hjälp att hitta ett bra försvars spel.. (strategi)

Permalänk
Medlem

hjälp att hitta ett bra försvars spel.. (strategi)

är ute efter något någorlunda snyggt och roligt strategi spel där det går ut på att försvara en punkt eller en bas eller liknande.. kan vara ett större Tower defence spel men föredrar om det skulle vara mer som ett vanligt rts..

så vet du om något spel som passar in tveka inte alla tipps är välkommna

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Entusiast

mitt tipps är att vänta i en vecka tills StarCraft 2 släpps, där kommer du ha en ändlös källa för sådana typer utav custom maps.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

mitt tipps är att vänta i en vecka tills StarCraft 2 släpps, där kommer du ha en ändlös källa för sådana typer utav custom maps.

mjoo dock så är jag inte så taggad på TD maps.. och inte med sc2 har kört för många av dom redan tyvärr =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Red Alert 2 är ju ett RTS spel men inte så snyggt eller nytt men fortfarande riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Red Alert 2 är ju ett RTS spel men inte så snyggt eller nytt men fortfarande riktigt bra

som jag skrev så är jag dock ute efter ett spel som går ut på att mer eller mindre försvara en punkt.. typ försvara en byggnad lr något och sen bygga upp ett försvar runt om och överleva ett vist antal vågor med fiender..

vanliga RTS spel har jag gott om redan^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Entusiast

Bara ett exempel på en av tusentalts base defense banor som kommer göras, SC2 har inte bara TD's vet du.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Defense Grid: The Awakening, är ett riktigt schysst "försvara-spel". Dock Tower Defense, men ändå. Finns även otroliga mängder tillägg till spelet för att närmast göra det ändlöst.

Defense Grid: The Awakening on Steam

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av norrby89:

som jag skrev så är jag dock ute efter ett spel som går ut på att mer eller mindre försvara en punkt.. typ försvara en byggnad lr något och sen bygga upp ett försvar runt om och överleva ett vist antal vågor med fiender..

vanliga RTS spel har jag gott om redan^^

Jo jag förstod det hehe.

Plants vs zombies ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo jag förstod det hehe.

Plants vs zombies ?

kört ut redan^^

Skrivet av Firkraag:

PudTvelWdQQ

Bara ett exempel på en av tusentalts base defense banor som kommer göras, SC2 har inte bara TD's vet du.

vet har nog kört precis den mapen redan eller en liknande

Skrivet av Segas:

Defense Grid: The Awakening, är ett riktigt schysst "försvara-spel". Dock Tower Defense, men ändå. Finns även otroliga mängder tillägg till spelet för att närmast göra det ändlöst.

Defense Grid: The Awakening on Steam

har kört ut det redan ^^ var grymt lite kort bara =/

Visa signatur

here we go!