Valve släpper gratis spel på Steam

Permalänk
Medlem

Nä, den ligger på E:
fattar inte, hittar ingenstans där man kan välja vart det skall installeras!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nä, den ligger på E:
fattar inte, hittar ingenstans där man kan välja vart det skall installeras!

Skumt, jag har steam på F:, och spelet verkar ligga där med.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nä, den ligger på E:
fattar inte, hittar ingenstans där man kan välja vart det skall installeras!

Prova att ta bort "registry.blob och en till som slutar på ".blobb" i steam-mappen så ska den den autouppdatera sig vid omstart av steamklienten. Sen ska det funka tror jag.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Fick om installera steam,,,även ta bort skiten manuellt, nu verkade det fungera.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Nu är det bara att vänta på fler kampanjer. Första avklarad på normal.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Valve verkar ju vara den enda fria spelstudion som fortfarande bryr sig om PC-spelarna. Kanske Blizzard också? Oavsett så är det initiativ som detta som håller marknaden levande!

id software också!
Quake Live ftw

Permalänk
Medlem

Ingen annan som fick tankarna åt Gonarch av trailern vid 0:36?

Permalänk
Skrivet av Jappse:

haha svåra kontroller? ^_^

En del buggar finns där dock

Inte svåra, men ovant då jag typ aldrig spelat denna typen av spel förut, kör inte wasd i fps heller så antar att det säller till det lite extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Inte svåra, men ovant då jag typ aldrig spelat denna typen av spel förut, kör inte wasd i fps heller så antar att det säller till det lite extra.

Så du kör med pilarna? xD

Permalänk
Sötast
Skrivet av 1guy:

nä nu är jag förbannad.
det blev klart, då ser jag det finns en dedicated server som laddar ner, väljer att ta bort detta, men då tar den visst bort spelet oxo, och nu är servrarna för upptagna för att ens starta download igen.

valve är fan löjliga att dom sätter steam på sådana skitservrar, händer fan vid varje spelrelease.

Ja..... ett gratis spel från Valve kan ju knappast vara mycket mer populärt än 1000 nerladdningar på en å samma gång..... ellerhur?

Nä, men jag undrar hur många miljoner pers som laddar ner det samtidigt egentligen, tror inte deras servrar har så mycket med skit att göra egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja..... ett gratis spel från Valve kan ju knappast vara mycket mer populärt än 1000 nerladdningar på en å samma gång..... ellerhur?

Nä, men jag undrar hur många miljoner pers som laddar ner det samtidigt egentligen, tror inte deras servrar har så mycket med skit att göra egentligen

Precis, det är inte deras servrar som är skit, det var bara många som tankade samtidigt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Awesome spel, vill ha mer! Klarat det på Hard nu med 3 andra snubbar. För att vara gratis så var det mycket spel för "pengarna"

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Bättre spel än alla betalspel de senaste åren typ... Men det är väl inte så konstigt när det är ett spel som är baserat på en gammal hederlig shooter. Dagens spel är ju mest skit...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Undrar om dom inte kommer ta betalt för eventuella addons?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Nille4:

Så du kör med pilarna? xD

Nä jag kör med .,mn jo det är sant faktiskt Har kör det sedan quake och lyckas inte avvänja mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Undrar om dom inte kommer ta betalt för eventuella addons?

Det tror jag inte, tror Alien Swarm är lite utav ett marknadsföringsknep för att locka folk till Steam, och sedan kommer antagligen addons gratis då vem som helst kan göra dem vad jag förstått?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Det tror jag inte, tror Alien Swarm är lite utav ett marknadsföringsknep för att locka folk till Steam, och sedan kommer antagligen addons gratis då vem som helst kan göra dem vad jag förstått?

Sweet, hade varit underbart med en ny kampanjs. Den nuvarande är rätt kass.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sweet, hade varit underbart med en ny kampanjs. Den nuvarande är rätt kass.

Finns redan några betor här Custom Campaigns / Maps - Steam Users' Forums

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

kan inte ens logga in på steam, o har gjort password recovery under flera gadar nu men inget mail så de där hor klienten är ute ur leken. hade vart kul o testa liret annars men när de strular så här så kan dom fara.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nä jag kör med .,mn jo det är sant faktiskt Har kör det sedan quake och lyckas inte avvänja mig

Hehe okej:) Inte varje dag man hör någon köra med pilar^^ men men funkar det bra, så varför inte?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Hehe okej:) Inte varje dag man hör någon köra med pilar^^ men men funkar det bra, så varför inte?:)

Om jag minns rätt så körde jag med pilar första gångerna jag spelade

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Om jag minns rätt så körde jag med pilar första gångerna jag spelade

Jo, när man spelade FPS spel för första gången(ca 9-10år gammal), vilket var CS, lirade man med pilar^^. Kanske pga av den långa tiden man spelat Tibia..hehe. Men sen blev det bara så av sig själv att man gick över till WASD:=) (fick mer skillz!:))

Permalänk
Skrivet av Nille4:

Hehe okej:) Inte varje dag man hör någon köra med pilar^^ men men funkar det bra, så varför inte?:)

Jag kör inte med pilarna alltså, kör med n m , . tangenterna. Hoppa på "." sidestep höger på "," sidestep vänster på "m" och gå bakåt på "n"

Har inte direkt jobbat jättehårt på att försöka vänja mig vid wasd, när jag började med fps typ duke nukem osv, och senare quake så behövdes det inte så många tangenter som det gör idag till div. funktioner.

Kör wasd i fordon och allt annat, kör inverted mouse också, det blir skitknasigt när man flyger UAV helikoptern i BC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag kör inte med pilarna alltså, kör med n m , . tangenterna. Hoppa på "." sidestep höger på "," sidestep vänster på "m" och gå bakåt på "n"

Har inte direkt jobbat jättehårt på att försöka vänja mig vid wasd, när jag började med fps typ duke nukem osv, och senare quake så behövdes det inte så många tangenter som det gör idag till div. funktioner.

Kör wasd i fordon och allt annat, kör inverted mouse också, det blir skitknasigt när man flyger UAV helikoptern i BC2

Inverted? Shit

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Lirade mycket flygsimulatorer osv på amiga det kan nog va därifrån jag dog med mig det till quake osv.. Svårt att avvänja sig efter alla år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Lirade mycket flygsimulatorer osv på amiga det kan nog va därifrån jag dog med mig det till quake osv.. Svårt att avvänja sig efter alla år.

Okej, jo det kan bli ganska svårt kan jag tro. Du måste ju ha mad skills som kör med inverted mouse!^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Okej, jo det kan bli ganska svårt kan jag tro. Du måste ju ha mad skills som kör med inverted mouse!^^

Är väl inte svårare att köra inverted, är väl mer en vanesak.
Jag kör också inverted o det fungerar riktigt bra. Ganska svårt med default dock.

Permalänk
Medlem

Jag kör både med inverted samt piltangenterna, klå det ni

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300