Permalänk
Medlem

Dragon Age II

[u][size="10"]Dragon Age II[/u][/size]

Trailer: Kommer 17:e Aug.

Devdiarys
An Epic In Progress

Intervjuer
Mike Laidlaw & Mark Darrah, 30 juli 2010 (video)

Förhandstittar
1Up
Joystiq
GameStar (tyska m. Google Translate)
GameSpot

Podcast
Avsnitt 1
Avsnitt 2

Övrigt

GameInformer
A Look at the Art
Map of Thedas
Timeline of Thedas
Good Choice: Morality and Dragon Age II
Interactive Map of the World of Dragon Age
A Look At the Qunari, Evolved

Bilder
SPOILERS FR.O.M HÄR!
Screenshots
Hawke & Bethany (och dialoghjul)
Flemeth (drakform)
Flemeth (människoform)
Stad
Stad1
Darkspawn
Landskap
Hawke & Bethany möter Ogre

Concept Art

Flemeth

Landskap

Magi

Länkar
Dragon Age: Origins
Twitter
Forum

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Håller tummarna på att dom behåller RPG elementen från 1an så vi inte får ett Mass Effect 2

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

vad jag har läst verkar det inte alls spännande tyvärr, får se sen hur det blir :S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Yes, one of the big changes for Dragon Age 2 is that the combat has been revamped (or stripped back, depending on how you look at it) -- turning it into a much more hack-n-slash type of game when playing as a Knight. This is all done through a closer third-person perspective than the first game; think Ninja Gaiden, and how you hacked through dozens of enemies, blood spilling everywhere -- now replace ninjas with darkspawn, and you have the basic idea behind DA2. Currently, that's how it appears your main character, Hawke, a Knight (we're assuming that's the default class, like how Shepard defaults to being a Soldier) plays in the game.

Det där lät ju onekligen tråkigt. Känns som att de kommer att dumma ner spelet.

Citat:

Posted: 7 days ago by ShaggyDude

What we have here is a fucking frankenstein of Mass Effect and Dragon Age labeled as a sequel to an amazing RPG. This is the first time I have been pissed off at Bioware. I thought Dragon Age: Origins actually lived up to a legacy of Baldur's Gate games and surpassed Neverwinter Nights, but everything I've heard about DA2 sounds like Bioware is throwing that legacy to the curb to make a D&D Mass Effect.

I like Mass Effect and I liked Mass Effect 2 even more, but that doesn't mean I want Dragon Age to be a fantasy game version of Mass Effect! I blame whatever retarded focus group actually told them this is what a new Dragon Age game should look like. If I was in their focus group I would tell them that I would rather play Dragon Age: Origins five times over before I ever play Hack n Slash Effect: Origins 1.

What he said.

Citat:

Akizora wrote...

The world is changing, I feel it in the earth, I feel it in the water, I smell it in the air. Much that once was is now
forgotten; for none now live who remember it.

It began with the making of the great games: Three of Baldurs Gate and Neverwinter Nights were given to the oldschool RPG-fans, the most dedicated and loyal of all beings. Two of Knights of the Old Republic and Jade Empire were given to the new generation of RPG fans, great gamers and players of the new era. And Two were passed to the race of men, who above all else desire power and were thus given Mass Effect.

The oldschool RPG-fans rejoiced upon the release of Dragon Age: Origins and as did all the other races.

...But they were all of them decieved for another game was made: in the halls of Bioware, in the fires of Internet Hate, the dark lord Gaider forged, in secret, a master game to control all others. And into this game he poured his cruelty, his malice, and his will to dominate all life....This game was Dragon Age 2

Men åh andra sidan är det vi BioWare vi snackar om, en hjälte bland riktiga rollspelare. Lite tillit får man väll ha.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishPshyco:

Det där lät ju onekligen tråkigt. Känns som att de kommer att dumma ner spelet.

Å andra sidan gäller de där ändringarna främst för konsoll. PC kommer att ha samma taktiska spelstil som första spelet.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av q0rra:

Å andra sidan gäller de där ändringarna främst för konsoll. PC kommer att ha samma taktiska spelstil som första spelet.

Har du säker källa på det? Puh isf..

Permalänk

Detta kommer jag köpa!, dragon age är ett av de bästa spelen någonsin!"

