Cheat Detected: Modern Warfare 2 (irriterad som F*N)

Permalänk
Proffsmoddare

Cheat Detected: Modern Warfare 2 (irriterad som F*N)

Hallå. Fick precis upp meddelandet "cheat detected" när jag startade MW2.

Jag kan helt ärligt säga att jag inte har fuskat eller ens försökt fuska på NÅGOT spel då jag inte ser poängen i att ljuga för sig själv. Det är bara patetiskt.

Har spelat mw2 sedan det släpptes i november och har fått stått ut med alla fuskare och nu ska jag bli bannad för fusk när jag inte gjort något alls! Och det står inte ens vad jag blivit bannad för förutom att den har upptäckt fusk?!

Och det finns ingen chans att någon annan varit in och spelat på mitt acc då jag inte delat det med någon och jag är den enda användaren av den här datorn så ingen kan ha installerat något utan min vetskap.

Jag har inte varit in och fifflat med några filer eller installerat något mysko program. Har kaspersky och det är upp to date.

Vad jag använder är AHK skript dock inget som påverkar MW2. Använder det för att binda keys till dota och hotkeys till spotify.

Så det jag undrar är väl vad man kan göra?
Skulle gärna vilja veta varför jag blev bannad och anledningen och isf vilket fusk jag skulle ha använt enligt dem?
Kan man kontakta steam och be de säga varför man blivit bannad?

Mvh
Brodholm, en redan innan detta besviken mw2 spelare

Edit: Kan det vara så att jag fått någon annans ip när jag har haft modemet utdragit i flera dagar och på så vis blivit bannad?!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Inte direkt så någon på swec kan hjälpa dig med detta. gå till steam forumet / maila steam istället och hör vad du e bannad för.

Permalänk
Proffsmoddare

Kan man få reda på vad man blivit bannad för om man mailar dem tex?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Kan man få reda på vad man blivit bannad för om man mailar dem tex?

Det skadar inte att försöka iaf. Tror det är enda sättet att bli unbannad också.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Proffsmoddare

Har skickat ett långt brev nu, Tänker fan inte ge mig när jag inte gjort något fel. Det känns som att de stulit 450kr från mig.

Finns det några lagliga åtgärder kan man göra? Tex kontakta polisen? aftonbladet? Sweclockers tom? Det ser ju ut som att jag inte är den enda som blivit bannad utan anledning. Vissa har ju enbart spelat i någon timme och sedan blivit bannad. Vet dock inte om jag är VAC bannad det stod bara att den hade upptäckt fusk ute i loadern så att säga inte inne i själva spelet. Ska testa installera om det också. (EDIT: är VAC bannad)

Är så arg så att jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Köpte MW2 på releasedagen i november och har spelat sedan dess (fram tills nu då...) och har fått stått ut med alla fuskare för att nu bli bannad när jag inte gjort något fel! Om jag skulle ha vilja fuska så hade jag väl gjort det direkt istället för att spela över 300 timmar och låsa upp massa emblem och titlar för att sedan fuska och bli bannad. Och tvingas börja på nytt OCH köpa spelet igen!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Såhär är läget, du har en VAC ban på record, så du kan inte göra ett skit. Kontakta folk är väldigt meningslöst, eftersom att du vid någon punkt har accepterat ett avtal som säger att de får göra precis så.

Det enda som du kan hoppas på (om du nu inte har fuskat) är att flera får samma fel, och att Valve eller IW upptäcker något större fel som får användare bannade utan anledning. Det är det enda sättet att slippa en VAC ban.

Tänk dessutom på att VAC väntar 1-2 veckor innan de utlöser banen, och att MW2 har den mest värdelösa implementationen av VAC som man kan tänka sig. d.v.s. det är extremt enkelt att gå runt VAC, eftersom att IW har varit lata med implementationen.

Permalänk
Medlem

Virus? malware? säker på att HKN är tillåtet av MW2 och inte detekteras som fusk?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Proffsmoddare

@Sir. Haxalot:
Känns väldigt konstigt men det är väl som du säger. Man har väl accepterat något jävla skit nån gång som säger att de får göra precis som de vill. Det var ju även så att jag spelade för första gången på typ 2 månader i söndags och nu igår blev jag bannad. Så isf måste det varit något virus jag fått nyss i sådana fall.

