Permalänk
Medlem

Högre IQ..?

Nattsurfare smartare? - Prylportalen

Citat:

"det är bara en välutvecklad hjärna som kan motstå en 10 000 år gammal instinkt om att lägga sig när det blir mörkt"

"de som rent instinktivt har en tendens att stanna uppe sent har en hjärna som är bättre anpassad till de nya förutsättningar som finns i samhället"

Nu tycker jag nattsurfandet & lirande fick en helt ny mening... Då är det bara att klappa sig på axel, starkt jobbat. Du är inte så dum som du ser ut. IQ över 125. Inte illa det inte.

-Mossan! Gnäll nu inte på brossan för att han inte har ett sommarjobb & sitter vid datorn hela nätterna. Han är smartare än så. He´s adapted to the "new" society *lol*

Permalänk
Medlem

Så alla polare som är arbetslösa och sitter och spelar halva nätterna är faktiskt smartare än mig? Fyfan.

Permalänk

smatare vet jag inte.. dock finns det människor som arbetar bättre på natten och trivs emd det.. jag gillar det.. eller 2 skift är grymt nice.

bara för att någon är arbetslös behöver de inte vara dumma i huvudet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Så alla polare som är arbetslösa och sitter och spelar halva nätterna är faktiskt smartare än mig? Fyfan.

Jag visste inte att om man är arbetslös så är man dummare än dig som har jobb.

Permalänk
Medlem

Tur att ni tar det så seriöst.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha roligaste jag hört på länge

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Så fint att han lyckas pricka in vilka grader av IQ man har beroende när man gillar att vara vaken också.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Jag ligger i den övre skalan på IQ och sömntiderna stämmer på mig. Dock stämmer väl de sömntiderna bra påde flesta på detta forumet.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Stämmer utmärkt...

Jag har "förskjutit" sovandet ännu mer än i deras spann och har en bit över 125 IQ, allt är frid och fröjd.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

I have no idea [what my IQ is]. People who boast about their IQ are losers.
- Stephen Hawking

Permalänk

Det är sant, jag är ett levande bevis på detta!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Casemod-mästare

jag vill ju kolla om artikeln är sann så kan någon länka ett gratis IQ test, för alla jag hittar måste man betala i slutändan
btw en kommentar @ prylportalen artikenl

Citat:

Jag har själv gjort Mensas test nyligen och fick 148.

vad är det?

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag vill ju kolla om artikeln är sann så kan någon länka ett gratis IQ test, för alla jag hittar måste man betala i slutändan
btw en kommentar @ prylportalen artikenl

vad är det?

Du kommer aldrig kunna göra ett IQ test på nätet och få en korrekt siffra.

Enda sättet är att göra mensas test.
Hem - Mensa Sverige kostar 300kr och de har testtillfällen lite då och då

Finns ett prov test där, men som sagt inget man kan gå på direkt
Provtest - Mensa Sverige
Max poängen är satt på 126 på provtestet...

Och med bara 24 frågor så kommer nog slumpen ha för stor inverkan.

Sen ser man redan nu folk som inte egentligen har någon aning om vad för IQ de har kommer in i en tråd som den här och såklart har de alla över 150 IQ och ska bevisa tesen...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Du kommer aldrig kunna göra ett IQ test på nätet och få en korrekt siffra.

Enda sättet är att göra mensas test.
Hem - Mensa Sverige kostar 300kr och de har testtillfällen lite då och då

Finns ett prov test där, men som sagt inget man kan gå på direkt
Provtest - Mensa Sverige
Max poängen är satt på 126 på provtestet...

Och med bara 24 frågor så kommer nog slumpen ha för stor inverkan.

Sen ser man redan nu folk som inte egentligen har någon aning om vad för IQ de har kommer in i en tråd som den här och såklart har de alla över 150 IQ och ska bevisa tesen...

Ge gärna exempel där någon har påstått det som du påstår att andra har gjort i denna korta tråd.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Haha. Nu när jag jobbar så brukar mina sömntimmar ligga ungefär mellan 05:30-14:00 Är jag jävligt smart då eller?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xburk:

Haha. Nu när jag jobbar så brukar mina sömntimmar ligga ungefär mellan 05:30-14:00 Är jag jävligt smart då eller?

Scary! Likadant med sovtimmarna här.

Tycker inte jag är speciellt smart för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Scary! Likadant med sovtimmarna här.

Tycker inte jag är speciellt smart för det

Haha. Precis, samma sak här. Läste just i "din dummaste bedrift genom tiderna"-tråden och när jag tänkte på mina dummaste bedrifter så undrar man ju om det här med IQ och sovtimmar......

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xburk:

Haha. Precis, samma sak här. Läste just i "din dummaste bedrift genom tiderna"-tråden och när jag tänkte på mina dummaste bedrifter så undrar man ju om det här med IQ och sovtimmar......

Nånting säger mig att IQ och sovtimmarna hänger ihop på nåt sätt. Vet inte hur dock.. Mycket märkligt!.

Detta kräver en väldigt noggrann undersökning men först, sömn!.

Permalänk
Hedersmedlem

Vaknade runt lunch igår. Har inte kunnat sova nu på hela natten och ska jobba en lång dag och kommer hem sent ikväll förmodligen. Hur smart är jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Ge gärna exempel där någon har påstått det som du påstår att andra har gjort i denna korta tråd.

Måste man fråga så ligger man nog i den undre IQ-skalan...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vad fan spelar det för roll vilken intelligenskvot man har om man ändå bara använder sin intelligens till att surfa och spela World of Warcraft nätterna igenom?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Vad fan spelar det för roll vilken intelligenskvot man har om man ändå bara använder sin intelligens till att surfa och spela World of Warcraft nätterna igenom?

Word!
+CS

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Måste man fråga så ligger man nog i den undre IQ-skalan...

Speciellt när du antyder att det är flera stycken och det inte är någon som hade gjort det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b