Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk

Härligt att Mafia II kommer använda Steamworks. Då kan man köpa spelet på webhallen för 395kr och sedan ändå få det på steam

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Härligt att Mafia II kommer använda Steamworks. Då kan man köpa spelet på webhallen för 395kr och sedan ändå få det på steam

Var hittar du källor på det?

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonBalderoN:

Var hittar du källor på det?

Mafia II - Official Community

Mafia II Shipping with Steamworks - PC News at IGN

Mafia II will be using Steamworks for all PC copies of the game, offering gamers easy access to downloadable content, auto-updating, Steam Achievements, and more.

Permalänk
Medlem

Helvete, först Civilization V och nu även Mafia 2. Blir inget köp för min del nu tyvärrr.

Permalänk
Medlem

Sådär ja då har man bokat det på webhallen blir en lång månad och vänta Trevligt att det ska använda steam också

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Helvete, först Civilization V och nu även Mafia 2. Blir inget köp för min del nu tyvärrr.

Varför om jag får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Varför om jag får fråga?

Pga. steamworks tippar jag på. Kommer inte heller att köpa det för fullpris när det har det böket Borde vara frivilligt!

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Pga. steamworks tippar jag på. Kommer inte heller att köpa det för fullpris när det har det böket Borde vara frivilligt!

Okej.
Vad tycker du är bökigt? Att du måste starta det genom Steam menar du?

Permalänk
Medlem

Jävligt nice med steamworks! Borde finnas i alla pc spel.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jävligt nice med steamworks! Borde finnas i alla pc spel.

Valmöjligheten att få köra det med Steamworks vore väldigt bra, men att alla PC-spel skulle tvingas köra genom Steam vore inget annat än vansinne.
Köper detta till 360 nu.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Varför om jag får fråga?

Jag har inte lust att dra igång nån debatt. Du har säkerligen redan hört alla argumenten för och emot. Finns ingen anledning att dra igång hela karusellen igen. Finns många anledningar.

Permalänk
Medlem

om ni inte märker det så försöker all utgivare av spel pusha för att använda steam o andra drm verktyg. För att döda piratkopieringen samt ta bort återförsäljaren ur bilden. Kommer dröja länge innan de försvinner helt men stora titlar som COD och SC2 är där redan och ja vi kosumenter köper som aldrig förr. OnTopic GE MIG MAFIA 2 NU! Vet inte om jag ska köpa det på PC eller PS3 bara... måste besluta mig snart.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

dock är steam väldigt enkelt att köra pirat spel på

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

dock är steam väldigt enkelt att köra pirat spel på

Kanske det men det är distributionsmetoden som är viktigast. Många som piratar gör det för att det helt enkelt går snabbare att tanka ner en torrent än att åka till nån butik nånstans eller vänta flera dagar på ett paket och sen fippla med installations cd/dvds etc.

Steam är frramtiden och det är grymt !

Dock kommer jag köpa Mafia II till PS3 istället då datorn börjar halka efter prestandamässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Kanske det men det är distributionsmetoden som är viktigast. Många som piratar gör det för att det helt enkelt går snabbare att tanka ner en torrent än att åka till nån butik nånstans eller vänta flera dagar på ett paket och sen fippla med installations cd/dvds etc.

Sant. Men fortfarande inte någon anledning till att tvinga folk till att använda steamworks(-not) (var tvungen). Finns ju massor av "vanliga" spel på steam där den fysiska versionen inte har steamworks.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Längtar!

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Men pirata det då och sluta gnäll! Min nya dator kommer att vara intrimmad och klar för att spela detta DEN 27E. Dåligt av dem att släppa det i USA 3 dagar innan Europa. Piratandet ökar säkert med 100% på grund av det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Beställde ett GTX 460 så man äre ute i god tid Har väntat i åtta år på det här förbannade spelet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag var nog en av de få som inte fastnade för orginalet när det begav sig, kommer faktiskt inte ihåg varför det inte tilltalade mig då. I vilket fall så kommer jag definitivt skaffa 2:an, men det blir nog ett tag efter release skulle jag tro.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Fastnade för ettan när det kom ut. Håller faktiskt på att spela igenom det i väntan på 2an. (med mods blir ettan ganska fint, träd,mark o modeller). Ska köpa 2an på g2play eller Steam får se får se

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Blir att köpa detta genom steam faktiskt,tycker det är smidigt att samla allt där:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

om ni inte märker det så försöker all utgivare av spel pusha för att använda steam o andra drm verktyg. För att döda piratkopieringen samt ta bort återförsäljaren ur bilden. Kommer dröja länge innan de försvinner helt men stora titlar som COD och SC2 är där redan och ja vi kosumenter köper som aldrig förr. OnTopic GE MIG MAFIA 2 NU! Vet inte om jag ska köpa det på PC eller PS3 bara... måste besluta mig snart.

Med din dator så vore det rent ut sagt tjänstefel om du väljer något annat än pc.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Demo imorgon då! Spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Jag har inte lust att dra igång nån debatt. Du har säkerligen redan hört alla argumenten för och emot. Finns ingen anledning att dra igång hela karusellen igen. Finns många anledningar.

Du menar något i stil med "Jag kommer inte att köpa dessa två spel bara för att de har Steam, trots att jag tycker båda är grymt bra" eller? Du kanske skulle sänka dina principer lite och köpa bra spel även om de har Steam och sen inte handla något annat där istället. Det går ju att ha oerhört få spel på Steam, man är inte tvungen att köpa några andra spel där än just de som kräver Steam.

Permalänk

Tydligen ska demot vara exklusivt för PSN+ medlemmar i Europa så man får antingen vänta tills den 11e eller skaffa ett US PSN.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk

Mafia II demot kommer äntligen!

PS3 North America: August 10, 4 - 6 PM PT / August 11, 12 AM – 2 AM GMT
PS3 International: August 11, 12:01 - 6 AM PT / August 11, 8 AM - 2 PM GMT
Xbox 360: August 10, 2 - 4 AM PT / August 10, 10 AM – 12 PM GMT
PC: August 10, 12 AM PT / August 10, 8 AM GMT

Källa Mafia II - Official Community

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikBre:

Mafia II demot kommer äntligen!

PS3 North America: August 10, 4 - 6 PM PT / August 11, 12 AM – 2 AM GMT
PS3 International: August 11, 12:01 - 6 AM PT / August 11, 8 AM - 2 PM GMT
Xbox 360: August 10, 2 - 4 AM PT / August 10, 10 AM – 12 PM GMT
PC: August 10, 12 AM PT / August 10, 8 AM GMT

Källa Mafia II - Official Community

Trevligt !

Det kommer allså ut mellan kl10-16 imorgon på PS3store EU och 02-04 US ?
Vet inte om jag räknat rätt våran GMT är väl +2 på sommarn ?

Permalänk
Medlem

Verkar mycket trevligt som förväntat =D

Permalänk
Medlem

Demot finns att ladda ner på steam nu. Spelet gav mig överlag ett positivt intryck, skön stämning med detaljerade miljöer där storyn och karaktärerna verkar ta fokus precis som i ettan. Det var rätt bra optimerat också, körde på höga inställningar i 1650x1050 AA ON, 4AF och fick runt 45fps average.