Ps3 som mediaspelare, text osv..

Permalänk

Ps3 som mediaspelare, text osv..

Köpte nyligen ps3an pga mediaspelar "funktionerna" skulle tydligen vara bra. Men måste säga att jag är lite besviken då jag inte får till så att den spelar text på ngn av de filmer jag har provat. Har både provat dvd filmer (img, iso) och med texten "brevid" (srt, sub) men inget fungerar. Ändå som jag har fått fungera är när texten är inbränd men att sitta och bränna in texterna pallar man ju inte. Går detta att lösa på ngt annat sätt?

Sen när man drar på en blueray film så är det ju helt omöjligt att spola osv men det går väl förmodligen inte att göra något åt. Kör med sladd.

Några tips å ideer hade varit super!

Mvh Kristoffer

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Testa PS3 Media Server - där funkar både integrerade undertexter och undertexter som ligger som en extern fil i samma mapp (så länge de har samma namn som filmen, om jag inte minns fel).

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Japp.. Subtitles funkar bra med PS3 media server.. Det går bra att spola med bluray.. Testa att använda knapparna på din kontroll...

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk

Jag har ps3 media server men kanske är fel då. Länka gärna till den som är rätt.

För text fungerar inte för Mig iaf, det står bara att ingen text är tillgänglig...

/K

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

hijackar tråden lite om det går bra?

mina SD - format filmer i ps3 media server hackar som tusan när jag kör trådlöst men med sladd så funkar de bra men inte perfekt, hur kommer de sig? har läst här att ni streamar 720p filmer utan problem :/

med sladd maxar bitrate ~10mbps utan sladd är det ~20

spec:
windows 7 64bit
intel core 2 duo e8600 3.33ghz
4gb ocz titanium 800mhz
nvidia 8800gt 512mb

nätverk:
BBB 100mbit
Belkin N+ (router) (täckningen är 90 - 100%)

Permalänk
Medlem

Anslut en kabel och se om det blir någon förbättring?

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme | POWERCOLOR HD 5870x2 CROSSFIRE | 6gb Corsair dominator 1600mhz | 128gb Corsair SSD | Corsair 800D Obsidian chassis | 1TB Samsung hdd | Corsair H-50 | 1000w Corsair psu | 24" samsung p2450 + 22" 226bw + 32" LG

Permalänk
Medlem

För att få text kolla under konverteringsinställningar->Mencoder så att det står rätt landskoder i fältet "Undertext språkprioritering". Jag har swe,sv,se,sve,eng i den rutan...

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av safftad:

Anslut en kabel och se om det blir någon förbättring?

om det var mitt inlägg du svarade på så har jag provat med sladd, men jag tycker inte att de flyter riktigt 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Jag har ps3 media server men kanske är fel då. Länka gärna till den som är rätt.

För text fungerar inte för Mig iaf, det står bara att ingen text är tillgänglig...

/K

Om jag går in i Transcode mappen när jag ska spela upp en iso får jag upp en lista med alla tillgängliga språk och undertexter.

/mvh

Permalänk
Medlem

kan ps3 spela upp x.264 nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

kan ps3 spela upp x.264 nu?

Japp!

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "