Diablo II i Windows 7 Pro?

Permalänk
Medlem

Diablo II i Windows 7 Pro?

Jag har precis köpt en ny dator med Windows 7 Professional 64-bit, och när jag skall spela Diablo II LoD så kommer det upp ett meddelande om att spelet har ett känt kompabilitetsproblem och att jag skall kontakta Blizzard för att hitta en lösning.
Spelet går att köra, men jag kan inte sätta 3D Sound och Environmental Effects på ON, och jag kan inte ändra 3D Bias (vad det nu är för något...). Jag tycker även att spelet går lite långsammare än vad det gjorde på Windows XP Professional. Någon som vet något om det här? Har kollat runt lite på internet, och någon påstår bl.a. att man skall köra det i XP SP3-kompabilitetsläge, och någon annan att man kan köra det i XP Mode på Windows 7 Professional. Hur fungerar det där med XP Mode?

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Gigabyte Z270P-D3 | Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB | be quiet! Pure Rock | MSI GeForce GTX 1070 8GB QuickSilver OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | ASUS DVD±RW DRW-24D5M | Windows 10 HOME | LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS

Permalänk

lustigt att ditt går segare...

på mitt vista så var sista patchen (1.13) rena katastrofen fick allt att gå dubbelt så fort på min dator samt extremt lagg om man kör nätverk med andra ord ospelbart man hann inte äns se att nått slog på än innan man dog..

jag löste det med att lägga in viritual box och köra xp i den.

VirtualBox

ända nackdelen är att du blir fast med 2d grafik då det simulerar nått gammalt helvete till grafikkort.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

konsting sitter själv på win 7 pro och funkar helt utan problem

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Testa att köra som administratör, det fungerar för mig

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc