Sälja sin Wii, hur göra?

Permalänk
Medlem

Sälja sin Wii, hur göra?

Ja nog vet jag hur man säljer saker, men det jag tänkte på nu var hur man tar bort sitt konto osv, eller det kanske man inte behöver?
Har ju köpt lite spel med VISA-kortet, så nåt på konsollen är väl kopplat till mig?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

????

Fattar noll av vad du menar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Haha, jomen alltså, man har ju ett konto hos nintendo som är kopplat till konsollen antar jag?
Om jag säljer mitt Wii, då följer väl det kontot med till nästa ägare eller?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Finns väl i inställningsmenyn ett alternativ för att fabriksåterställa konsollen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

som sagt så är de väl bara återställa

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Innebär denna återställning att alla VC-spel försvinner?
För det är ju onödigt eftersom jag ändå inte kan använda dem nån annanstans.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Man kan väl lägga över spelen på SD kort?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hej!

Om jag inte minns fel så får man slå in sina kreditkortsuppgifter varje gång man köper saker på ett Wii, så tror inte den sparar några av kreditkortsuppgifterna.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Man kan väl lägga över spelen på SD kort?

Ja, men de är låsta till Wii:t man köpte dem på i alla fall.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Om det är så som Jaxione säger så tycker jag inte att du ska ta bort spelen från konsolen. Lägg då till det i beskrivningen bara att du har det och det VC eller WiiWare spelet installerat så kan du ta nån hundring extra t.o.m.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt