de bra igen.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"