Asus jobbar på UL20FT med Intel Arrandale

Permalänk
Melding Plague

Asus jobbar på UL20FT med Intel Arrandale

Datorjätten Asus jobbar på en ny modell i populära UL-serien av bärbara datorer, denna gång med Intels Arrandale-processor under skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas den prissätts för att konkurrera med netbooks och att batteritiden verkligen är 8 timmar

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

konstigt att en modernare plattform (32nm och integrerad grafik) kan leda till kortare batteritid än tidigare 11 timmar...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av guos89:

konstigt att en modernare plattform (32nm och integrerad grafik) kan leda till kortare batteritid än tidigare 11 timmar...

Mindre batteri kanske?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Mindre batteri kanske?

Måhända, hur detta skett tekniskt bryr jag mig inte mycket i, det är fortfarande tråkigt när saker blir sämre

Permalänk
Medlem

*want*

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

då sitter man här med ul30vt:n och känner sig lite ambivalent att datorn införskaffades för tidigt, skulle hellre haft denna:P Men å andra sidan var det troligen det bästa köpet jag någonsin gjort, hehe.

Permalänk

antee89: Hur tycker du skärmen är på ul30vt? Hur lång batteritid får du?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar