Facebook når 500 miljoner användare

Permalänk

Ja spridningen kan ju liknas vid pesten så jag är inte förvånad.

Permalänk

Kan inte fatta att jag haft skiten enda sedan starten, visste aldrig att det skulle bli såhär populärt
När jag skaffade Facebook så hade kanske max 20 av mina kompisar det.
Nu har jag strax över 300 personer som jag känner på Facebook, helt sjukt.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Min förhoppning var att Sprängdpanda skulle komma till denna slutsatts själv för att få lite perspektiv på sin inskränkta tolkning och följdaktligen helt onödiga personangrepp.

Inte ett enda personangrepp i mina inlägg, att säga att man tycker uttalandet är dumt är inte att kalla personen dum, känns som du behöver lätta upp lite. Att säga att jag har en inskränkt tolkning är minst lika mycket personangrepp som det jag skrivit.

Permalänk
Hedersmedlem

just:imho: Facebook aggressively advertising dubious features - detta trodde jag knappt på när jag först läste det, men hörde sedan att personer jag kände faktiskt hade gett Facebook sina inloggningsuppgifter till sin mail. "Dubious features", indeed.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Nu vet jag inte om det är sant, men om man ska tro på teorierna så ägs Facebook av amerikanska CIA för att samla på sig information. Sen så tar väl inte Facebook bort en om man "raderar" sin profil, utan precis allt som man skriver och lägger upp lagras och sparas.

Nej, usch för FB.

Känns det som att det kommer bli ett problem för dig med CIA? om de får del av fb's information så är nog din information helt värdelös för dom endå.

Ont:
Jag tycker att facebook är bra, man kan ha kontakt med vänner osv. Ordna fester osv. Det är betydligt skönare än att hålla på att ringa runt och hoppas på att folk ska vara online på msn. Dock så kan de ta bort alla onödiga funktioner som grupper,tester och "like"/fan-sidor, för att få en lite mognare stämning.

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Jag använder google Talk själv. Då slipper man kasta några heta potatisar, eller bli biten av vampyrer också...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Varför är man stolt för att man inte har något som "alla" andra har? Nästan som om de personerna även borde gå runt i de där flerfärgade diskobyxorna som var populära förr eftersom ingen annan har det omdet är så att man vill vara så orginell^^

Det är ju inte så att man måste sitta där hela tiden bara för att man har det. Ni sitter ju på detta forumet och "förlorar" tid istället. Tycker det är trevligt att fortfarande ha lite kontakt med gamla kompisar som man förmodligen aldrig hade ringt till.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag har också Facebook, men den används väldigt sällan.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Frickin banana republic cloth wearing conformists säger jag bara, vet inte hur många invites från olika vänner och bekanta jag ignorerat men jag hoppas att jag aldrig blir indragen i skiten.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att man har fb är väll för att kunna synka profilbilder till mobilen?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Facebook är ett praktiskt sätt att hålla kontakt med folk, t.ex. vet jag vad många av mina klasskamrater från gymnasiet gör nuförtiden vilket jag inte hade vetat annars. Facebook kan ju bli ett arbetsverktyg för vissa organisationer också (t.ex. politiska partier kan jag tänka mig). Sen håller jag med om vad som sagts tidigare att man får tänka efter vad man lägger upp på Facebook; det är ju fortfarande en officiell/allmän mötesplats i viss bemärkelse där personer man knappt känner kan se vad man sysslar med, bilder etc. (beroende på ens inställningar förstås).

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Jag läste inte artikeln och kommentarerna så noga men dessa siffror brukar gälla användare som har varit aktiva den senaste månaden. Så det är nog en ganska så det är nog en ganska så bra siffra. Några miljoner hit eller dit spelar ju inte så stor roll längre.

Fördelen med facebook är ju att även alla idioter har den. Jag är inte alls nöjd med siten men det är svårt att föreställa sig ett nytt alternativ som även moster Agda skulle gå med i...

Intressant ändå att facebook har så många användare som skiter fullständigt i datorer, de är ju bara intresserade i vad facebook kan ge dem.

Permalänk
Medlem

Alla ni som klassar ut facebook så mycket, borde kanske ta en funderare, och komma på alla positiva saker!

För dom finns

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

När facebook kom var jag mot det på grund regler om att de ägde all information man lagt upp och det mer eller mindre var omöjligt att avsluta ett konto.

Sen kom tävlings faktorn. latte-mammorna tävlar vem som har dyraste barnvagn och mest/dyraste associerar till bebisen. Sen farsorna och vem som hade dyraste bil/hus/lägenhet, snyggaste frun osv..

Jag är övertygad av majoritet har blivit övertalad av någon vän eller familj och logar in sådär en gång i månaden o så..

Jag har det inte och kommer aldrig skaffa det.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft något Facebook-konto.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag har ett konto, kollar väl det varannan månad eller så...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Har inget konto och tänker inte fixa något, finns ju inget positivt med den sidan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Skaffade ett konto i måndags. Tidig som vanligt. =0)

Nu slipper man allas tjat om att man ska skaffa det.

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning för Facebook. Om jag vill hålla kontakt med mina vänner gör jag det via Skype, MSN och X-Fire för spelandet.
O ena sidan gnäller folk om att di får så mycket spam och att okända helt plötsligt säljer deras privata uppgifter till reklamindustrin,
men o andra sidan går dom med i Facebook och strippar hela sitt liv där inför halva världen. Får inte ihop det.
Om jag vill veta vad mina gamla klasskamrater gör nuförtiden kollar jag upp dem i telefonkatalogen och ringer upp dem.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag har också Facebook, men den används väldigt sällan.

Samma här. Har det bara för att se kommande fester mm.

Permalänk

fejsbook4lajf

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kent2:

Ja, jag är ju med. Men inte aktiv....

samma här, 2 användare tom.
Använder de inte, känner några som har sju konton var för att komma upp fortare i levelar i diverse spel.

Skrivet av Leeloo:

Sen så tar väl inte Facebook bort en om man "raderar" sin profil, utan precis allt som man skriver och lägger upp lagras och sparas.

Nej, usch för FB.

De lagrar användarna som inaktiva, och jag är övertygad om att de inaktiverade kontona används för falsk marknadsföring för att alla andra ska bli desto mera lockade att gå med i communityn.
Och den sparar bara det du väljer att spara där, jag tog bort precis allting om mig på mina inaktiverade konton.
För övrigt håller jag med, B-sida som vem som helst kan koda bättre och deras databasval är jag inte imponerad av och deras säkerhet är inget att hurra över.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Av någon anledning känner jag mig stolt att jag är den enda i min klass som inte har facebook. Och j*vlar vad mycket tid jag sparar på det.

Tid som du kan spendera på Sweclockers!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Va fan, underligt när man inte kant a bort sitt account.. Jag ångrar bittert att jag skaffade skiten...

Åhhh, jag gick in på banken och fick alla pengar i valvet!
- Ja men du hotade ju att spränga hela haket!
- Jaja, men det nämner jag väll inte..

Typ så facebook ser på sin sk. "statistik".

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!