Vad kan man knapra på i ett tält?

Permalänk
Medlem

Vad kan man knapra på i ett tält?

Om en vecka bär det av till festival, tältningsfestival. Jag brukar vanligen köpa de där 80-90 kronorsrätterna till frukost, lunch, mellanmål, middag, nattmat och lite extra måltider på dygnet ifrån matvagnarna. Men det blir ju lite smådyrt i längden.

Vad finns det för billiga alternativ som man kan ta med sig som ger mycket energi och som fyller matsäcken (så man slipper känna sig hungrig)? Förslag?

Har redan fixat några påsar av försvarets troligen underbart goda gröna påsar, men mer?

Permalänk

Ravioli, chili con carne... allt som finns i konservburk.. När jag var iväg på festival hade jag med mig chiliconcarne i konserv från willys, kommer inte ihåg specifikt märke, men den var ruskigt god att äta kall! även raviolin fungerade!

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

På peace and love nu i år hade jag med mig spritkök. Skitbra! Nudlar varje morgon:) God, billig varm mat. Pastapesto kan man ju också lätt fixa. Lyckades till och med få till pasta med gräddsås på zucchini och champinjoner med endast detta spritkök, en plastkniv och en plastmugg som redskap. Vart ju lite omständigt, men ändå.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Nu har jag ju inte varit på festival, men jag kan lova att du kan få tag på konstiga piller så lär du inte behöva äta på svinlänge, tror jag. Du måste nog fråga på flashback om såna där piller.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Köp in en pall med guldburkar, helst lagrade från sent 50-tal till tidigt 60-tal. Då får du den rätta smaksensationen!

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

På peace and love nu i år hade jag med mig spritkök. Skitbra! Nudlar varje morgon:) God, billig varm mat. Pastapesto kan man ju också lätt fixa. Lyckades till och med få till pasta med gräddsås på zucchini och champinjoner med endast detta spritkök, en plastkniv och en plastmugg som redskap. Vart ju lite omständigt, men ändå.

Du missade alltså thai buffén på väg till festivalområdet? Bara man hade deras bricka kunde man ju gå och hämta mer mat så det var bara att ta en av någon som hade käkat och gå upp och hämta mat

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Pasta + pastasås (pulver) + tonfisk = win!
Ibland kan man lyxa till med lite bacon i såsen

Permalänk
Medlem

Jag körde på spritkök jag med. Funkar svinbra att värma upp diverse rätter samt nudlar och liknande. Ta inget dyrt som du är rädd om bara, saker blir ju stulna och söndertrampade^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Klassisk festivalfrukost: Skogaholmslimpa samt skinkost/messmör/Mjukost eller ja. Valfritt pålägg på tub.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har dock inte många festivalar regler emot eld på campingplatserna?
Så var de på hultan de gångerna jag var där...Jag körde ravioli, kall...helt underbart med en stor grogg till =D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Du missade alltså thai buffén på väg till festivalområdet? Bara man hade deras bricka kunde man ju gå och hämta mer mat så det var bara att ta en av någon som hade käkat och gå upp och hämta mat

Haha, orkade aldrig gå dit

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

Har dock inte många festivalar regler emot eld på campingplatserna?
Så var de på hultan de gångerna jag var där...Jag körde ravioli, kall...helt underbart med en stor grogg till =D

Vi vet ju alla hur det gick för kultan också

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Har dock inte många festivalar regler emot eld på campingplatserna?
Så var de på hultan de gångerna jag var där...Jag körde ravioli, kall...helt underbart med en stor grogg till =D

På peace and love har de särskilda grillplatser där man får ha spritkök och engångsgrill och sånt. Tror det är så på de flesta festivaler. Å andra sidan så har flertalet i crew gått förbi när jag (dock mycket försiktigt och med respekt för eld) haft mitt spritkök igång strax utanför tältet utan att jag fått någon tillsägelse. Nu senast bodde vi dock strax bredvid så det var ju onödigt att inte gå dit. Träffade dessutom en sjysst kille flertalet gånger där, som brukade laga nudelfrukost ungefär samtidigt som vi

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Ravioli och knäckebröd (eventuellt med billig kaviar på), skölj ner med öl.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield