Permalänk
Medlem

Hjälp!!!

Hej alla! JAg har ett helt sjukt problem på halsen. Det är så att jag lirar NHL 10 väldigt mycket på PS3, jag spelar i en av sveriges bäcsta klubbar i EAHSL (Online klubbmatch med laget). Det innebär att man spelar 6vs 6 som mest. Man sköter sin egen gubbe på en speciell plats som tex center. Det är så att EA har 3 st NHL servrar (1 i stockholm) 2 st i USA, en på västkusten och en på östkusten) När jag ska koppla upp mig mot den i stockholm så står det efter ca 5-6 sekunder att denna spelsessionen är inte tillgänglig mer och så blir jag utkickad så att säga. Kopplar jag däremot upp mig mot en amerikan som sitter och hostar matchen så funkar det med delay såklart vilket innebär totalt ospelbart i stort sett.Allting har funkat klockrent tills i lördags då detta problemet dök upp. Jag sitter på ownit fiberbredband, enligt ownit ska alla portar vara öppna på den routern och eftersom det funkat innan och jag inte gjort nåt så borde väl inte det va problemet. Internet funkar kanon så har inga problem med det alls. Kan det va så att det e nåt strul med ip adressen hos mig, har fast ip. ´Provade nämligen att koppla upp mig hos en granne som sitter på samma bredband(vi bor i en bostadsrättsförening) och då funkade det helt plötsligt. Så felet borde ha med min IP adress att göra. Det sjuka är att jag kan spela vs matcher 1 mot 1 utan problem....Det borde ju inte gå heller i så fall kan man tycka. Någon som vet vad problemet kan vara????

Permalänk
Medlem

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

Mycket lätt läslig text!!!

Har du kollat igenom alla din internet inställningar på din PS3?
Har du prövat starta om routern?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Elmoth, lägg ner din stödiga attityd, kommer inte långt med den!

Permalänk
Medlem

Ingen stöddig attityd!

Det finns bara 2 orsaker till varför du ännu inte fått nått svar i denna tråd förutom av mig!
Den ena är att ingen vet eller så är det att ingen orkar läsa tråden!

Dessutom försökte jag ju hjälpa dig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av patflexx:

Hej alla! JAg har ett helt sjukt problem på halsen. Det är så att jag lirar NHL 10 väldigt mycket på PS3, jag spelar i en av sveriges bäcsta klubbar i EAHSL (Online klubbmatch med laget).
Det innebär att man spelar 6vs 6 som mest. Man sköter sin egen gubbe på en speciell plats som tex center.

Det är så att EA har 3 st NHL servrar (1 i stockholm) 2 st i USA, en på västkusten och en på östkusten) När jag ska koppla upp mig mot den i stockholm så står det efter ca 5-6 sekunder att denna spelsessionen är inte tillgänglig mer och så blir jag utkickad så att säga.
Kopplar jag däremot upp mig mot en amerikan som sitter och hostar matchen så funkar det med delay såklart vilket innebär totalt ospelbart i stort sett.
Allting har funkat klockrent tills i lördags då detta problemet dök upp.

Jag sitter på ownit fiberbredband, enligt ownit ska alla portar vara öppna på den routern och eftersom det funkat innan och jag inte gjort nåt så borde väl inte det va problemet.
Internet funkar kanon så har inga problem med det alls.
Kan det va så att det e nåt strul med ip adressen hos mig? har fast ip.

Provade nämligen att koppla upp mig hos en granne som sitter på samma bredband(vi bor i en bostadsrättsförening) och då funkade det helt plötsligt.
Så felet borde ha med min IP adress att göra. Det sjuka är att jag kan spela vs matcher 1 mot 1 utan problem....Det borde ju inte gå heller i så fall kan man tycka. Någon som vet vad problemet kan vara????

Nu kan kanske folk läsa det hela och hjälpa dig.

PS: Även jag orkade inte hjälpa dig pga att ansträngningen att läsa det hela var för stor.