Permalänk
Avstängd

Resa till umeå.

Hej.

Jag och min tjej ska åka upp till hennes föräldrar nu den 20'e augusti men SJ's priser är ju hutlösa höga :S 4000:- för dit och hem när det annars brukar kosta 2000:- (Dessa priser är för båda)

Vi är ungdomar på 25år.

Så jag undrar om det inte finns billigare sätt att resa på?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

buss?

Det går bussar från er till stockholm och sedan bussar från stockholm till umeå

Permalänk
Avstängd

vilket företag åker upp till Umeå från Kristianstad?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är ni båda studenter så kan ni flyga dit med malmö aviation tur och retur för strax under tusingen från bromma flygplats!

Edit: Oj, såg att du bodde i kristianstad.. nevermind

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadee:

Är ni båda studenter så kan ni flyga dit med malmö aviation tur och retur för strax under tusingen från bromma flygplats!

Edit: Oj, såg att du bodde i kristianstad.. nevermind

Malmö aviation flyger även från Malmö till Umeå, via bromma. 869 kronor enkel resa en person.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar det dig att åka över till malmö?
malmöaviation flyger till ume för 1732kr(2st ungdommar) hyffsat mycke bättre och snabbare än norrlands tåget.

edit: den rackaren ovanför han före.
och var vist per person, var lite snabb i läsningen. men fortfarnade mer värt änn tåget.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Kontantpris för en vuxen Kristianstad C - Malmö C kostar 96 kronor, med rabattkort + duobiljett mindre, med skånekort ingenting, sen är det flygbuss till sturup för 80 spänn/person som gäller, om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Say what?

Vilket flygbolag som helst med student/ungdompris hamnar på ca 4-500 enkelresan o skalle, bara att välja ju.
sas.se, norwegian.se, malmoaviation.se
Dem tre åker jag med.

Billigast är annars bussen tex ybuss, tar dock 8-9h.

Tåg har jag aldrig åkt från/till umeå och det kommer det inte bli någon ändring på med tanke på at de ovanstående alternativen är så mycket bättre.

Permalänk
Avstängd

Beställde 2 biljetter från swebus tur och retur för 2500:-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Beställde 2 biljetter från swebus tur och retur för 2500:-

En nolla för mycket?

Permalänk
Avstängd

Nopps det är två pers

660:- dit 660 hem x2

Är det inte 160mil mellan Kristianstad å Umeå?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad SJ håller på med.. När flyget är billigare är det något som inte stämmer. Ett flygplan gör av med mycket mer energi och kräver väl dessutom mycket mer personal för underhåll av planet, flygplatser, flygledning o.s.v?

SJ gör ju inte ens underhåll på sina tåg, de bara kör med dem tills de faller sönder och skyller sedan på snön/regnet/värmen/torkan/kylan...

Deras standardsvar är att det blir billigt om man beställer 3mån i förväg. Visst, jag vet precis vad jag ska göra 24:e oktober...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Nopps det är två pers

660:- dit 660 hem x2

Är det inte 160mil mellan Kristianstad å Umeå?

Okej okej, du reser från kristiainstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Är det inte 160mil mellan Kristianstad å Umeå?

Nja inte riktigt, om man inte kör väldigt mycket omvägar
100 mil är väl en bättre uppskattning.

Ha det så kul, flyg hade sparat er ca ett dygn i restid

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Nja inte riktigt, om man inte kör väldigt mycket omvägar
100 mil är väl en bättre uppskattning.

Ha det så kul, flyg hade sparat er ca ett dygn i restid

120 mil plus minus några mil.