Permalänk
Medlem

Cheat Detected på MW2

Idag när jag skulle spela så uppdaterades steam och sen så försökte jag starta MW2 och då stängdes det ner efter någon sekund och ploppade upp en ruta med "Cheat Detected" och en log av konstigt slag. Jag fuskar såklart inte, speciellt inte när jag precis köpte båda DLC:arna. På mitt konto så står det att jag har blivit bannad från MW2 Multiplayer. Någon som har en aning om hur jag ska få tillbaka mina pengar? Det står ju att inget VAC bannat konto kan bli obannat så enda saken steam kan göra är att ge mig pengar istället, men det lär ju inte bli nått av det. Jag har skrivit ett medelande till supporten men dem e ju segare än sniglar på att svara. Antagligen står det nån stans i en miljoner bokstäver lång text att dem får banna hur dem vill, men det är bannemig inte rättvist.

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
Sötast

Du har fuskat, eller så har du fusk installerat.

Du har kanske laddat ner något program som har haft fusk dolda i dem eller liknande, och har blivit bannad för det.

Du blir inte unbannad, du får inga pengar tillbaka.

Ska du spela mer så får du köpa en ny kopia av spelet och se till att du inte har några skumma filer på datorn.

Permalänk
Medlem

Been there, Done that.

Dom ger inga pengar tillbaks, har själv försökt med just map packet. (Det första)

Permalänk

Jag tycker det är j*v*i*t dålig av steam att bannad folk så där lätt. Jag har själv blivit bannad på CSS för att nån p12 whiner reportade mig.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Snacka om att dem är giriga egoistiska idioter. Och min dator är nyinstallerad och jag tvivlar på att VLC, Opera och CCleaner har gömda MW2 fusk i dem. Jag är inte så idiotisk att jag fuskar. VAC är inte 100%, de som tror det är naiva. Fråga vilken programmerare som hellst, inget program är perfekt.

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
SpelClockers

Du kanske hade "skumma" filer för nån månad sen.
De har en viss fördröjning innan de bannar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Jag tycker det är j*v*i*t dålig av steam att bannad folk så där lätt. Jag har själv blivit bannad på CSS för att nån p12 whiner reportade mig.

Folk som inte kan sköta sig ska bannas. : )

Permalänk
Medlem

jag håller alltid min dator ren och laddar inte ner massa skräp till spel

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Folk som inte kan sköta sig ska bannas. : )

Jag fuskade inte... -.-

Jag menar på en deathmatch så kan man liksom ha stats som 100 kills 50 deaths... Inte fuskar man för det.

Edit: En anledning till banning är kanske att jag moddade om allt i spelet... Någon dålig fil bland filerna där kanske.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Jag tycker det är j*v*i*t dålig av steam att bannad folk så där lätt. Jag har själv blivit bannad på CSS för att nån p12 whiner reportade mig.

Går dock inte att anmäla folk för fusk, så det var inte p12:ans fel att du blev bannad.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem

Till TS fördel så är det så att det verkar vara mycket fler folk som blir bannade "helt utan anledning" än vanligt. Så det finns en viss chans att någon har failat på antingen IW eller Valve så att VAC triggar falska bans. Om så är fallet så borde de såsmåningom patcha feler och om ni har tur så lyfts alla dessa bans.

Skrivet av ludwigstrand:

Jag tycker det är j*v*i*t dålig av steam att bannad folk så där lätt. Jag har själv blivit bannad på CSS för att nån p12 whiner reportade mig.

Här har vi koll på läget märker jag....

Permalänk
Avstängd

Du har inte tagit fram Consolen va!? finns dom som blivit bannade för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

Går dock inte att anmäla folk för fusk, så det var inte p12:ans fel att du blev bannad.

Går visst att rapportera folk för fusk

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Går visst att rapportera folk för fusk

Helt rätt, men det är inte alltid Steam orkar bry sig..

Permalänk
Medlem

Nej det går inte rapportera folk för fusk, det har Valve klargjort ett stort antal gånger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Går visst att rapportera folk för fusk

Och hur exakt skulle det gå till?

