Permalänk
Medlem

Spotify till Linux - Native

Finns ute nu

Hade missat det själv, men tycker att det förtjänar en egen tråd

Spotify Press

Spotify Instruktioner

Instruktioner från Lathund

Haken är att det endast fungerar med Premium (än så länge)

(tryck för större bilder)

Har testat lite nu och det fungerar fint

Permalänk
Medlem

Har inte det varit ute ett tag nu? Eller har jag sett fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Haken är att det endast fungerar med Premium (än så länge)

Det fungerar även med Unlimited nu, de fixade det strax efter att de släppte första versionen. Jag skaffade själv Unlimited när jag såg den nyheten, så jag kan bekräfta att det fungerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pulver:

Haken är att det endast fungerar med Premium (än så länge)

Det ska också funka med Unlimited abb.

Funderar på om man ska bedra snålheten med ett abb....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Har inte det varit ute ett tag nu? Eller har jag sett fel?

Nja, en hel vecka har det funnits

Sedan har ju Spotify fungerat via Wine ett bra tag.

Skrivet av perost:

Det fungerar även med Unlimited nu

Ok, trevligt

Permalänk
Medlem

Skulle vara nice att det kommer till både Open och Free så fort som möjligt, eftersom majoriteten använder sig utav det!

Annars så tycker jag att det har tagit alldeles för lång tid, men bättre sent än aldrig.

Permalänk
Skrivet av Pulver:

Nja, en hel vecka har det funnits

Sedan har ju Spotify fungerat via Wine ett bra tag.

Har inte klickat på din länk men linkande portningar har funnits innan Spotify var inv only. De var inte gjorda av Spotify AB men ändå.

Det rycktas även om att Despotify har hackat ihop en reklam spotify till Linux utan wine men det får den intresserade undersöka själv.

Permalänk
Skrivet av Cable:

Skulle vara nice att det kommer till både Open och Free så fort som möjligt, eftersom majoriteten använder sig utav det!

Annars så tycker jag att det har tagit alldeles för lång tid, men bättre sent än aldrig.

Nu låter jag säkert okunnig för vissa men finns det inte viss risk att folk portar en sån till Linux telefoner? Typ Andriod, Meamo eller Samsung bada.

Permalänk
Medlem

tycker det är roligt att de trots fungerande med wine väljer att släppa en native

Permalänk
Medlem

Linux klienten fungerar fint, men får ni volym kontrollen att fungera i Spotify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjiman:

Linux klienten fungerar fint, men får ni volym kontrollen att fungera i Spotify?

Nej, de har inte implementerat det än. Det finns lite fler problem som att Spotify kraschar om man går in på inställningar, men de verkar jobba på det.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problemet att det tar massa cpu efter haft det igång under en längre tid. typ en dag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nej, de har inte implementerat det än. Det finns lite fler problem som att Spotify kraschar om man går in på inställningar, men de verkar jobba på det.

Tack för svaret, bara att hoppas på en uppdatering inom snar framtid som löser problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

tycker det är roligt att de trots fungerande med wine väljer att släppa en native

och det funkade ju sååååååååå bra för alla.... har bara haft problem med spotify genom wine :/ på typ 5 olika datorer..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spaam:

Bara jag som har problemet att det tar massa cpu efter haft det igång under en längre tid. typ en dag?

Nej jag har samma och är inte ensam. Finns tråd om det på deras getsatisfaction sida.

Jag håller mig till att köra det i wine ett tag till tills de största buggarna är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eik:

Nej jag har samma och är inte ensam. Finns tråd om det på deras getsatisfaction sida.

Jag håller mig till att köra det i wine ett tag till tills de största buggarna är borta.

hittade inte den när jag kollade på deras sådan sida.. måste ha sökt dåligt då.
aja..tur att dom vet om det iaf

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av HarmlessWarrior:

Nu låter jag säkert okunnig för vissa men finns det inte viss risk att folk portar en sån till Linux telefoner? Typ Andriod, Meamo eller Samsung bada.

Jag ser det som en möjlighet och inte risk, men antar att de inte släppt källkoden utan bara binarer.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Har det hänt något mer på den här fronten? Har det kommit någon nyare stabilare version?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Vadå stabilare? Spotify för Linux funkar klockrent med volymkontroller och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Vadå stabilare? Spotify för Linux funkar klockrent med volymkontroller och allt.

Men tidigare i tråden skrivs det så här bland annat:

Citat:

Bara jag som har problemet att det tar massa cpu efter haft det igång under en längre tid. typ en dag?

Citat:

Linux klienten fungerar fint, men får ni volym kontrollen att fungera i Spotify?

Citat:

Nej, de har inte implementerat det än. Det finns lite fler problem som att Spotify kraschar om man går in på inställningar, men de verkar jobba på det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Klienten funkar fint för mig (unlimited). Krashar inte, men volymkontrollen funkar inte. Använder ändå snabbknappar till det.

Till alla er som funderar på att köpa: GÖR DET! Alla andra också Visa med er plånbok att det inte var ett misstag att porta till Linux, att det finns en marknad här, så kanske fler företag följer efter! Tänk er native Photoshop

Permalänk

Funkar inte gratis versionen native i linux än?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Klienten funkar fint för mig (unlimited). Krashar inte, men volymkontrollen funkar inte. Använder ändå snabbknappar till det.

Till alla er som funderar på att köpa: GÖR DET! Alla andra också Visa med er plånbok att det inte var ett misstag att porta till Linux, att det finns en marknad här, så kanske fler företag följer efter! Tänk er native Photoshop

Ja lyssnar man mycket på spotify så är det helt klart värt det. Jag betalade för dyraste varianten (99kr) i några månader och det var helt klart värt det. Just nu är jag inne i en period där jag bara använder spotify några få dagar i månaden och då tycker jag inte att det är värt det och kör på free nu. Kommer däremot börja betala igen så fort jag använder det mycket igen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Någon som sitt tangentbords mediaknappar att fungerar med native klienten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Men tidigare i tråden skrivs det så här bland annat:

Jag har inga problem med cpu åtgången längre iaf. Använder tom mindre än via wine nu.

Volymkontrollen fungerar inte i programmet än dock vilket är lite irriterande men det kan jag leva med.

Permalänk

Trevligt, hoppas att det får stöd för oss vanliga användare snart då.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Spotify har uppdaterats flera gånger, men jag tror inte att det finns någon gratis-variant ännu.

Idag kom iallafall en uppdatering som gjorde att det fungerar felfritt i Ubuntu 10.10 - tidigare krashade spotify när man rörde musen över vissa delar i gränssnittet

Permalänk
Medlem

Najs, skall prova det då, fungerade inte alls för mig på Ub10.10.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Inaktiv

Klienten fungerar utmärkt på min netbook med Ubuntu 10.10. Krascherna från tidigare när man förde musmarkören över playlists och liknande är även det borta. Inte hunnit prova på min primära dator men förmodar att det bör gå lika bra där (Ubuntu 10.10 även där).