Permalänk
Medlem

Half-Life tråden

Säg lite gammla minnen, har överflöd av dom

Kommer ihåg när half-life kom ut, fick inte berätta för mamma om spelet (16 års gräns?) P.S (4 år)

Permalänk

Du skriver att du kommer ihåg när Half-Life kom ut, du skriver också i en annan tråd att du bara är 14 år, och jag antar att du i denna tråd menar att du var 4 år vid releasen. Half-Life släpptes 1998 så vitt jag vet. Någon annan som inte får ihop siffrorna riktigt?

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Mm, it appears as we've found a contradiction.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Indeed we have.

Maybe you'll find someone else
to help you?
Maybe Black Mesa?
That was a joke! *haha- fat Chance!*

Jag älskar HL och HL2 serien, spelat genom spelen x antal gånger och finner det lika bra hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Indeed we have.

Maybe you'll find someone else
to help you?
Maybe Black Mesa?
That was a joke! *haha- fat Chance!*

Jag älskar HL och HL2 serien, spelat genom spelen x antal gånger och finner det lika bra hela tiden.

Älskar Portal.

Nä men troligen spelet jag lagt ner mest tid på om man räknar med alla moddar som gjorts genom samma motor. Längtar tills HL3/Episode 3 kommer så jag kan njuta igen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Handa:

Älskar Portal.

Nä men troligen spelet jag lagt ner mest tid på om man räknar med alla moddar som gjorts genom samma motor. Längtar tills HL3/Episode 3 kommer så jag kan njuta igen.

Precis. Undrar vilket spel de släpper först.. EP3 eller HL3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis. Undrar vilket spel de släpper först.. EP3 eller HL3.

EP3 kanske är HL3? Oh snap!

Permalänk
Hedersmedlem

Säg gamla minnen, hmm första gången man spelade det så gick det ganska bra men man sket nästan i brallan emellanåt.
Och det monstret med tre armar, förstod inte hur man skulle klara av det, så tömda alla magasinen fler gånger om och gick för att hämta mer. Sedan såg man dörrarna (porthålen) där nere och tänkte att man kanske skulle ta en titt i de:P

Och här är lite mer info om HL3 http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/912715-hl...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Handa:

EP3 kanske är HL3? Oh snap!

Oh snap!

Som EP2 slutar tycker iaf jag att en EP3 borde dyka upp

Skrivet av MulleEng:

Säg gamla minnen, hmm första gången man spelade det så gick det ganska bra men man sket nästan i brallan emellanåt.
Och det monstret med tre armar, förstod inte hur man skulle klara av det, så tömda alla magasinen fler gånger om och gick för att hämta mer. Sedan såg man dörrarna (porthålen) där nere och tänkte att man kanske skulle ta en titt i de:P

Och här är lite mer info om HL3 http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/912715-hl...

Scary spel första gången, speciellt när man inte såg vart headcrabs'en kom från..

Permalänk
Medlem

Första gången man mötte en helikopter då kändes det som man verkligen låg och ducka i en skyttegrav. Känslan i glocken var så bra att man nästan kände rekylen i sinnet

Nä Half-Life är oneklingen det bästa singelplayer spelet någonsin.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av AkUs:

Första gången man mötte en helikopter då kändes det som man verkligen låg och ducka i en skyttegrav. Känslan i glocken var så bra att man nästan kände rekylen i sinnet

Nä Half-Life är oneklingen det bästa singelplayer spelet någonsin.

Definitivt högst upp i topp 5 listan hehe.

Permalänk

När Half Life kom ut hamnade Goldeneye 64 i skuggan för mig. Det var *så* bra. Faktum är att det är ytterst få spel efter Half life som gett samma "wow!" intryck för mig. Det enda jag kan komma på så här på rak arm är väl Morrowind.

På tal om. Jag köpte Half Life: Source häromdagen för att ta en liten trip down memory lane, men helvete vad fort man springer? Känns som om man lirar Quake 3 eller något. Var det verkligen så i originalet också?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dampela:

På tal om. Jag köpte Half Life: Source häromdagen för att ta en liten trip down memory lane, men helvete vad fort man springer? Känns som om man lirar Quake 3 eller något. Var det verkligen så i originalet också?

Nej, jag installerade originalet (satan vad det gick kvickt, gamla spel ftw ) och jämförde med source och jag tyckte att man sprang snabbare i source, det kändes om det och jag gjorde en liten räkning. Det gick snabbare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ja det går mycket snabbare i Source, svårt som fan vid hopp pusslen då man flyger fram för fort.