Permalänk
Medlem

toi: dumpa ner log hit så får vi se [ size=1][ code] logg [ /code][ /size] ta bort mellanslag

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Och hur exakt skulle det gå till?

Du går in på personens profil i Community delen av Steam och tar report Abuse of misconduct så skriver man där att dom fuskat. Enda man kan göra, värt att försök ifall man har flera kompisar eller bekanta som hjälper till att rapportera. Finns olika bra sätt att enkelt hitta personerna man söker.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Du går in på personens profil i Community delen av Steam och tar report Abuse of misconduct så skriver man där att dom fuskat. Enda man kan göra, värt att försök ifall man har flera kompisar eller bekanta som hjälper till att rapportera. Finns olika bra sätt att enkelt hitta personerna man söker.

Fast det där är inte till för att rapportera fusk utan dåligt uppförande av användaren samt stötande innehåll osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Fast det där är inte till för att rapportera fusk utan dåligt uppförande av användaren samt stötande innehåll osv.

Funkar lika bra till att rapportera fusk, man kan ju rapportera player abuse också tror jag. Spelar ingen roll ifall dom vart spydiga som fan eller fuskat, det är båda emot reglerna så då kan man rapportera det!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Källa: Shacknews

Steam proprietor Valve Software has apologised after its cheat-detection software banned over twelve thousand innocent Call of Duty: Modern Warfare 2 players.
Non-cheating gamers were flagged as cheaters by a mistake with the Valve Anti-Cheat feature of Valve's Steamworks suite, which Modern Warfare 2 uses. "The problem was that Steam would fail a signature check between the disk version of a DLL and a latent memory version," Valve president Gabe Newell wrote in an e-mail to the victims.

"This was caused by a combination of conditions occurring while Steam was updating the disk image of a game. This wasn't a game-specific mistake," he explained. "Steam allows us to manage and reverse these erroneous bans (about 12,000 erroneous bans over two weeks)."

"This was our mistake, and I apologize for any frustration or angst it may have caused you," wrote Newell. Valve has granted those mistakenly banned a free copy of Left 4 Dead 2 to gift to a chum plus a free copy for themselves if they didn't already own it.

Thanks to the many, many people who sent in tips on the subject.

Valve kan VISST göra fel!
Kanske du kan spela nu?

Permalänk
Skrivet av beyorn:

Källa: Shacknews

Steam proprietor Valve Software has apologised after its cheat-detection software banned over twelve thousand innocent Call of Duty: Modern Warfare 2 players.
Non-cheating gamers were flagged as cheaters by a mistake with the Valve Anti-Cheat feature of Valve's Steamworks suite, which Modern Warfare 2 uses. "The problem was that Steam would fail a signature check between the disk version of a DLL and a latent memory version," Valve president Gabe Newell wrote in an e-mail to the victims.

"This was caused by a combination of conditions occurring while Steam was updating the disk image of a game. This wasn't a game-specific mistake," he explained. "Steam allows us to manage and reverse these erroneous bans (about 12,000 erroneous bans over two weeks)."

"This was our mistake, and I apologize for any frustration or angst it may have caused you," wrote Newell. Valve has granted those mistakenly banned a free copy of Left 4 Dead 2 to gift to a chum plus a free copy for themselves if they didn't already own it.

Thanks to the many, many people who sent in tips on the subject.

Valve kan VISST göra fel!
Kanske du kan spela nu?

Mycket pinsamt för alla som har varit 175% övertygad om att VAC inte kan göra fel och kallat offren för lögnare och fuskare. Man förstod att det var något fel då det helt plötsligt dyker upp massor av trådar som denna.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Till TS fördel så är det så att det verkar vara mycket fler folk som blir bannade "helt utan anledning" än vanligt. Så det finns en viss chans att någon har failat på antingen IW eller Valve så att VAC triggar falska bans. Om så är fallet så borde de såsmåningom patcha feler och om ni har tur så lyfts alla dessa bans.

Här har vi koll på läget märker jag....

iofs är MW2 okänt för ett väldigt ungt community, mer whine när de bannas är alltså något man borde förvänta sig...

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+