Catalyst-beta ger stöd för OpenGL ES 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Varför tankar du båda? Har du ett 64-bitars system tankar du 64-bitar annars 32-bitar.

Lägg märke till att man inte får välja vad man har och att filen ligger på dubbla storleken jämfört när man tankar officiella.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Lägg märke till att man inte får välja vad man har och att filen ligger på dubbla storleken jämfört när man tankar officiella.

Aah, nu först förstod jag vad du menade. Det kan vara priset man måste betala som beta testare.

Permalänk

Funkar denna bättre i spel än 10.6? Tänkte ifall det är nån mening att ladda hem dom

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Lägg märke till att man inte får välja vad man har och att filen ligger på dubbla storleken jämfört när man tankar officiella.

Aaa, då förstår jag. Tänkte inte tillräckligt... Lite synd att de inte har delat upp så man för välja 64- eller 32-bitar.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

AVIVO-converter verkar ha återkommit i denna drivrutinen. Har funnits med i tidigare BETA-drivisar, men inte i release-drivsarna vad jag har sett.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

VLC fungerar bra med denna version. Se dock till att slå på GPU-funktionen, för den är inte på från början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

VLC fungerar bra med denna version. Se dock till att slå på GPU-funktionen, för den är inte på från början.

Vart gör man det i VLC 1.1.1 ?

Citat:

so far, on Windows for GPU decoding, VideoLAN is recommending nVidia® GPU, or ATI® GPUs, with the Catalyst 10.7. Intel® GPU support will come when VLC developers get access to some Intel® hardware supporting GPU decoding.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Fattar inte varför komponenttillverkare, framförallt grafikkortstillverkare måste envisas med posande tjejer på banners och kartonger. Så smaklöst och ser allmänt oseriöst ut.

Klanka inte på våran kära Ruby, hon har hängt med länge.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Vart gör man det i VLC 1.1.1 ?

Verktyg -> Inställningar -> Inmatning och kodekar. Där finns det!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

hm, kan väll inte vara sämre än 10.6 eller? hehe
Kanske pungar igång crossfire igen om man har tur...

10.6 gjorde ju en bra ökning om man kör singel 48xx i 3dmark 06
Inte haft nå strul alls

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Jag använder MPC-HC som min huvud media-spelare. Ibland får man dock konstiga block och färger. Detta beror på att ATi har tydligen problem med 5.0 L / 5.1 L filer.

Jag har inte haft några problem med de som jag testat och tror jag har åtminstone en som jag kört som är 5.1. Kanske är problemen beroende på andra faktorer i kodningen också. Men ATI har legat efter på den sidan, Nvidia har haft betydligt bredare support under lång tid. Kvalitetsmässigt är dock ATI lika bra eller tom marginellt bättre i vissa fall.