@DAX:
Möjligtvis något virus. Men jag förstår inte varför jag skulle blivit bannad. Sökte hela datorn igår med kaspersky, Den hittade en trojan men jag har svårt att tro att det är den. Och det har då inte märkts något fusk i alla fall när man spelat. Ser inte poängen att göra ett virus som gör så att VAC sätter dit dig när det inte gör något alls? Och det känns osannolikt att någon skulle hackat det då alla andra konton osv fungerar felfritt och inget konstigt har upptäckts.

Jag får ju den här rutan som det står cheat detected när jag försöker starta spelet. Betyder det att den tror att det är ett fusk/maleware fortfarande på datorn eller att den en gång har upptäckt något på mitt acc?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Mw2 är ett djävuls spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Proffsmoddare

Fick detta som svar av supporten, ett jävla skämt tamefan:

Citat:

Hej, Vårt system visar att kontot har permanent förbjudits av Valve Anti-Cheat system (VAC) för Call of Duty Modern Warfare 2 för användning av fusk, console unlocker, mm.- Steam Support kan inte häva förbudet. Vi kommer dessvärre inte att avslöja vilket fusk som upptäckts och inte heller ange datum och tid då överträdelsen ägde rum. VAC har bekräftat att förbudet på kontot tillämpats riktigt. Detta förbud gäller ett Steam-konto (oavsett vem som använde kontot vid den tidpunkt då överträdelsen skedde) och någon version av Modern Warfare 2 registrerade under kontot vid tidpunkten för förbudet. Användningen och säkerhet på Steam-konto är ditt ansvar. Detta förbud påverkar inte andra titlar på kontot. Kontot kan fortfarande användas för att spela single player-kampanj och Spec Ops missions. Vi kan inte flytta spelet från det kontot som har förbjudits av VAC. Om du väljer att köpa en ny kopia av spelet, skapa ett nytt Steam-konto för att registrera spelet på. Ta bort alla fusk från ditt system innan du installerar (om du inte vet var fusk har installerats, kan du överväga att formatera om maskinen och börja om med en ny installation av operativsystemet).

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Steam säger att VAC inte gör misstag, aka den är perfekt. Det är ju ganska smidigt att vägra lämna ut varför och när man blivit bannad då det blir omöjligt att motbevisa deras påstående. Ett jävla skämt måste jag säga.

Har insett att jag troligen aldrig kommer att få mig unbannad från MW2 och det är inte så farligt. Men det är sättet de gör det på. Och om det visade sig att kontot var hackat så kan jag ta den bannen. Jag kan acceptera att jag blir bannad om någon hackar mitt acc då det är omöjligt för dem att veta om det verkligen var hackat eller om det var jag som fuskade helt enkelt. Och sen för att jag skulle få en permanent "mark" som fuskare bara för att någon hackat mig är ju bara löjligt! De tillåter att man gör ett nytt acc och köper ett nytt spel. Men de kan inte ta bort MW2 från mitt konto och låta mig registrera ett nytt? Det betyder alltså att jag måste ha flera konton om jag vill ha kvar mina gamla spel samtidigt som jag vill lira MW2. Inte för att jag kommer lira nå mer MW2 nu när MoH är så pass nära samt att SC2 kommer strax. Fortfarande riktigt sjuka regler.

Men nu kan det lika gärna vara VAC som gjort något fel! Förstår inte varför de vägrar att ge ut uppgifter?!

Sen börjar man ju fatta varför folk hatar steam. Jag har alltid försvarat steam och köpt mina spel via dem istället för billigare siter då jag tycker att steam är bra. Det här är ett väldigt stort minus i min bok. Deras policy är ju bara sjuk, och att man accepterat den är ju lika sjukt det.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Tja, vad ska man säga än annat att det är helt sjukt! Är ju sjukt värdelöst!

Konsumentverket någon?

Permalänk
Medlem

VAC bannar inte bara vem som helst, det är det säkraste och bästa anti-fusk som finns. Dessutom, precis som dom på supporten sa så kollar Valve själva igenom innan dom bannar. De tar det på allvar och bannar inte någon oskyldig och har inte gjort sedan 5 år tillbaka då dom började använda VAC2. De har sedan aldrig tagit bort VAC ban från någon sedan VAC2 kom till bruk. Du kan läsa mer här för att få en mer information hur VAC fungerar; Valve Anti-Cheat - Wikipedia, the free encyclopedia

Permalänk

trösta dig med lite alteriw.net då! funkar ju iallafall

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Är du duktig på spelet och spelat mycket?
Vet du vart folk kommer på mappen och vart du ska skjuta för att döda?

