Minnespaket på 48 GB från G.Skill

Permalänk
Melding Plague

Minnespaket på 48 GB från G.Skill

Tillverkaren G.Skill lanserar ett minnespaket i DDR3-serien Ripjaw med sammanlagd kapacitet på hela 48 GB.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För seriösa forskare lirar säkert med EVGA SuperGamerMegaFPS-edition-moderkort...

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Tror att priset blir väldigt saftigt:D

Permalänk
Medlem

Precis vad jag behöver till surfdatorn...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem

Förr i tiden begränsade moderkortet hur mkt minne man kunde ha, på senare tid har man haft svårt att fylla vad de klarar, fast det verkar gå åt rätt håll:D
Priset lär nog bli rätt så saftigt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Exakt vad ska man använda så mycket ram till?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Exakt vad ska man använda så mycket ram till?

Står inte det i Artikeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperChefen:

Står inte det i Artikeln?

Inte specifikt, nej.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

För seriösa forskare lirar säkert med EVGA SuperGamerMegaFPS-edition-moderkort...

Nej alla vet att seriös forskning sköts av PS3 PS3 + forskare = svart hål - IDG.se

Permalänk
Medlem

tummen upp.
vet någon om det finns tester med denna typ av extrema minnen?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nej alla vet att seriös forskning sköts av PS3 PS3 + forskare = svart hål - IDG.se

Skrivet av bbx8:

För seriösa forskare lirar säkert med EVGA SuperGamerMegaFPS-edition-moderkort...

Haha

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av KKay:

Inte specifikt, nej.

"Målgruppen är avancerade användare som jobbar med tunga 3D-renderingar, vetenskaplig data och andra professionella applikationer."

Tycker det är tillräckligt specifikt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nej alla vet att seriös forskning sköts av PS3 PS3 + forskare = svart hål - IDG.se

Som forskare vet jag att mitt svart-metallicröda moderkort och minnen med extra kylflänsar bidrar till utvecklingen inom jordbruket, särskilt med mina 4 GTX 480 i SLI, dessutom har jag 105 FPS i Crysis med 3d-vision!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Precis vad jag behöver till surfdatorn...

Men klarar den Farmville? :PPppPPPpppPP

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Skrivet av bbx8:

Som forskare vet jag att mitt svart-metallicröda moderkort och minnen med extra kylflänsar bidrar till utvecklingen inom jordbruket, särskilt med mina 4 GTX 480 i SLI, dessutom har jag 105 FPS i Crysis med 3d-vision!

Ja vad färger och kylflänsarna har med det hela och göra vet jag inte, men dom 4 GTX korten har ju en riktigt bra beräkningskraft, på samma sätt som använder grafikkorten i till folding-clienterna.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Trodde seriösa användare körde med moderkort från Tyan.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperChefen:

"Målgruppen är avancerade användare som jobbar med tunga 3D-renderingar, vetenskaplig data och andra professionella applikationer."

Tycker det är tillräckligt specifikt..

Mer specifikt exempel: FEM.

Skulle gärna ha 48 GB RAM, med då med ECC. Känns allt för riskabelt utan när man sysslar med vetenskapliga beräkningar. Jag frågade G.Skill om detta under Computex, där ett system med den här minneskonfigurationen visades, men det verkade som deras representant inte hade reflekterat över problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Som forskare vet jag att mitt svart-metallicröda moderkort och minnen med extra kylflänsar bidrar till utvecklingen inom jordbruket, särskilt med mina 4 GTX 480 i SLI, dessutom har jag 105 FPS i Crysis med 3d-vision!

jag köpte gtx480 endast för att de fungerar grymt för annat än spel.

bra försök till att vara rolig ändå.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk

Skulle gärna ta den setupen med dubbla processorer i xenonserien med 6 kärnor i 3,33 ghz samt 4 480GTX i quad SLI med det minneskitet till borde ha skaplig beräkningskraft eller varför inte vänta tills 485 kommer med alla 512 cudakärnorna aktiverade med 4 GTX blir det hela 4 extra kluster att hämta beräkningskraft ur!

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt meningen med att ha 2 st dyra cpu som är tiotals, ifal inte 20 ggr långsammare än de alra bästa grafikkorten som finns nu. Smartare för vetenskapsmän eller liknande att använda riktigt fet grafikkort Annars vore 48GB fett...

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |