Xbox 360 slim långsammare?

Permalänk

Xbox 360 slim långsammare?

Har haft en xbox 360 "slim" (yeah, right - 3 cm mindre på en dimension är inte mycket till slim) ett par dagar nu, och undrar om den inte är långsammare än den gamla.

Spelat bl.a. lego harry potter (jo, tjejen gillar det ) och det lilla skitspelet har hackat!! Har aldrig varit med om det på den andra, kan jag inte komma ihåg.

Dessutom, spelar KOTOR 2 (gammalt xbox-spel) och det laggar så in i h-e hela tiden, vilket det inte gjorde på den gamla.

Så, någon som upplevt samma sak, eller har jag fått ett måndagsex?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Slim är ja bara lite mindre, men lättare och har mindre och lättare nätadapter än den gamla.

Den funkar hur bra som helst, sval och tyst.

Hade Elite Falcon innan, funkade bra den också.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

Sant, största fördelen är ju att den är nästan tyst tillskillnad från den förra

Men du har alltså inte märkt något lagg? Testat något gammalt xbox-spel?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Har knarkat mig igenom både ME1 och snart ME2 den senaste veckan på en slim och inte märkt någon skillnad.
Eller ja, den hängde sig en gång för den blev för varm. Sämre kylning än i min gamla Xenon som fungerar perfekt på samma plats som jag ställde slim:en.

Har inte testat något xbox1 spel på den nya än, men vet att kotor1 hackade ganska duktigt på min Xenon. Även andra xbox1 spel, tror det bara varit Halo 1 & 2 som flutit på normalt på 360.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Overheating problem

Hm..har tänkt byta ut min gamla trotjänare, arcade från 2008, MEN har lästa att den nya Slim kan ha problem med överhettning? Det kan förklara varför det hackar för dig.

Intressant post:
Cons: I'm concerned most about the new hard drive design. The hard drive can't breathe; the new 'cartridge' enclosure is completely sealed within the system and the cage is very close to the new cpu/gpu heatsink. I am certain the hard drive operates at at least 70°c.

The fan doesn't feel like it moves as much air as it could and my thermometer shows the system puts out 116°c. The fan could probably run at a substantially higher RPM and still be quieter than previous generations.

The bottom vent is blocked when the system is stood upright and subsequently both the chassis and surface its on become alarmingly heat-soaked.

Other Thoughts: Yes, obviously air is drawn in "from other places" when standing upright (i.e. the one remaining intake vent on the top) but the problem is that the new heat sink is in such close proximity to the bottom end that any surface the system is standing on will act as an insulator, only serving to retain heat and radiate it back into the system, not dissipate it. Feeling my desk after 45 minutes of it standing upright, common sense immediately told me to find a place to lay it flat.

I mostly wish I'd kept my Jasper. Nothing was wrong with it and I was comfortable with its performance. Curse my penchant for shiny new things. Time will tell.

Customer Reviews Of Microsoft Xbox 360 (New Design) 250 GB Hard Drive Black

Edit:
Skulle vara intressant å höra från er som har den nya Slim versjonen och som håller den lodrät (vertikalt). Blir den varm som beskrivet ovan och får ni i så fall problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Edit:
Skulle vara intressant å höra från er som har den nya Slim versjonen och som håller den lodrät (vertikalt). Blir den varm som beskrivet ovan och får ni i så fall problem?

Jag har nu haft den nya slim i ca tre veckor, och den blir varm, dock märker jag inga större problem med frysningar, föruom i GTA 4 DLC, där jag får frysningar lite då och då, trots jag har t.om installerat spelet på hårddisken. Annars har jag inga större problem faktis.

Någon annan som upplever liknande problem??

Och upplever någon problem med Wi-Fin?? Jag blir ofta disconnectad, och kan sen inte kommaåt live igen förs ibland upp mot en timme senare, man blir ganska less.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Jag märker ingen skillnad på laddningstiderna..

Permalänk

Jag hade en 20GB krysslåda innan jag köpte en Slim när den lanserades. Och allt lagg jag hade i menyerna var som bortblåst! Sen angående värme så lägger jag in spelen på hårddisken vilket håller konsolen relativt sval/ljummen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Hm..har tänkt byta ut min gamla trotjänare, arcade från 2008, MEN har lästa att den nya Slim kan ha problem med överhettning? Det kan förklara varför det hackar för dig.