Jag tillhör ett gäng som är High på CoD, vi har lirat bra mycket. En dag blev en Vac bannad. Han har aldrig använt fusk eller liknande och mailade och berättade hur det stod till. Han fick samma svar som dig och slutade sedan spela. Jävla sopor som sitter på "Vac" och kollar fuskare, om man inte ens kan se skillnad på en high-skiller eller en fuskare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el30:

Är du duktig på spelet och spelat mycket?
Vet du vart folk kommer på mappen och vart du ska skjuta för att döda?

Jag tillhör ett gäng som är High på CoD, vi har lirat bra mycket. En dag blev en Vac bannad. Han har aldrig använt fusk eller liknande och mailade och berättade hur det stod till. Han fick samma svar som dig och slutade sedan spela. Jävla sopor som sitter på "Vac" och kollar fuskare, om man inte ens kan se skillnad på en high-skiller eller en fuskare.

Elle hur, TS du får vara glad för att de tror du fuskar, de tycker du är för bra.

Ungefär samma sak som ifall man skulle bli inkallad för doping-test, bara att buga och tacka för komplimangen.

Permalänk
Avstängd

Kan vara så som el30 säger, att du är jävligt skillad och har dragit något Insane headshoot eller liknande och VAC tar det som ett fusk, eller så har ditt konto blivit hackat av någon som lirar med FUSK, det hände en polare, han hade inte lirat något STEAM spel på typ 3månader sen när han logga in så var alla spel BANNADE, aka typ 5K som bara var bort och dom kunde inte göra ett skit (Är riktigt taskigt av dom, tycker att dom ska bevisa att det är du och inte någon som har hackat det)

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

trösta dig med lite alteriw.net då! funkar ju iallafall

Tror inte man ska ge såna tips på sweclockers

Skrivet av el30:

Är du duktig på spelet och spelat mycket?
Vet du vart folk kommer på mappen och vart du ska skjuta för att döda?

Jag tillhör ett gäng som är High på CoD, vi har lirat bra mycket. En dag blev en Vac bannad. Han har aldrig använt fusk eller liknande och mailade och berättade hur det stod till. Han fick samma svar som dig och slutade sedan spela. Jävla sopor som sitter på "Vac" och kollar fuskare, om man inte ens kan se skillnad på en high-skiller eller en fuskare.

Det är inga som sitter på "vac" och kollar fuskare, allting sker automatiskt.

Med andra ord så ska man kanske hålla sig borta från call of fryslagg ett tag.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Det verkar vara ett par som blir bannade på grund utav "Cheat Detected" på MW2... Är det ett sätt att få dem köpa spelet igen?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för samma sak. http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/925984-cheat-det...
Fick också exakt samma svar från Steamsupporten.

Permalänk

Stämm dom jävlarna! Det är ju som att gå å ta tillbaks något man sålt utan att köparen är medveten om det, bara för att man har hört "rykten" om vad personen gjort med den saken. Det är så förbannat äckligt vad dom kan göra, men inte kan dom fixa det sen heller, bara för att nu den "Personen/saken" är så "perfekt" och att dom litar på den så mycket att folk som nu hamnar i sitsen som du har hamnat i är bara för dom "ryktena" skall ha varit "sanning". Dock finns det ju fuskare som inte äns blir upptäckta av VAC:en, men när folk som inte fuskar hamnar i sånna här lägen är bara förjävligt! >:(

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Man kan inte rapportera någon som fuskar, eller någon man tror fuskar till VAC. Så för att ni är för bra och sedan bannas för att någon dålig förlorare säger ni fuskar är skitsnack. Det är förmodligen så att TS har fuskat på ett eller annat sett. Det behöver inte betyda att han måste ha fuskat precis nu, utan han fuskade kanske för två månader sen och blev inte bannad förens nu.

VAC är inte punkbuster eller något annat skit som kan banna av misstag.

Permalänk
Skrivet av shivers:

Man kan inte rapportera någon som fuskar, eller någon man tror fuskar till VAC. Så för att ni är för bra och sedan bannas för att någon dålig förlorare säger ni fuskar är skitsnack. Det är förmodligen så att TS har fuskat på ett eller annat sett. Det behöver inte betyda att han måste ha fuskat precis nu, utan han fuskade kanske för två månader sen och blev inte bannad förens nu.

VAC är inte punkbuster eller något annat skit som kan banna av misstag.

Kan ju även vara att han någon gång kan ha hamnat på en sån här server som det finns fusk aktiverat på.. tex speedhack eller något liknande..

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Du har möjligtvis inte låst upp consolen? Det blir du VAC bannad för.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shivers:

Man kan inte rapportera någon som fuskar, eller någon man tror fuskar till VAC. Så för att ni är för bra och sedan bannas för att någon dålig förlorare säger ni fuskar är skitsnack. Det är förmodligen så att TS har fuskat på ett eller annat sett. Det behöver inte betyda att han måste ha fuskat precis nu, utan han fuskade kanske för två månader sen och blev inte bannad förens nu.

VAC är inte punkbuster eller något annat skit som kan banna av misstag.

Eller som jag skrev att någon har Hackat hans konto, behöver ju inte alls vara han som fuskat på det, som du sitter och påstår, dessutom är ju VAC den sämsta skiten jag vart med om, kanske tar fuskar, men fan 80% av dom blir ju inte bannade, då kan dom lika gärna köra utan skiten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Kan ju även vara att han någon gång kan ha hamnat på en sån här server som det finns fusk aktiverat på.. tex speedhack eller något liknande..

Det är inte så VAC fungerar och Valve har sagt offentligt att om man kommer med i en fusk server är man inte i någon som helst risk i att bli bannad. Inte heller om man får alla sina stats upplåsta och nu vad allt annat skit kan hända.

Valve är inget B företag utan dom tar en ban jävligt seriöst och kontrollerar noga innan dom gör något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fallqy:

Du har möjligtvis inte låst upp consolen? Det blir du VAC bannad för.

Bannar dom en för att man låser upp consolen!? Ahh nu börjar man fan bli trötta på dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

VAC bannar inte bara vem som helst, det är det säkraste och bästa anti-fusk som finns. Dessutom, precis som dom på supporten sa så kollar Valve själva igenom innan dom bannar. De tar det på allvar och bannar inte någon oskyldig och har inte gjort sedan 5 år tillbaka då dom började använda VAC2. De har sedan aldrig tagit bort VAC ban från någon sedan VAC2 kom till bruk. Du kan läsa mer här för att få en mer information hur VAC fungerar; Valve Anti-Cheat - Wikipedia, the free encyclopedia

Håller till viss del med, fast det är inte direkt tillämpat för iwnet. Funkar dock klockrent till dedicated servers.

Skrivet av el30:

Är du duktig på spelet och spelat mycket?
Vet du vart folk kommer på mappen och vart du ska skjuta för att döda?

Jag tillhör ett gäng som är High på CoD, vi har lirat bra mycket. En dag blev en Vac bannad. Han har aldrig använt fusk eller liknande och mailade och berättade hur det stod till. Han fick samma svar som dig och slutade sedan spela. Jävla sopor som sitter på "Vac" och kollar fuskare, om man inte ens kan se skillnad på en high-skiller eller en fuskare.

Som wasidop sa så är det inte några som bannar steam accounts utan allt sker automatiskt.

Skrivet av wasidop:

Tror inte man ska ge såna tips på sweclockers

Bör väll inte spela någon större roll så länge man har köpt spelet?

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Eller som jag skrev att någon har Hackat hans konto, behöver ju inte alls vara han som fuskat på det, som du sitter och påstår, dessutom är ju VAC den sämsta skiten jag vart med om, kanske tar fuskar, men fan 80% av dom blir ju inte bannade, då kan dom lika gärna köra utan skiten!

Spelar väl ingen roll vem som fuskade på hans account? Fusk är fusk och leder till VAC ban. Det är hans ansvar att ta han om sitt eget account.

Permalänk
Skrivet av shivers:

Det är inte så VAC fungerar och Valve har sagt offentligt att om man kommer med i en fusk server är man inte i någon som helst risk i att bli bannad. Inte heller om man får alla sina stats upplåsta och nu vad allt annat skit kan hända.

Valve är inget B företag utan dom tar en ban jävligt seriöst och kontrollerar noga innan dom gör något.

Tydligt att dom misslyckats med VAC ändå med tanke på vad som hänt säkerligen flera icke fuskande människor.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.