Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008

Spel och filmhörnan

Det är här jag spenderar en stor del av dagen när jag inte är ute och spelar golf.

Datorn:
Corsair Obsidian 800d
Powercolor 5970
6GB RAM
80GB SSD Intel
Intel i7 930
3x Benq G2420hd + 19" HP L1925 (till macbooken)
+Macbook pro 13" mid 2009

Tvn är en panasonic 50" från 2008

Spel och filmhörnan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tollarp
Registrerad
Apr 2010

Mer bilder tack(:

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008

Det ska jag, men måste hitta laddaren till kameran först, dessa bilder är någon vecka gammal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Ser riktigt najs ut!

Spelriggen: Intel i7 3770K - GTX 1070 - 16GB Minne - ASRock P67 Professional - Samsung 840 240GB - be quiet! 730W - Corsair Carbide Air 540 - Eizo FG2421 - Custom vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2002

fan vad grymt det ser ut med 3 skärmar!
vilken upplösning kör du med då?

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av pg_ice:

fan vad grymt det ser ut med 3 skärmar!
vilken upplösning kör du med då?

5760x1080 eller 3x1920

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

3 BenQ 24" eller? Ser du någon skillnad på den skärmen som kör med VGA? Har du inets aktiva DP-VGA adapter eller?

MSI z87 MPOWER | Intel i7 4770K @ 4.4 GHz | Corsair H100i | EVGA GTX 1080 FTW | 2+1TB Samsung Spinpoint | 120GB Corsair Force GT SSD | 120GB Kingston SSD | NZXT H440 | Corsair CX 750W | Corsair 8GB 2133MHz DDR3 | Windows7 Ultimate 64-bits | Asus Swift PG278Q

MacBook Pro 15.4" Retina | i7 2.3GHz | 8 GB 1600 MHz | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av kwame:

3 BenQ 24" eller? Ser du någon skillnad på den skärmen som kör med VGA? Har du inets aktiva DP-VGA adapter eller?

Ärligt talat så vet jag inte riktigt vilken som är via VGA men jag köpte sapphire på komplett för att det skulle fungera. Men för att besvara din fråga så ser jag inte någon direkt skillnad på kvalitén på bilden. Men kan verkligen rekommendera om man är intresserad att köpa VGA det är billigare och det fungerar jätte bra faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg - Sävedalen
Registrerad
Jan 2007

haha det där var inte goliathus control :P, har både en control och speed pch jag kan se skillnaden på 10meters avstånd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010

Och va fan skulle det inte kunna vara den musmattan? :S Har razer Goliathus control och tycker att den är exakt likadan som min?? Eller??

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av KsKz_91:

haha det där var inte goliathus control :P, har både en control och speed pch jag kan se skillnaden på 10meters avstånd

Hahaha, det har du rätt i Det är en speed men jag ville ha en control så jag är inställd på att jag har en. Det står iaf Speed edition på min kartong. Men det är ändrat nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
östersund
Registrerad
Okt 2009

torka av skärmarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av mackan50:

torka av skärmarna

Tack men nej tack, jag klarar mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

Imponerande. Hur mycket har du investerat i det?

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008

Skärmarna gick på ca 6 000kr med adaptrar och DVI kablar. Sedan så har vi datorn för ca 24 000kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg - Sävedalen
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Lixz:

Hahaha, det har du rätt i Det är en speed men jag ville ha en control så jag är inställd på att jag har en. Det står iaf Speed edition på min kartong. Men det är ändrat nu.

haha who is the maaaaaaaaaan :P???, speed e fan skönast när man lirar kz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2009

fett med eyefinity, men jag skulle nog inte klara av det
vad är det där för skärmsläckare du har på bild ett och två?

Lwl

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2005

Maffig hörna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av muffyn:

fett med eyefinity, men jag skulle nog inte klara av det
vad är det där för skärmsläckare du har på bild ett och två?

Triple Monitor Backgrounds | Abstract | Frosted Lights

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av plattangen:

Maffig hörna

Tackar, Hit går pengarna från sommarjobbet Funderar också på att införskaffa mig en iMac 27" när den kommer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Lixz:

Tackar, Hit går pengarna från sommarjobbet Funderar också på att införskaffa mig en iMac 27" när den kommer.

OH låter läskande, önskar att jag hade dem pengarna själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Aug 2011

Tja, hur är skärmarna? 60HZ måste vara ganska segt lr? hänger muspekare med bra eller?

Citera för svar!