Permalänk
Medlem

Dragon Age spelade man ju en del, ett bra spel men knappast vad en "själslig uppföljare" till Baldur's Gate borde ha varit (enligt mig då). Tvåan är jag dock lite skeptisk emot, tyvärr. Det känns som att dom gör saker och ting lite för simpelt och enspårigt den här gången. Men men, det blir såklart ett köp ändå. Det är svårt att motstå spel som bär BioWare's fina logotyp.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Äh, jag har min fulla tillit till bioware efter ha spelat igenom mass effect, mass effect 2, dragon age orgins(spelat om det sisådär 5-6 ggr ) och dragon age awakening. Älskade samtliga spel så har svårt att tro att jag inte kommer att gilla uppföljaren.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att få fortsätta med min DAO gubbe och att beslut jag gjorde i 1an skulle påverka 2an. ser inte ut att bli så

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Har du säker källa på det? Puh isf..

Stod i någon av förhandstittarna, minns dock inte vilken. Har för mig att en utvecklare skrivit det på forumet också, kan försöka hitta det.

EDIT: Nämns i den här intervjun: YouTube - Dragon Age 2 : BioWare Video Interview - Gameinformer
Men här låter det som att de ändå ändrat det en aning. Hmpff.

"On the PC, a little more tactical, you can examine battlefield and make choices. Keep some of the reactivity."

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Podcast - Avsnitt 2

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Lite negativt om PC-versionen som jag hittade på Neogaf:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=403369
Official info : DAO II, No Toolset, No Aerial tactical camera View à la Baldur

Kort sammanfattning: Bioware/EA kommer inte göra isometrisk vy på PC, de designar spelet för konsoller för det sålde bäst där och därför kommer de anpassa textures/vy efter den och inte göra någon extra för PC.

Dessutom kommer de inte göra något Toolset till Dragon Age 2, med samma anledning som ovan.

Permalänk
Medlem

Är väl bara att inse att Bioware har blivit infekterade av EA och skiter i spelarna...
Standard EA är att släppa ett spel och sen ignorera det total när dom väl fått betalt vilket syns med DA:O, fortfarande buggar i spelet som varit med sen release som dom fortfarande inte fixat...

Om inte Bioware ändrar DA2 radikalt före release, eller annonserar en riktigt uppföljare så blir det att bojkotta deras spel i fortsättningen. Blir så trött på EA, Ubisoft, Activision mm, måste dom verkligen förstöra -allt- dom rör vid?
Illa nog med DA:O & ME2 att dom vill ha extra betalt av folk som köper det begagnat (Stone Prisoner & Cerberus Network). Ok att dom vill ha betalt, men där finns gränser för girighet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Hm inte max grafics på dem screensen inte! Men iaf ser tufft ut. Bara de inte tar åt sig "cartoon" stilen som jag känner så många spel tar tills sig och det blir bara löjligt. Sluta opta spel för <13 åringar !!

Hoppas de drar till och lägger in mer variation på vapnen och rustningarna nu än bra olika material typer som höjer stats och ändrar färg :/

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Trailer släpps idag.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Medlem

De tillbakavisade lite av det som jag kommenterade en bit upp, så tror inte det kommer vara något problem. Kul med video idag.

Permalänk
Medlem

Såg den precis! Jag vill ha !!
Finns på hemsidan nu, BioWare | Dragon Age 2

Det släpps 11 mars 2011 !

Permalänk
Medlem

Japp, väldigt snygg trailer igen.

Permalänk

Verkar så sjuuukt nice, gillar rpg spel som har mer inslag av hack and slash its epic!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de lyckas med 2an, givet köp iaf för mig! ser gryyymt ut på senaste screensen!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte uppdatera förstaposten något mer, har helt tappat intresse av att följa spelets utveckling pre-launch. Tyvärr.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Väldigt lite snack om Dragon Age 2 här på Sweclockers!
Konstigt med tanke på hur mycket uppmärksamhet första delen fick..
För mig är spelet ett givet köp! Ser fram emot demo som släpps fram mot slutet av månaden (22 feb) till alla plattformar så man kan testa på vart man trivs bäst.
Förmodligen blir det ett PS3 köp för mig trots allt positivt PC versionen verkar ha enligt testfolk.
Kanske blir ett PC köp senare när man får med lite DLC eller en expansion också!
10 mars kunde inte vara längre borta...

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

DragonAge var ett kul spel.

Jag kommer troligtvis inte att skaffa detta spel.
Eftersom jag gillade Baulders gate, men inte Mass Effect.
Hack n slash , känns helt fel för denna typ av spel.

Trailern gjorde mig besviken.
Men Bioware har gjort en besviken tidigare, så jag blir inte förvånad.

Permalänk
Medlem

We sold our souls to the consoles.

Det kan förstås fortfarande bli ett riktigt bra spel ändå. Synd bara att man som PC-spelare måste göra mer och mer kompromisser med det man förväntar sig av ett sådant här spel.