Intressant post:
Cons: I'm concerned most about the new hard drive design. The hard drive can't breathe; the new 'cartridge' enclosure is completely sealed within the system and the cage is very close to the new cpu/gpu heatsink. I am certain the hard drive operates at at least 70°c.

The fan doesn't feel like it moves as much air as it could and my thermometer shows the system puts out 116°c. The fan could probably run at a substantially higher RPM and still be quieter than previous generations.

The bottom vent is blocked when the system is stood upright and subsequently both the chassis and surface its on become alarmingly heat-soaked.

Other Thoughts: Yes, obviously air is drawn in "from other places" when standing upright (i.e. the one remaining intake vent on the top) but the problem is that the new heat sink is in such close proximity to the bottom end that any surface the system is standing on will act as an insulator, only serving to retain heat and radiate it back into the system, not dissipate it. Feeling my desk after 45 minutes of it standing upright, common sense immediately told me to find a place to lay it flat.

I mostly wish I'd kept my Jasper. Nothing was wrong with it and I was comfortable with its performance. Curse my penchant for shiny new things. Time will tell.

Customer Reviews Of Microsoft Xbox 360 (New Design) 250 GB Hard Drive Black

Edit:
Skulle vara intressant å höra från er som har den nya Slim versjonen och som håller den lodrät (vertikalt). Blir den varm som beskrivet ovan och får ni i så fall problem?

Jag har nog bara spelat i max 2 timmar i sträck med min men som sagt så är det jävligt hett där fläkten är.

Jag fattar inte varför det blir så hett? Den är ju hyfsat stor m.m. så lite mer i rpm skulle den kunna ha. Jag har inte haft några problem med lagg ÄN.

Jag bävar inför Gears of War 3 nu när jag hörde detta, vilket man troligtvis kommer spela flera timmar i sträck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Jag har nog bara spelat i max 2 timmar i sträck med min men som sagt så är det jävligt hett där fläkten är.

Jag fattar inte varför det blir så hett? Den är ju hyfsat stor m.m. så lite mer i rpm skulle den kunna ha. Jag har inte haft några problem med lagg ÄN.

Jag bävar inför Gears of War 3 nu när jag hörde detta, vilket man troligtvis kommer spela flera timmar i sträck.

Håller du den vertikalt? Testa i så fall å ha den liggande...misstänker att den i så fall borde bli lite svalare.

Känns som att Microsoft fortfarande 4 (5!) år efter releasen inte testar hårdvaran ordentligt innan massproduktion...

Permalänk
Medlem

min är då helt ok, vad som kommer till värmen.. Varmare om den står upp, svalare när den ligger ner.. Betydligt tystare än min PS3, då man slipper lyssna på dvd-spelaren då jag installerar alla spelen på hdd:n. Väldigt nöjd. Lugnt bättre än Playstationet. Grafiken snyggare på flesta crossplattform spel, samt bättre flyt. Dock så är den lite varmare än playstationet var. Men så länge det inte märks i slowdowns så: who cares???

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk

Jag har för mig att laddningstiderna ska vara en aning bättre på vissa spel med Slim, men det är väl ändå samma processor i denna modellen? Intressant läsning här: Xbox 360 Slim: Microsoft's uppdaterade spelkonsol

Permalänk
Medlem

hahah saktare den är faktiskt snabbare xD men microsoft fixade FSB bussen eller nåt så att den i går i samma fart som den gamla xboxen

Microsoft details Vejle, the new Xbox 360's system-on-chip architecture -- Engadget

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag har haft mycket problem med att det laggar, precis som att det skulle vara dålig uppkoppling.
Problemet är att jag har fulla staplar på COD: BO när jag lirar. Men ibland laggar det, ibland inte, ibland mycket, ibland lite.
Väldigt slumpmässigt....och satans drygt. Hade aldrig några problem med liknande på dom äldre xboxarna.

Har även haft samma problem med GH: Band Hero. Lämnade tillbaka spelet och fick ett nytt, Gick ju inte att spela man missade varenda ton. Och nej det är inte synkningen! Men gick inte ändå!

Kör min liggandes och med spelet på HDD

Någon som har liknande? Vad ska man göra?

Permalänk

Black ops laggar 9 av 10 gånger, värdelöst spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Har haft en xbox 360 "slim" (yeah, right - 3 cm mindre på en dimension är inte mycket till slim)

S är inte slim utan det är där för att du ska kunna skilja från den gamla i modellnamnet och sen har folk missförstått och trott S=Slim... Det är så jag förstått det iaf.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb